Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: Dressuren jullie nog?

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: Dressuren jullie nog?

Ik heb het stukje over de bitloze dresuur wedstriijd even afgesplitst. Je kan het vinden bij Natural activiteiten.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Bedankt in ieder geval voor de antwoorden!
    Leuk dat jullie nog allemaal dressuren enzo.. denk dat ik dat toch niet zo snel zou kunnen opgeven.
    Binnenkort krijg ik dressuurles van iemand die er ook vanuit de NH manier enzo tegen aan kijkt! Dus ben benieuwd
    Nieuw..

eh ik dressuur niet meer.. tenminste amper eigelijk...
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Actief Forumlid blue_star's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

De mensen die hier dressuren en dan evt les volgen.Vooral vera ivm AdB?

Hoe doen jullie dat dan met lessen volgens de methode van AdB? Is dat nou echt zo waar dat je niet volgens zijn methode kan rijden zonder bit omdat je het paard naar het bit toewerk?

Ik heb de kans om les te volgen via de methode van AdB maar men heeft mij gezegd dat ze dat enkel met bit doen?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Ik heb van twee instructeurs dressuurles. Wim, en sinds kort ook van een meisje van Bokt. Bij beide rijd ik gewoon met een halster en dat gaat prima.

Als ik een instructeur zou vinden die enkel lesgeeft wanneer ik met bit rijd, dan zou ik daar niet bij lessen, hoe goed de lessen misschien ook wel mogen zijn.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door blue_star
    De mensen die hier dressuren en dan evt les volgen.Vooral vera ivm AdB?

Hoe doen jullie dat dan met lessen volgens de methode van AdB? Is dat nou echt zo waar dat je niet volgens zijn methode kan rijden zonder bit omdat je het paard naar het bit toewerk?

Ik heb de kans om les te volgen via de methode van AdB maar men heeft mij gezegd dat ze dat enkel met bit doen?
    Ik heb pas een vierdaagse clinic gevolgd bij Marijke de Jong. Zij richt recht en werkt volgens de methode van Antoine deBoth en Bent Branderup. En ze doen dit ZONDER bit.

En ja, ik ben dus ook weer aan het dressuren nu. Al vind ik het niet echt dressuren zoals ik Anky of al die mensen, zie doen.
    Ik noem het zelf liever gymnasticeren.
    Ik heb altijd heel hard geroepen dat mijn paarden dat niet nodig hadden, omdat ik tóch alleen maar bitloos bosklos, maar uiteindelijk ben ik daar van terug moeten komen omdat mijn paard dus wel vastliep (lichamelijk).

Ik doe al deze oefeningen bitloos, qua grondwerk en rijden, en dat gaat prima. De term: paarden tegen het bit aanrijden, vind ik dan ook grote onzin. Paarden vanuit de achterhand activeren vind ik beter, en waar ze aan de voorkant ook tegenaan lopen, een bit hoeft het niet te zijn hoor.

Ik heb toevallig een filmpje gemaakt van grondoefeningen schouderbinnenwaards en travers. We doen dit pas 14 dagen, dus echt heel erg soepel is mijn Amy nog niet, maar misschien is het wel leuk om te kijken voor sommigen. Dit is dus rechtrichten.
    http://media.putfile.com/Amy-en-RR

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Gaaf Trea, de concentratie van jou en Amy straalt ervan af.
    Echt super dat ze hier zo'n baat bij heeft.
    www.crystal-carving.com

Ik vind het heel leuk om te zien Trea!
    Zelf ga ik als ik wat beter kan rijden volgens parelli wel eens een Wimles willen doen om te kijken hoe het gaat. Zou het wel fijn vinden om ooit Spaanse rijschool volgens Hempfling aan de losse teugel te doen.
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2006
    Leeftijd
    44

ik rijd ook nog steeds dressuur.
    ben ook nog niet zo lang met parelli bezig.vorig jaar heeft mijn paardje vanwege een blessure lang niet mogen rijden.toen ben ik parelli gaan doen om hem in zijn hoofd gezond te houden,nu rijd ik weer maar doe parelli er echt niet meer uit.we vinden het veels te leuk,maar dressuur ook.
    een dag zonder paardjes is een dag niet geleefd

Forumlid angela88's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Ik rij ook nog dressuur. Ik vind het gewoon te leuk om te doen, en mijn paard denkt er gelukkig net zo over. Hij vindt het geweldig om moeilijke oefeningen te doen. Al is hij er beter in als ik . Daarnaast parelli ik denk ik eens in de week met hem (de 7 games). maar mijn hele benadering naar hem is wel altijd aanwezig natuurlijk..(a la parelli).

Ik vind het ook belangrijk dat je je paard op die manier soepel houdt, maar dit hoef je natuurlijk niet perse in een bak te doen, buitenritten zijn daarvoor ook heel geschikt!
    Kijk op <!-- w -->http://www.nieuwboer.info/paarden<!-- w --> voor foto's !!
    Witte en Orlanda zijn geweldig!!!
    Ik verzorg de hoeven van mijn paarden zelf!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten