Vandaag in de stromende regen maar weer eens gaan spelen met Andor.
Parelli stond op eel laag pitje, omdat we km´s aan het maken waren.
Het ging zó lekker vandaag! Hij deed het echt beter dan ooit tevoren. Andor is van de categorie "lekker makkelijk en lui" en "als ik iets niet wil dan doe ik het niet".
We hebben een beetje staan knuffelen, en toen direct met een mooie send op de cirkel. Dat gaat super! Voorheen lukt het zijwaarts gaan me nooit zo goed, Andor probeerde steeds uit te breken. Ik heb nu veel minder druk gebruikt, nl alleen de stick op de grond ritmische heen en weer gebruikt. Of dat nu hielp, of dat het nu goed merkbaar is dat Andor rechtgericht is?? Ik weet het niet, maar het ging erg lekker.
De sqeeze en driving game liep ook lekker.
Er lagen wat balkjes, dus ik heb wat vierkantjes gemaakt, waar hij in en uit, en zijwaarts in moest. Dat deed hij heel goed! Vroeger scheurde hij zo snel mogelijk langs een paaltje, daar wilde hij gewoon niet over heen.
Wat alleen nog niet zo heel goed gaat: porcipine (ik heb het boekje even niet bij de hand, ik bedoel zijn hoofd en voorhand dmv een circeltje omdraaien.) Hij draait in een zeer ruime cirkel om me heen. Nu heb ik uit de oude topics wel gehaald dat dit moeilijk is voor een paard, vanwege het meeste gewicht erop.
Is het nu de bedoeling dat zijn achterbenen op zijn plaats blijven staan bij deze oefening?
Wat kan ik doen om de cirkel kleiner te houden? Ik hou de stick schuin bij zijn hoofd en stukje hals en beweeg hem op-en-neer en zij-en-weer. Zijn achtervoeten gaan ongeveer in een rondje van 1 meter mee.
Moet wel zeggen dat dit ERG motiverend was! Heb nu al weer zin om verder te spelen.
Bladwijzers