Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: Verslag les & demo Wouwse Plantage

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Verslag les & demo Wouwse Plantage

Gisteren samen met pap en Maaike onderweg gegaan naar Wouwse Plantage voor mijn les van Eddy.
    We waren er optijd, Frien op de poetsplaats gezet en opgezadeld en op Eddy gewacht. We hadden daar gewoon de keuze uit 2 binnenbakken, hoe luxe
    Maar begonnen in de 20-60 bak, maar de hoeken aan 1 kant waren heeeel eng volgens Frieno en zelfs Opere vond ze iets minder, helaas bleef dat zo want Frieno is goed in zichzelf wijsmaken dat het steeds enger wordt
    Maar de bak was groot genoeg he

Ik wilde dus les om verder aan de slag te kunnen met de galop wissels. Veel oefeningen gehad, van beter zijwaarts tot 'the black box' op X, point to point etc, maar dan allemaal op galop gericht. Als je meer wilt weten vraag maar, heb nu ff weinig tijd.
    Nacino werd er wel heet van en wilde bij het minste of geringste aanspringen, maargoed liever zo dan andersom he.

Alles heeft Maaike (thnx a lot!) gefilmd en nu heeft ze aan die arm spierpijn dus wie wil kan komen kieken.

Af en toe kwam er wel iemand in de bak rijden, die vonden het vrij apart geloof ik haha.

Toen wilde Eddy nog even met een hindernisje oefenen, maar dat mocht niet in de luxe bak, dus nadat 'de hengst' van iemand gereden was in de andere bak zijn we daar even met een hindernisje gaan oefenen.
    Dat doe ik vrijwel nooit, omdat Nacino zo min mogelijk 'klappen' op zijn rechterkogel gewricht mag krijgen, om te voorkomen dat hij vroegtijdig arthrose o.i.d. krijgt (issie aan geopereerd, dat been)
    Maargoed, ik overdrijf ook wel, want dis geen hindernis maar een huppel
    Frieno vond het erg leuk! Dus een beetje linksom galop, dan draf, sprong, rechtsom galop...
    En toennnnn een wissel!!!! Hihi Friens eerste wissel onder de man, toen zijn we gestopt natuurlijk

Daarna mocht hij heerlijk onder het solarium en vlak voor we weg wilde gaan vroeg Eddy of ik 's avonds aan de demo mee wilde doen
    Ja tuurlijk, super leuk!
    Dus pappie overgehaald ons nog ff te brengen, dan kon Frieno met Eddy mee terug rijden.

Ik kon wel merken dat Nacino echt wel behoorlijk moe was toen we daar aankwamen, dus ff op stal met een plak hooi, en anderhalf uur later de demo. Die is verder heel rustig verlopen. Behalve dat Nacino door alles om zich heen op deze vreemde plek na al 2 trailerritjes achter de rug gehad te hebben niet meer de trailer opwilde, dus werd het ook ff een trailerlaad demo door Eddy

Het was ook vrij smal en hij had zijn zadel op, dus het duurde wel even voor hij zijn moet verzameld had helemaal binnen te gaan staan, maar toen stond hij ook keurig stil.

Na afloop liepen Opere en Nacino los door de bak en Nacino was ondanks vermoeidheid toch wel de baas, Eddy en Marieke hadden nog niet eerder een paard bij Opere gehad dat dominanter was hmmm

Maar in de trailer pakte Opere hem even terug toen Nacino ook een hapje hooi wilde, wilde Opere een hapje nek
    Daarna stonden ze wel samen te smekken

Nacino was moe en zal wel spierpijn gehad hebben, dus vanacht heeft hij zijn regendek omgehad want het vroor al flink. Vanmorgen was hij weer helemaal het haantje en nu ga ik mijn & zijn spierpijn eruit wandelen

Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: Verslag les & demo Wouwse Plantage

Oh meis echt een kei gaaf verhaal Daar had ik wel bij willen zijn.
    Haha gewoon meegedaan met de demo. Ik had dat echt nooit gedurven met al die mensen die staan te kijken.
    Ik wil zeker die film komen bekijken. Het is voor jullie 2 geloof ik wel een erg leerzaam dagje geweest.
    Elise de demostudent. Hoe kwam het trouwens dat eddy les gaf. Hij zou toch geen les meer geven aan individuen, maar alleen in groepen?
    Ik vind het echt gaaf van je dat je mee hebt gedaan. Heb je dat ook laten filmen? We spreken binnenkort wel een dagje af.
    Je wordt nog beroemd
    ride like the wind

Actief Forumlid masja's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    51

Als je maar genoeg betaald, denk ik..

Leuk man! Was ik nou toch maar komen kijken naar de demo! Ik had niet meer de fut, dus ben na mijn werk op de bank in slaap gevallen .

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Wauw, wat gaaf Elise! Ik wist helemaal niet dat jij les zou krijgen van Eddy.
    Ik zal zo ook ff mijn verslagje van de L2 cursus ergens neer planten

ook nog een leuke galop oefening gekregen namelijk.

Van Maaike heb ik alle oefeningen al gehoord die jij moest doen en het klonk allemaal zeer interessant!
    Misschien kun je de question box wat uitgebreider beschrijven? of bij 'nieuwe oefeningen' neerzetten?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Zal ik de oefeningen dan maar eens beschrijven. Ik heb toch de tijd .

Begonnen met gewoon ff opwarmen op de grond en daar sideways verbeteren. Eerst rechter dan sneller:

Rechter:
    Tegen het hek, en als ie zijn kont niet genoeg meeneemt een zwiep met je 22ft lijn naar zijn kont totdat ie recht is.

Sneller:
    Weer 22 ft lijn, paard stuk touw geven, beginnen met sideways en spelletjes spelen, don't make me touch you. Dat wil zeggen, rustig carrotstick +string rondzwaaien als ie te langzaam gaat. Als ie te langzaam is dan wordt ie geraakt en anders niet (duh...)

In het zadel hetzelfde spelletje maar dan met andere ruiter of persoon op de grond die meehelpt om sideways sneller te krijgen dmv dat don't make me touch you spel.

Wat oefeningen voor een betere houding:
    * galoperen met hand op goede heupbot (voor rechtergalop je linkerhand op paard zijn linkerheupbot)
    * in galop met je paard meespringen met je armen (ritmisch lucht pakken en naar je toe trekken zeg maar
    * combinatie van beide
    * een van bovenstaande tijdens bullseye in galop
    * row row row your horse zodat je draaien gaat duwen. Je schouder hoger houdt aan de kant van de goede galop (rechterschouder hoger bij rechtergalop en visa versa). Je kan zo slangevoltes rijden. Eventueel uit te breiden met het aantikken van zijn achterhand als je je stick wisselt van links naar rechts.
    * als je om wissel vraagt niet de teugel naar de zijkant 'trekken' maar naar voren en richting 11 of 1 uur.

Questionbox:
    * Bullseye in galop (zeg maar volte a x). Na een paar rondjes als je hem niet meer hoeft te corrigeren op x stil laten staan. Dan bullseye (x c) de andere kant op in galop. Hetzelfde verhaal en weer stilstaan op x. Dan in plaats van stoppen op x, teruggaan in draf op x en dan andere kant bullseye. Met als uiteindelijke doel waarschijnlijk, bullseye ene kant, wissel op x, bullseye andere kant.
    Je kan die x kan je visualiseren door een box uit te zetten (4 pionen of twee balken parallel aan elkaar). Om te zorgen dan je paard niet gaat anticiperen (he Karianne ) vraag je regelmatig iets anders dus bijv rechtdoor ipv bullseye, of trotting yoyo etc. etc. Zodat ie in de box gaat "vragen" aan je "wat zullen we gaan doen (rechtdoor, bullseye, stoppen, backup, wissel) ?' de zogenaamde questionbox dus!

Sprongetje:
    Achtjes rijden met een sprong op x en vragen om wissel in het (verlengde) zweefmoment

Snelheid:
    Point to point in een 20-60 m bak . Als je aangeeft life up, dan moet ie echt vooruit knallen! Geen/weinig reactie is niet meer been maar slap, slap, slap met savvy string op zijn ass.

Ben ik nog iets vergeten Elies?
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Klinkt goed! Die questionbox ga ik meteen invoeren, ik wil Suus graag vragend hebben in plaats van: okee we doen disengagen vandaag kennelijk dus ik ga vast helemaal krom lopen hahaha. Ze was lief.

May the horse be with you!

Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maaike
    Ben ik nog iets vergeten Elies?
    Jou geheugen is beter dan het mijne blijkt nu wel
    Als ik de video ga terugkijken weet ik waarschijnlijk pas weer wat je vergeet

(ow en ik zie net dat ik moed met een t heb geschreven blonT!)

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Leuke verslagen, dank jullie wel!
    Vooral oefeningen voor de juiste galop kunnen Atli en ik nog wel gebruiken.
    Het blijft voor mij alleen nog steeds lastig om te voelen welke galop hij heeft... Ik heb er vanaf de grond nog eens goed naar gekeken, en hij kan dus ook galopperen zonder dat hij duidelijk links of rechts gaat... Hij doet dan wat lateraals, maar het lijkt wel op galop en waarschijnlijk voelt het ook zo als je erop zit... Lastig! Moet eigenlijk een toeschouwer hebben die me helpt...

Aangemeld
    Apr 2004

Ik voel het ook niet, en ook niet met Eddy's oefeningen. Behalve met in rengalopplatdoordebocht voel ik 0,0 verschil...

Ik voel het niet goed, maar 'weet' dat als het comfortabel zit (maakt niet uit welke kant op) dan is het rechtergalop. Zit het niet lekker (ook niet linksom) en voelt het raar, dan is het linkergalop.

Aangemeld
    Apr 2004

En als jullie stiekum spieken? Weet je het dan nog niet?
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Nee als ik stiekem spiek zie ik een bos manen.
    En zelfs als ik die manen weggeknoopt heb, dan is het nog lastig te zien. Zoals ik al zei, is het soms zelfs vanaf de grond lastig te zien omdat hij nogal raar (lateraal denk ik) kan galopperen...
    Als hij comfortabel zit, is het bij Atli linkergalop. Maar als hij niet comfortabel zit, heb ik meer opties dan dat het rechtergalop is: hij kan ook overkruist zitten (voelt ongeveer hetzelfde), of zo'n rare laterale galop doen. Dus bij oncomfortabel weet ik nog niet zoveel...

Aangemeld
    Apr 2004

Voorheen was rechts idd oncomfortabel, maar nu maakt het geen verschil meer. En al leun ik zover mogelijk voorover.. k zie nix

Als ik spiek zie ik het wel, maar alleen als ik een flinke pluk manen rechtop vastbindt, anders zie ik allen blond golvend haar.

Aangemeld
    Apr 2004

Jaja wrijf het er maar in....

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten