Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: Interessante link

Interessante link

Tsja, sorry, kom ik weer aan, maar dit is volgens mij toch een heel interessant stuk over zadels.

http://www.freewebs.com/saddlesores/index.htm

Actief Forumlid BEAUBA's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Re: Interessante link

Ik kende de site al .
    Dit zou iedereen moeten lezen voordat ze een goedkoop westernzadel willen kopen .
    Dit is weer een typisch zadelmarkt zadel .
    Over Balki , m'n SuperShet :
    Nee hoor , hij is niet dik .
    Hij zit gewoon vol met karakter .

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Dank je wel!
    Interessant om een (slecht) zadel eens van binnen te bekijken!

ik snap 'de moraal' van het verhaal niet, moet ik zeggen. Immers... deze persoon schrijft zelf dat het zadel aangeboden werd als 'decoratiestuk'...
    Om dan dit zadel uitelkaar te gaan pluizen en te roepen dat het allemaal zo verschrikkelijk is.. lijkt mij volstrekt overbodig en de conclusie dat je moet oppassen als je een westernzadel koopt lijkt mij niet relevant.

Ja, als iemand zo dom is om met een 'decoratiestuk' toch te gaan rijden.. dan denk ik maar dat runderen door de wet niet beschermd worden.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Bij mij doet de link het niet.
    Maar als ik lees wat Marianne schrijft vraag ik me inderdaad af of het hier nu ging om een rijzadel of decoratiestuk? Lijkt me toch van belang.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

het ging om een rijzadel dat als decoratie werd aangeboden. Heel correct lijkt me, aangezien het zadel volgens de schrijver niet (meer) geschikt is voor het rijden. Ikzelf kon er weinig wijs uit worden, lastige termen allemaal!

Lijkt mij inderdaad een erg dubbele conclusie. Dat een decoratiezadel niet geschikt is om mee te rijden, dat moge voor de meeste mensen toch wel duidelijk zijn, lijkt me...

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

En wie is de schrijver?
    Ik weet niet hoor, ik krijg altijd pukkels van dit soort anonieme sites die iets of iemand afkraken.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ &lt;--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
    En wie is de schrijver?
    Ik weet niet hoor, ik krijg altijd pukkels van dit soort anonieme sites die iets of iemand afkraken.
    Een aktieve Bokker

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ach ja... Daar lopen er ook maar 52269 van rond
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ &lt;--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ik vind 't ook een beetje raar "onderzoek". Er zijn genoeg mensen die een zadel ter decoratie gebruiken dus waarom dan niet verkopen. Je kan het zelfs nog gebruiken een paard zadelmak te maken.

Nee, ik snap het niet zo goed. Dit onderzoek had beter gedaan kunnen worden bij zadels die als rijzadel aangeboden worden. Maarja, omdat dit zadel lekker goedkoop was (wat logisch is) kon het gesloopt worden.

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje flauw om het niet serieus te nemen omdat het zadel als decoratiestuk werd aangeboden. Er zijn genoeg mensen die met dergelijke zadels rondrijden, en zo te zien is dit zadel ook echt wel gebruikt op een paard.
    Dat de verkoper eerlijk was over de kwaliteit van het zadel is alleen maar mooi toch?
    Verder geeft een dergelijke site in ieder geval een goed beeld van waar op te letten als je toch een tweedehands goedkoop westernzadel zou willen kopen.

Immers, de merkzadels zijn tweedehands ook wel voor een schappelijke prijs te krijgen. Het onderscheid tussen dit soort zadels en de betere zadels is dan voor veel mensen een stuk lastiger te zien.

Actief Forumlid BEAUBA's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Deze rotzooi wordt maar genoeg te koop aangeboden hoor .
    Op marktplaats staat vandaag ook weer zo'n geweldig zadel , mooi handgemaakt amerikaans westernzadel . Tis er maar één van de vele die wel als gebruikszadel worden aangeboden .
    Over Balki , m'n SuperShet :
    Nee hoor , hij is niet dik .
    Hij zit gewoon vol met karakter .

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

vind het een héél interessante website, alleen jammer dat de termen zo lastig zijn... Kent er niemand een website waar men engelse zadels gesloopt heeft?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door shetfan
    Ik vind 't ook een beetje raar "onderzoek". Er zijn genoeg mensen die een zadel ter decoratie gebruiken dus waarom dan niet verkopen. Je kan het zelfs nog gebruiken een paard zadelmak te maken.
    Ik geloof dat het de schijver hier ook om te doen was. Het wordt dan wel netjes als decoratiestuk aangeboden maar veel mensen zullen het dan mss toch alsnog gaan gebruiken. Bovendien worden veel van dit soort zadels nog gewoon als "goed bruikbaar" verkocht.

Heb ik meteen even een vraagje (niet raar bedoelt ofzo, echt alleen uit intresse) ik hoor nl zo dikwijls dat men maar een goedkoop zadeltje koopt, want het wordt alleen gebruikt om zadelmak te maken.
    Is het niet beter om meteen een goed zadel te kopen zodat het paardje zeker geen rugklachten en hekel aan een zadel (incl. ruiter) krijgt. Of veranderd de bouw van een paard zo snel en zo veel als ze éénmaal bereden worden dat het dan binnen de kortste keren niet meer bruikbaar of aan te passen is?
    Groetjes ingrid

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Met zadelmak maken bedoel ik dat je het paard laat wennen aan het zadel en de singel enzo, dus zonder ruiter.
    Veel mensen kopen een oud zadel om daar de eerste maanden mee te rijden. Dat snap ik best, maar koop dan wel iets wat goed past. Mijn zus bijv. heeft de eerste maanden op een lelijk springzadel gereden maar het paste goed dus dat het oud en lelijk was maakt dan niet zoveel uit.

Ik snap nu wel een beetje meer wat de maker van de site hier mee wil zeggen. Misschien reageerde ik iets te snel. Maar ik vind wel dat de verkoper van dit zadel nergens "schuld" aan heeft.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten