Gisteren samen met pap en Maaike onderweg gegaan naar Wouwse Plantage voor mijn les van Eddy.
We waren er optijd, Frien op de poetsplaats gezet en opgezadeld en op Eddy gewacht. We hadden daar gewoon de keuze uit 2 binnenbakken, hoe luxe![]()
Maar begonnen in de 20-60 bak, maar de hoeken aan 1 kant waren heeeel eng volgens Frieno en zelfs Opere vond ze iets minder, helaas bleef dat zo want Frieno is goed in zichzelf wijsmaken dat het steeds enger wordt![]()
Maar de bak was groot genoeg he![]()
Ik wilde dus les om verder aan de slag te kunnen met de galop wissels. Veel oefeningen gehad, van beter zijwaarts tot 'the black box' op X, point to point etc, maar dan allemaal op galop gericht. Als je meer wilt weten vraag maar, heb nu ff weinig tijd.
Nacino werd er wel heet van en wilde bij het minste of geringste aanspringen, maargoed liever zo dan andersom he.
Alles heeft Maaike (thnx a lot!) gefilmd en nu heeft ze aan die arm spierpijndus wie wil kan komen kieken.
Af en toe kwam er wel iemand in de bak rijden, die vonden het vrij apart geloof ik haha.
Toen wilde Eddy nog even met een hindernisje oefenen, maar dat mocht niet in de luxe bak, dus nadat 'de hengst' van iemand gereden was in de andere bak zijn we daar even met een hindernisje gaan oefenen.
Dat doe ik vrijwel nooit, omdat Nacino zo min mogelijk 'klappen' op zijn rechterkogel gewricht mag krijgen, om te voorkomen dat hij vroegtijdig arthrose o.i.d. krijgt (issie aan geopereerd, dat been)
Maargoed, ik overdrijf ook wel, want dis geen hindernis maar een huppel![]()
Frieno vond het erg leuk! Dus een beetje linksom galop, dan draf, sprong, rechtsom galop...
En toennnnn een wissel!!!! Hihi Friens eerste wissel onder de man, toen zijn we gestopt natuurlijk![]()
![]()
![]()
Daarna mocht hij heerlijk onder het solarium en vlak voor we weg wilde gaan vroeg Eddy of ik 's avonds aan de demo mee wilde doen![]()
Ja tuurlijk, super leuk!
Dus pappie overgehaald ons nog ff te brengen, dan kon Frieno met Eddy mee terug rijden.
Ik kon wel merken dat Nacino echt wel behoorlijk moe was toen we daar aankwamen, dus ff op stal met een plak hooi, en anderhalf uur later de demo. Die is verder heel rustig verlopen. Behalve dat Nacino door alles om zich heen op deze vreemde plek na al 2 trailerritjes achter de rug gehad te hebben niet meer de trailer opwilde, dus werd het ook ff een trailerlaad demo door Eddy![]()
Het was ook vrij smal en hij had zijn zadel op, dus het duurde wel even voor hij zijn moet verzameld had helemaal binnen te gaan staan, maar toen stond hij ook keurig stil.
Na afloop liepen Opere en Nacino los door de bak en Nacino was ondanks vermoeidheid toch wel de baas, Eddy en Marieke hadden nog niet eerder een paard bij Opere gehad dat dominanter washmmm
Maar in de trailer pakte Opere hem even terug toen Nacino ook een hapje hooi wilde, wilde Opere een hapje nek![]()
Daarna stonden ze wel samen te smekken
Nacino was moe en zal wel spierpijn gehad hebben, dus vanacht heeft hij zijn regendek omgehad want het vroor al flink. Vanmorgen was hij weer helemaal het haantje en nu ga ik mijn & zijn spierpijn eruit wandelen![]()
Bladwijzers