Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: site over horse harmony en zadelpassen

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

site over horse harmony en zadelpassen

Ik ben nog steeds op zoek naar 'het perfecte zadel'. Ik heb besloten om te wachten tot mijn westernzadel verkocht is met als reden dat ik mij dan niet snel een zadel ga aanschaffen en achteraf spijt krijg.
    Ik heb dus de tijd om alle mogelijke zadelpassers te laten komen die ik maar kan vinden en rond te horen wat zij denken van verschillende zadels die mij interesseren.
    Zo zei de ene dat een flex zadel niet goed is, dat ik daar ver van moet wegblijven terwijl de andere het zeer aanrade. Niet makkelijk dus. Een tex Tan flax zou dan volgens die éne weer wel goed zijn en volgens de andere dan weer niet.

In de eeuwige zadelzoektoch ben ik weer een interessante site tegengekomen/ Vooral het stuk over zadelpassen en advies is interessant. ook de links die op die pagina worden gegeven zijn de moeite waard. Als ik het goed lees is een flexibel zadel dus wel aan te raden. En het air systeem ook.
    http://www.kerry-sharp.nl/index.html

Misschien zijn er nog wel meer mensen die hier wat aan hebben.

Re: site over horse harmony en zadelpassen

Hihi, we hebben dus iets gemeen (buiten dat we belgjes zijn )! Ik duim mee dat je het ultieme zadel vind voor jou, al heb ik ondertussen ook door dat het niet simpel is...
    Groetjes,
    Eline
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Nog een interessante site over zadelpassen.
    Straks komt er een zadelpasser naar mij toe, ik ben benieuwd of hij in enige mate voldoet aan deze dame.
    http://www.euro-horse.nl/zadelspassen.htm

Die laatste site gaat alleen maar over Westernzadels - ik herken de manier van zadelpassen (met die mal) uit het topic van Roos (Pocalover). Die andere site vind ik zeker interessant - ik zag dat daar één van mijn buren ook bij de testimonials staat ( Henk-Jan Lozeman) dus daar ga ik 's even navragen, hoe de ervaringen waren.

Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar een goed passend zadel; dat moet of een dressuurzadel worden of.. die mooie zadels op de site van Marijke de Jong voor hogeschoolrijden. Die zien er ook niet verkeerd uit.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2004

Dat passen met die mal zegt alles over de vorm van de rug van je paard in stilstand, maar wat als het paard in beweging is??

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik blijf het ook moeilijk vinden, een geschikt zadel vinden.
    Ik rij geen western, dat soort zadels vindt ik ook zwaar om te tillen(ik heb last van mijn gewrichten). Ik zoek ook vooral een zadel wat een fijne zachte zitting heeft ik heb nml totaal geen zitvlees, en een zadel wat je niet teveel in positie dwingt. Ik heb al een aantal zadels geprobeerd, maar heb nog niets kunnen vinden. Zit nu toch weer te twijfelen of ik een boomloos zal kopen, vraag mij af of het niet slecht is voor mijn rug. Ik heb een startrekk geprobeerd, ik vondt het zelf heerlijk zitten maar kreeg hem niet goed liggend op Whoopie. Bij de zadels van Barefoot ligt de beugelophanging te ver naar achteren waarschijnlijk omdat ik erg lange benen heb en een kleine maat moet hebben ivm een korte rug van Whoopie.
    Zelf vindt ik de zadels wel altijd fijn zitten.
    Ben nog wel benieuwd naar de Ghost./Spirit, hoop ze te kunnen zien op de NH-dag.
    Heeft iemand hier toevallig ervaring met het nieuwe zadel van Barefoot, de London heet het geloof ik het is de dressuuruitvoering.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Het ultieme zachte zadel is denk ik wel de Fhoenix of SBS-flexion van Heather Moffett. Geheel opgebouwd uit geheugen/NASA-foam, wat zich volledig naar jouw zit vormt. Superzacht spul.

Het is een boomloos zadel, maar wel vrij kort (korter dan de BareFoot maat 1)

Helaas is het prijskaartje van dit zadel ook wel iets hoger dan van een barefoot of ghost.

Kijk voor info anders even op http://www.enlightenedequitation.com
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2004

En in tegenstelling tot barefoot/torsion/startrekk doet de phoenix ook je houding en zit veel goed!

Hee Skey, ja leuke site, van Kerry Sharp! Ik heb bij hem mijn pads met luchtzakken gekocht. Aanrader! Hij masseert ook paarden volgens Shiatsu, Lodash loves him! Hou ons op de hoogte he?

May the horse be with you!

Bladwijzers

Forum Rechten