Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 27 van de 27

Topic: Touwhalster

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Re: Touwhalster

De fiador knop is me gisteren, na een aantal gefrustreerde uurtjes, enigszins gelukt. Maar nog lang niet zo mooi strak als bij de halsters van eveline.

Waar ik mee worstel is de afmetingen... ik heb een bestaand halster van eveline verbouwd, het touw is 5,5 meter. Op welke lengte moet ik nu mn eerste knoop leggen???
    Kheb niet de luxe om de rest af te knippen...want zoveel is er niet
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

waarom beginnen jullie niet hiermee zonder die moeilijke knoop.

Het is zo simpel dat zelfs ik, met 2 linkerhanden en een slechte motoriek, nu m'n eigen halsters knoop!

Aangemeld
    Jul 2005

[quote="Morrie"]waarom beginnen jullie niet hiermee zonder die moeilijke knoop.

Het is zo simpel dat zelfs ik, met 2 ]

Mijn uitdaging is dat ik die knoop ook wil kunnen... en gelukt .

Bij deze link staan wel afmetingen maar in inches... hoeveel is een inch ook alweer?
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

pak een huis-tuin-keuken centimeter en daar staan aan 1 kant inches op..... 1 inch is 2,54 cm als je van berekeningen maken houdt....
    ik wil juist die knoop niet meer in mijn halsters, dat rotding schuift en gaat eruit in de was, doe mij maar een simpele boerenfluitjesknoop......

Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Morrie
    pak een huis-tuin-keuken centimeter en daar staan aan 1 kant inches op..... 1 inch is 2,54 cm als je van berekeningen maken houdt....
    ik wil juist die knoop niet meer in mijn halsters, dat rotding schuift en gaat eruit in de was, doe mij maar een simpele boerenfluitjesknoop......
    Ahhh, ik schatte 1,6 cm, maar dat klopte dus voor geen meter .
    Vermoedelijk heb je ook minder touw nodig voor een boerefluit knoop dus moet t toch maar eens proberen!
    Thanks

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Zo'n gewone knoop is inderdaad veel makkelijker en volgensmij niet slechter ofzo, maar een fiador vind ik zo mooi en symmetrisch dus ik moest en zou hem kunnen

Hey,, Ik heb een touwhalster gezien op marktplaats(7 eurie) Daar ga ik even voor kijken, (voor foto's pb dan maar)

Groetjes
    Ik ben blij dat ik Aqua Rij!:P

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Morrie
    Hihi dat heb ik gemerkt.....gisteravond mijn halster vermaakt naar het originele dat ik gekocht heb zaterdag....dacht toch dat alles strak genoeg zat.....maarre vanochtend uit de was gehaald als een bolletje wol
    Ach heb ik straks weer wat leuks te vertellen in mijn week van....."Frances knoopt touwhalster "
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

tip voor als je het originele halster gaat wassen: doe een touwtje door de fiadorknoop, want die kan ook gaan ook schuiven in de wasmachine, of laat je leadrope eraan zitten, dan is die meteen ook gewassen

Als je paard niet prongelijk een keer wegschrikt of hij gaat hangen,, Snijdt het touw dan niet door?

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

ehm.. LinoLady.. een touwhalster is niet bedoeld om je paard mee vast te zetten.. dus hangen is niet aan de orde...

Oww,, Sorry Oke, bedankt op de vraag

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten