Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: los werken makkelijker dan aan de lijn

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

los werken makkelijker dan aan de lijn

Nessa vindt het los werken veel makkelijker dan aan de lijn, is dat normaal?
    Ik ben dus nog maar een beginnertje in PNH land maar ik heb gemerkt dat Nessa al op de lichtste hulpen reageert terwijl ze aan de lijn af en toe nog behoorlijk wat overredingskracht nodig heeft.
    Als ik haar bijv. achteruit wil sturen (sorry, ben nog niet helemaal thuis in de correcte termen) kan ik dat zonder lijn gedaan krijgen aan de lijn moet ik al wat meer druk zetten, zo ook met het van me af sturen. Om haar op een volte te krijgen hoef ik los alleen maar met 1 vinger de richting aan te geven en met de andere hand te drijven (met hele licht bewegingen) en ze gaat vrijwel perfect. Terwijl ik de druk weer wat meer op moet voeren als ze dezelfde oefening aan de lijn doet.
    Maar met bv poetsen loopt ze zonder halster en touw van me weg, doe ik dit aan dan blijft ze gewoon los staan.
    Wat zouden jullie aanraden: oefeningen die ze los goed doet uitbereiden en daarna verder aan de lijn proberen te werken of gewoon meteen aan de lijn en niet meer los werken tot dit goed gaat?
    Groetjes ingrid

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Re: los werken makkelijker dan aan de lijn

Toch beiden blijven volhouden, ook Amon is los veel alerter dan aan de lijn. Maar wil gewoon dat hij het aan de lijn ook blijft doen, voor de momenten dat het nodig is. Had het laatst in het weiland, gezellie veel andere paarden die er stonden, maar we moesten er doorheen, meneer dacht, dat doe ik niet. Dus heb een aantal games moeten spelen eer hij dacht, o ja toch wel goed plan om mee te lopen
    Er zullen nog wel meer redenen zijn om de games aan de lijn te blijven doen, zoals corrigeren bij het anticiperen, dat gaat nou eenmaal moeilijker als ze @liberty zijn.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Soms vinden paarden het aan de lijn maar een stom spelletje, beneden hun level. En willen los. Dan kan je dus belonen door als ze aan de lijn iets aardig hebben gedaan even iets at liberty te doen. Kate van Jossie vond online ook een heel dom spelletje, het is haar toen tóch gelukt om Kate online te "trainen" en te zorgen dat ze iets leuker vond. Misschien kan je even met de zoekfunctie speuren. Wie weet zijn er overeenkomsten tussen jouw paard en Kate?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Bedankt voor de tips, ik zal eens kijken of ik het toppic over kate kan vinden.
    Groetjes ingrid

Bladwijzers

Forum Rechten