Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 22 van de 22

Topic: Op wei 24/7 zonder schuilstal?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Op wei 24/7 zonder schuilstal?

Ziet er handig uit! Je zou nog wat kuilpakketten aan de zijkanten kunnen zetten.... kunnen ze niets van zeggen !

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

@Nienke, bedankt voor het zichtbaar maken van de foto.
    @Lila, hij is idd heel handig en door zijn afmeting 5x3m blijft het grootste deel zelfs met de heftigste regenbui (tot nu toe) kurk droog en met het hete weer was het er nog redelijk koel.
    Ik ben op zoek naar een tijdelijke wei bij ons in de buurt maar 1 ding is zeker, ons afdak verhuisd mee want het is gewoon ideaal.
    Groetjes ingrid

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik heb altijd gedacht dat een schuilstal echt noodzakelijk was. We hebben er dan een gezet en weet je... de paarden gaan er nooit in Enkel als er eten ligt.

Ik vind wel dat er in de wei plaatsen moeten zijn waar schaduw is, minder wind,... Bomen zijn dus idiaal.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

wij hebben onlangs met de hitte 5 grote palen in de grond geslagen en daar anti-worteldoek/ofwel gronddoek op gespijkerd als dak. Hoewel het idee leuk lijkt heb ik er shanna niet een keer onder zien staan.

Vorig jaar in Wageningen is het zonder schuilstal goed gegaan, het is daar wel wat beschutter.

Dit jaar ga ik het proberen in de boomloze polder . Aan 1 kant staat wel een huis met een tuin.
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Ik wilde dit toptic even naar bovenhalen, omdat ik eruit ben.

Zo gauw mogelijk gaat Willem naar een andere stal. het is nog steeds niet idiaal, en hij gaat 's winters niet heel vaak naar buiten, maar ik heb echt overal gezocht en het is hier niet mogelijk je pony op het land te hebben staan of hele dag buiten (er is wel wat maar dat is natuurlijk weer vol...)

Hij krijgt nu van maart tot eind oktober 24/7 weidegang, met een stal voor ziekte.
    In de winter heeft hij een buitenstal en gaat hij 's ochtends met een groep paarden de bak in tijdens het mesten en 's middags zet ik hem of andere in de bak totdat ik weg ga (hij hoeft er niet eerder uit want er zijn speciale losgooi bakken). Hij staat op zaagsel/stro en krijgt 3 keer per dag hooi dezelfde portie als hij nu op 1 dag krijgt (2/3 plakken per keer)
    Hij heeft direct contact met zijn buren.
    hier gaat hij staan en het is niet perfect, maar beter dan nu waar hij er soms helemaal niet uitkwam. het is nog voor anderhalf jaar en dan gaat hij met me mee als ik ga studeren (en dan kan hij waarschiojnlijk wel 24/7 buiten want ik wil naar het Noorden van het land )

Ik ben erg blij dat het is gelukt, aangezien op het moment nogal problemen zijn met een andere paarden eigenaresse (Willem bijt haar paard te vaak) en als binnekort het land te slecht is, moet Willem om de beurt met dat andere paard in de bak en dan komt hij helemaal niet/ nauwelijks buiten.
    Ik hoop alleen dat hij een beetje goed kan wennen!

Norgette staat nu bijna een jaar 24/7 buiten. Geen bomen, wel een wilgenteenscherm tegen de ergste wind en 6m bij 6m betegeld waar ze droge voeten kunnen halen, want het land is snel nat, maar ook snel weer droog, het is zandgrond. Nu we een groot deel van het land hebben kunnen kopen omdat de vorig eigenaresse naar australie is geemigreerd, hebben we een aanvraag gedaan voor een schuilstal, dat is nog even spannend hoe dat af gaat lopen.

Hiervoor heeft ze ook op een manege gestaan waar ze zomers overdag binnen stond en s'middags en snachts ging ze naar buiten samen met de ponies van de manege. In de winter gingen ze dan de hele ochtend samen de buitenbak, tijdens het mesten.Dit beviel op zich heel goed, Norgette haf het echt naar haar zin, en had voor het eerst in 7 jaar geen last van eczeem ( ik denk doordat ze overdag binnen stond en savonds buiten op een kale wei). Maar zelf aard ik niet zo goed op een manege, en maak ik van al die dure faciliteiten nauwelijks gebruik. En ik heb ook geen tijd om haar dagelijks haar beweging en lolletjes te geven.

Nu ze hele dagen buiten staat merk ik dat ze zo ontspannen is. Of ik er nou wel of niet ben, ze vind het natuurlijk leuk als ik er ben, maar ze staat zich niet te vervelen en kan lekker met de andere paarden haar gengetje gaan, ik vind het echt ideaal. Voor haar maar zeker ook voor mij.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten