Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: communiceren met dieren

Actief Forumlid LekkerDier's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    44

communiceren met dieren

Misschien een gekke vraag, maar ik vraag het me toch steeds af.
    Zou het mogelijk zijn om deze vorm (PNH) van communiceren ook op andere dieren toe te passen?

Ik snap wel dat je geen vliegende gallopwissels doet met je hond, maar dat je hem bijvoorbeeld wel op afstand kan sturen.

Het grootste probleem is dat je hond een vleeseter is en dat je paard een planteneter is, bij de PNH wordt je paard op een manier benaderd welke juist prettig (natuurlijk) is voor een planteneter/ vluchtdier.

Ik vraag me af hoe andere mensen hierover denken, of misschien wel op een of andere manier toepassen.

Re: communiceren met dieren

ja ik yoyo mijn katten op fase 1 bij mijn eten weg tegenwoordig, zelfs mijn blinde kat "voelt"dat en gaat achteruit..... maar dat zal je wel niet bedoelen denk ik

Eddy doet toch PNH met z'n hond? Dogmanship....

Ik doe ook veel op afstand met mijn honden. Ze volgen mijn "vingerwijzing" als het ware. Komt er een auto aan, en ze lopen op straat, is een wijzing met mijn hand/vinger naar de berm voldoende.
    In de jacht wordt er ook volop gebruik gemaakt van gebarentaal, omdat men daar geen commando's kan lopen roepen natuurlijk (alle eenden pleite )

Ik geloof niet dat mijn hond het zou waarderen om circling game te moeten doen, maar squeeze, yoyo, porcupine snappen ze prima. O ja.. friendly ook

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

zelfs in de omgang met mensen gebruik ik bepaalde principes

ja ik werp geregeld een Schwiegermutterblick op mijn collega's in de hoop dat ze ophoepelen

ja ik werp geregeld een Schwiegermutterblick op mijn collega's in de hoop dat ze ophoepelen

bij de kassa in de supermarkt werkt het helaas nooit......

Als je door een drukke mensenmassa moet, werkt de porcupine ook heeeel goed

gewoon een stick meenemen en je ruimte verdedigen...... (denk dat je snel opgepakt wordt )

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Wat mij ook al opgevallen is dat ik soms naar irriterende dingen zoals vliegen of vriendinnen () gewoon mij Jumpîng Jacks gebruik i.p.v. uit te vallen. En weet je, het werkt!
    Bij honden ook, als ze tegen je opspringen: jumping jacks en ze leren het wel als ze drie keer na elkaar een kniestoot tegen hun kin krijgen (heel erg per ongeluk mijn knie schoot telkens uit !)

Grtjs
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

als onze oude kat boos is op de jonge kat, dan zie je dr ook ocht fases gebruiken ze heeft een hele sterke Schwiegermutterblick.. ik denk als katten het bij elkaar kan doen je het ook goed bij katten kan doen
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Er bestaat een amerikaanse website van een ranch waar ze kamelen trainen en ook een zebra. Zij raden level 1 van Parelli aan!

Actief Forumlid LekkerDier's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    44

Leuk om te horen hoe jullie dat doen!
    Ik heb zelf valkparkieten en die reageren inderdaad ook op de fases!
    Als ik boos naar ze kijk of in combinatie met een wijzende vinger weten ze dat ze de sjaak zijn (dat ze iets aan het doen zijn wat niet mag, slopen ofzo).

Mooi vind ik het om te lezen dat sommige hier jojo'en met de kat! Geweldig!

Of honden die op een wijzende vinger reageren, ik vraag me af hoe je dat leert van een afstand!? Waarschijnlijk eerst dichtbij ook, net als een paard? Of leren honden op een andere manier?

Ik doe tegenwoordig het fase systeem en the approach en retreat met zo veel dieren. Werkelijk super. Ook de How Interesting.

Ja, ik pas pnH op allerlei dieren (en mensen) toe.

Erg leerzaam.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Oww.. Roos, goed dat je 't zegt! Dus als ik bij jou op bezoek zou komen, krijgen we eerst de Friendly game, of sta je klaar met de CS??
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Als iemand in mijn weg staat doe ik soms onbewust porcupine of driving en soms werkt het. De friendly doe ik vaak met mijn kat, maar meer is dat ook niet, af en toe pp, maar er is veel opposite reflex aanwezig ...

Groetjes,
    Eline
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten