Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Is er animo voor NH-stalling omgeving Oosterwolde??

Is er animo voor NH-stalling omgeving Oosterwolde??

Samen met mijn partner ben ik bezig om te kijken naar de mogelijkheid om een NH-gerichte paardenhouderij (incl zorgboerderij) op te zetten in de omgeving Oosterwolde.

De grote vraag: is hier animo voor?

Het object dat wij op het oog hebben beschikt over binnen en buitenbak, roundpen en erg veel weidegang. Natuurlijk ook boxen, maar wat we daarmee doen moeten we dan nog maar even bedenken.

Ook willen we een opfok op gaan zetten voor jonge hengsten en merries, welke zowel winter als zomer lekker buiten mogen staan, uiteraard voorzien van een schuilstal.

Daarnaast willen we proberen verschillende cursussen en lessen m.b.t. NH te organiseren/ houden/ geven.

Zijn er hier, of weten jullie, mensen die hier interesse in zouden hebben?
    en zo ja, wat zouden jullie max. uit willen geven voor een op NH gerichte stalling?

Reacties op het forum of gewoon een PB-tje
    Let's pretend we're just 2 people and you're not better than me

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: Is er animo voor NH-stalling omgeving Oosterwolde??

cursussen die in de buurt gegeven worden, daar ben ik natuurlijk altijd vóór!
    Mag ik je wel even waarschuwen...
    Ik had een soortgelijk plan, een soort Natural meadows 2 in Drenthe. Maar het is in deze omgeving erg moeilijk om pensionklanten te vinden. Misschien dat een buitenbak en roundpen je hierbij helpt. Ik heb in elk geval nog geen pensionklanten kunnen vinden... Iedereen die een eigen paard heeft of wil, heeft meestal al een eigen weiland. Land is hier gewoon niet zo schaars als ergens anders vrees ik.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    cursussen die in de buurt gegeven worden, daar ben ik natuurlijk altijd vóór!
    Mag ik je wel even waarschuwen...
    Ik had een soortgelijk plan, een soort Natural meadows 2 in Drenthe. Maar het is in deze omgeving erg moeilijk om pensionklanten te vinden. Misschien dat een buitenbak en roundpen je hierbij helpt. Ik heb in elk geval nog geen pensionklanten kunnen vinden... Iedereen die een eigen paard heeft of wil, heeft meestal al een eigen weiland. Land is hier gewoon niet zo schaars als ergens anders vrees ik.
    Tsja, daarom zijn we e.e.a. ook goed aan het uitzoeken.
    Maar het is ons idee ook om het in tweeën te splitsen, namelijk de ene kant NH gericht, cursussen, toernooien ed.
    De andere kant wordt de zorgboerderij, waarbij we ook kampen ed willen organiseren in de zomermaanden.
    Dus hopelijk is dat wel mogelijk.
    En idd zijn een buitenbak en roundpen aanwezig, dus wat dat betreft misschien een kansje...

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Lijkt me een fantastisch plan. Ik weet niet of je het met alleen NH-paarden de boel vol kunt krijgen. Misschien is het wat om verschillende soorten stalling aan te bieden? Bij het uitzoeken van een stal, is de sfeer ook belangrijk. Als je een ontspannen NH sfeer hebt, zullen er niet van die super-sport mensen komen. Ik denk dat de grootste doelgroep de normals met een positieve attitude naar NH zijn. Zij gunnen hun paarden een ontspannen leventje. Ik heb geen idee hoeveel NH cursussen in het laatje brengen. Maar het concept spreekt mij wel aan! Succes er mee.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

De combinatie van luxe en NH zou mij best wel aanspreken.
    Zelf doe ik het op het moment met een weiland met schuilstal en een buitenbak zonder elektriciteit. Ik ben zeker niet ontevreden, maar het kan natuurlijk altijd beter

Wat ik wel denk is dat het niet altijd handig is om er het stickertje 'NH' op te plakken.

Op mijn wei heb ik ook 2 pensionklantjes. De eigenaar heeft nog nooit van NH gehoord, maar behandelt dr ponies toch behoorlijk natural. Ik denk niet dat ik haar had gevonden als ik er het stickertje NH op had geplakt. Veel mensen weten niet wat het is, en in sommige gevallen is het nogal omstreden.
    Ik zou me eerder richten op de recreatieruiter denk ik

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Ik lees er misschien over heen maar is het oosterwolde bij elburg of die in friesland?

Weet waar je aan begint! Ik ken jullie achtergronden niet, maar hoe ervaren ben je eigenlijk in de paardenhouderij? En een hengstenhouderij hebben is behoorlijk ambitieus - aan één kant lijkt het makkelijk , zeker als je zelf een paard hebt en denkt "och, die verzorg ik toch ook"... maar met paarden van anderen erbij mag je de zorg en zorgen die je om één hebt, vermenigvuldigen met het aantal paarden dat je dan onderdak biedt!

Ik kom zelf uit een paardenfamilie van diverse generaties en ik kan je verzekeren dat het niet alles goud is wat er blinkt - heel hard werken, niks in te verdienen en 24/7 zorg en verplichtingen voor andermans paarden. Plus alle sores van de eigenaren.

Op mijn eigen terrein heb ik regelmatig logeerpaarden en pensionpaarden. Soms leuk, maar lang niet altijd. En ik ben het van jongs af aan gewend!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forumlid Banjer's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

waar ligt Oosterwolde?
    Super Banjer !!!

Marianne, hoe kom je bij een hengstenhouderij?? Mijn hemel, daar moet ik niet aan denken. Ik doelde op opfok. Daarmee is mijn ervaring dat hengsten een stuk rustiger zijn dan merries.

Maar fijn, het object dat we bekeken hebben was toch niets.
    Dus hebben we de plannen uitgesteld, want haalbaar is het met de meeste vraagprijzen geeneens...

Mag dus wat mij betreft een slotje op

Bladwijzers

Forum Rechten