Hallo, Ik vraag me af hoe je een eigen touwhalster kan maken.Of kan dat niet???
Ik zou het graag willen weten, Ik heb zelf een welsh en hoeveel touw je er voor moet hebben,
![]()
Groetjes ELine![]()
Hallo, Ik vraag me af hoe je een eigen touwhalster kan maken.Of kan dat niet???
Ik zou het graag willen weten, Ik heb zelf een welsh en hoeveel touw je er voor moet hebben,
![]()
Groetjes ELine![]()
Ik ben blij dat ik Aqua Rij!:P
Hoi,
gewoon effe op google: 'touwhalster knopen' en je komt al een eind. Of opzoeken over de fiador knoop (juist?). Voor een paard dacht ik dat je 6 meter moest hebben, of 7. Liever een beetje te veel dan te weinig hé.
Groetjes
Eline
NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
Ryona, Kalinine en El Amore
Dat kan hoor, 7 meter touw om mee te beginnen zou ik doen (6 kan ook makkelijk, maar als je veel over hebt kan je altijd nog een (korte) string maken).
Als je even googled kan je vinden hoe je het moet doen en als je fiador niet lukt stuur je maar even een pb-tje.
Maar je kan natuurlijk ook moeite besparen en er gewoon een van equiplay kopen!
(6 kan ook makkelijk, maar als je veel over hebt kan je altijd nog een (korte) string maken).
?? Wat voor een string dan???? Ik zou is kijken op google.
Groetjes Eline
Heb ik het lichte vermoeden dat we elk iets anders bedoelen?Je kijkt maar effe hier bij de shop wat een string is, is gewoon een touwtje voor aan je stick...
![]()
Haha,, Oke,,Wat is een stick???Groetjes ELine
![]()
![]()
Een stick is een stok die je moeilijk kan doorbuigen, waardoor je er meer controle over hebt. Parelli gebruikt deze voor nagenoeg alle spelletjes en rijden enzo.
Groetjes,
Eline
kijk voor info over de materialen ff op http://www.equiplay.nl (of klik op de shop, bovenaan op het forum)
Maken jullie je eigen Touwhalster of kopen jullie het?
Ik heb er een paar gemaakt, maar dat is niet zo'n mooie kwaliteit touw. Ik vind die van equiplay fijner dan de zelfgemaakte.
Ik heb m'n hackamore zelf gemaakt, maar daar ging zoveel werk inzitten dat ik het een eventuele volgende keer liever koop!
Het is ook handig om je eerste touwhalster te gaan knopen als je vakantie hebt ofzo. Anders moet je er gewoon niet aan beginnen (of ligt het aan mij dat ik een paar dagen deed over de fiadorknoop)
ligt aan jou, hihi. Maar het is gewoon een stuk relaxter om op internet even je kleurtje uit te kiezen en equiplay opdracht te geven zich door de fiador heen te prutsen. Waar ik een uur over doe (jij dus 2 dagen) doet zij in 2 minuten, waarom moeilijk doen?
2 minuten?? Tijd recorIk vind het al ingewikkeld als ik er een plaajte van zie,,
![]()
Ik heb mijn halsters tot nu toe wel zelf geknoopt en boek vooruitgang (eerst 2 uur per halster, nu 0,5. Al kan ik de fiador knoop nog niet. In plaats daarvan maak ik een heel gewone knoop.
Maar als je er een beetje onzker over bent is kopen inderdaad een goede optie. Dan heb je meer zekerheid dat het past en bovendien meer keuze in kleur en kwaliteit dan bij een winkel waar je touw los koopt. Eventueel kan je dan later nog, als je een ander kleurtje wilt, met je equiplay halster als model voor de maat, je eigen halster knuppen.
Bladwijzers