Ondanks dat ik niet niet in de school van Nevzorov kan komen en ik dus niet precies heb kunnen lezen hoe je geacht wordt dit spel te doen, ben ik er toch maar vast mee begonnen.
Wat ik er in elk geval van begrepen had: je gaat zelf met de bal spelen en hoopt dat je paard dan jou gaat spiegelen en ook gaat spelen. En was het nou de bedoeling dat hij uiteindelijk de bal naar je toe brengt?
Goed, ik besloot vanochtend voor het eerste gedeelte te gaan: Atli uit te nodigen om ook met de bal te komen spelen. 2 Jaar geleden heb ik ooit een skippybal gekocht om ermee te spelen, maar Atli had er toen totaal geen interesse in. Hij was er ook totaal niet bang van; ik kon de bal tegen hem aan gooien en dan nog knipperde hij niet met zijn ogen.
Oké, aan de slag. Een stukje afgezet in de bak, zodat hij niet langs de kanten gras kon gaan staan eten. Wij in dat bakje, en ik spelen met die bal. Eerst keek hij wel: wat doet zij nou??? Maar als snel vond hij het interessanter om de paar onkruidje die er waren op te eten, en om wat om zich heen te kijken. Toen ik wat dichter bij hem kwam (oftewel: vlak onder zijn neus ging spelen) wilde hij de bal ook wel even inspecteren met zijn neus en tanden. Maar echt lang hield ik de aandacht niet vast. Dus ik weer verder, lekker rondstuiteren, er tegenaan schoppen, voorover buigen om eraan te ruiken, met mijn handen rollen, vastpakken aan het handvat en optillen, enz. Weer nul reactie. Ik werd er moe vandus ik ging op de bal zitten in het midden. Aangezien de onkruidjes nu wel op waren en er verder niets te beleven viel, werd Atli toch nieuwsgierig en kwam bij me kijken. Langzaam liet ik me van de bal afglijden, zodat die onder zijn neus kwam te liggen. Ik pakte hem nog eens op aan het handvat en liet hem zachtjes vallen. En toen ging Atli ook dat handvat pakken! Hij pakte de bal niet echt op, maar stond wel een tijdje die handvatten te inspecteren/erop te kauwen (wat ze wonderbaarlijk genoeg overleefden!). Ook vond hij al snel het afsluitdopje en ik kon nog net op de tijd de bal wegrollen, anders had hij er de lucht uit laten lopen, hihihi. Ook dit duurde allemaal niet zo heel erg lang, en toen ben ik weer wat gaan rondspelen met de bal, dit keer met mijn voeten. Uiteindelijk kwam ik weer bij Atli uit (die erg suf stond te kijken), en jaaaaa, meneer wilde wel in slow motion een been optillen en zijn hoef op de bal plaatsen, terwijl hij ondertussen uitgebreid stond te gapen! Alsof hij wilde zeggen: nou ja als je dan wilt dat ik mijn voet op die bal zet dan doe ik dat wel, maar ik vind het zo saaaaaai!
Al met al was ik toch wel tevreden. Echt veel actie zat er niet in, maar ik heb toch de aandacht weten te trekken en hij heeft een paar keer mijn bewegingen nagedaan!
Maar hoe nu verder? Is het idd de bedoeling dat hij de bal naar je toe brengt? Hoe hebben jullie dat gedaan?
Bladwijzers