Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: Ik zit in een horrorfilm...

Forumlid suus's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Ik zit in een horrorfilm...

Toen ik zondag Amber ging verzorgen, en haar uit de stal haalde liep ze onwijs kreupel.. Ik dacht eerst dat het haar afwijking was. (het was nl aan hetzelfde been) Haar knie zit soms opslot, daarom kan ze nog wel een een tijde stijf of keupel lopen. Maar dit was anders! Toen ik haar hoefjes ging inspecteren kwam ik erachter dat bij de kootholte..tjsa daar zat een soort snee, of eerder wond...ik wist niet wat het was maar het zag er zo erg uit.
    Ik heb m'n vader gebeld en die is gekomen met soda. We hebben haar voetje in de soda gezet. We behandelen het nu ook met betadine shampoo en uierzalf. Ik was helemaal in tranen..mijn lieve shet, de vorige dag was er nog helemaal niks aan de hand. En nu zit er zomaar een wond. De eigenaren van de stal waren ook nog even komen kijken. Het is een wond waar helemaal geen bloed bij is geweest. Het kan ook een soort infectie of ontsteking zijn.. Maar hoe kan dat dan zomaar gebeuren terwijl de vorige dag nog niks aan de hand was??? Ik dacht dat het miss met opzet gdaan zou kunnen zijn , met een touw ofzo.. Ik wilde de dierenarts erbij halen, maar ik moest van mijn ouders wachten en als het geod zou genezen dat was dat helemaal niet nodig... Oww r...het is egt zo irri om ouders te hebben die gewoon niks van paarden weten!
    Maja het gaat wel beter, ze loopt nu al minder kreupel..
    Toch maar een paar fototjes, miss wten jullie hoe dit komt of kan gebeuren..
    Ik zit egt in een horrorfilm....ik heb geen idee wat het is of hoe het kon gebeuren... Zou dit egt met opzet zijn gedaan?? Het is nl al een keer eerder gebeurt in de straat waar amber staat!

La Sabf - I dare you to move

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: Ik zit in een horrorfilm...

die wond ziet er precies uit als toen shaffai op weg naar tjechie vast kwam te zitten met een touw om zijn been.
    Hij was over het touw gestapt wat enerzijds aan zijn haster zat, anderszijds een een pin in de grond, en had zich volkomen klem getrokken. Dat was precies zo'n wond.
    Kun jij je iets bedenken dat je paard ergens in heeft vastgestaan? Een leadrope of zo (de wond heeft precies zo'n dikte volgens mij)

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Pathos heeft ook precies zo'n wond gehad. Was gewoon pech, hij had zichzelf van de winter in de bak opengehaald. Beetje jammer was dat er met die stomme winternatheid, mok overheen kwam. Op zich kan zo'n wond best goed helen, maar hou 'm zo schoon en droog en soepel mogelijk. Als er mok overheen komt ben je meteen een paar weken zoet.

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

hemel...
    Als hij niet ergens heeft vastgezeten dan zal het wel opzet geweest zijn..wie doet nu zoiets??

Zou wel kunnen dat hij vast zat hoor..heb ook al zoiets gezien bij een paard die zichzelf in de knoop had geholpen met z'n halstertouw in de trailer..

Zou toch DA erbij halen jammer dat je niet mag van je ouders...

Goed verzorgen dus is de boodschap! Maar dat weet je vast al..

Groetjes
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

goed afwassen met die isobethadineshampoo en wat wondzalf opsmeren.... Een geluk dat het niet open is.... Maar let op met vliegen, want die kunnen de wonde doen onsteken.

Goh het is inderdaad precies zo'n wonde van een touw wat erlangs geschuurd is...

Ook ik vind het precies een touw-wonde... Misschien kun je er calendula-zalf of creme aansmeren, of een beetje uierzalf gemengd met tea-trea...
    Ik duim voor je dat het snel goed komt!
    bye
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forumlid suus's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Bedankt voor de tips allemaal! Ik heb de leadrope erbij gehaald en langs de wond gelegd, de leadrope is veel dikker dus daar kan het niet van komen.. miss is er per ongeluk een stuk touw ofzo in de stal gekomen en dat ze daar aan is blijven haken ofzo. Ik heb niks gevonden maar het belangrijkste is dat ze er weer bovenop komt! En ik merk al zeker verschil!
    En ik kijk idd erg uit voor mok, gelukkig is het best droog en warm weer waardoor de wond best snel geneest!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Fenna had precies zo'n zelfde plek, ook van een touw. Probeer de plek zo soepel mogelijk te houden en blijf het in de gaten houden ook als het over lijkt te zijn. Bij Fenna bleef de huid er heel lang dun, met als gevolg dat ze er maanden later mok kreeg terwijl ze daar niet gevoelig voor is (dus ook alleen op die plek)
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Jemig, kan me voorstellen dat je hier erg van baalt.
    De wond op zich is nog niet zo heel ernstig (al moet je het natuurlijk wel blijven behandelen) maar dat je niet weet hoe het komt lijkt me heel beangstigend.

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Gelukkig dat de wond goed lijkt te genezen.

Ik hoop voor jouw dat het een ongelukje was (alhoewel dit heel raar klinkt) en niet het werk van #$### gekken die er helaas op deze wereld rond lopen.
    Ik zou misschien toch de politie bellen, niet gelijk het alarmnummer, maar wel het wijkbureau. Als ze niets weten dan weten ze ook niet waar ze naar uit moet kijken tijdens hun surveilance rondes
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Dat lijkt me een goeie tip. Er wordt (denk ik) pas echt actie ondernomen als er meer gevallen zijn.

Forumlid suus's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Goed nieuws, het gaat heel goed met amber! Ze loopt steeds beter!
    Gewoon niet kreupel meer.. de wond ziet er nu rustig uit en er zit een korstje omheen. Ook zie je aan de rand van de wond dat de huid helemaal genezen is en er kleine haartjes aan het groeien zijn! Ik weet niet of ik aangifte ga doen, ik denk dat m'n ouuders dat moeten doen, of kan je ook als minderjarige zoiets aangeven?? Als ik het fototoestel kan bemachtigen dat zal ik wel foto's maken zodat jullie heb verschil kunnen zien!

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Fijn te horen dat het allemaal beter gaat.

Het lijkt me dat je als minderjarige gewoon aangifte kan doen hoor, en als je het niet helemaal in je eentje aandurft kun je je ouders toch meenemen.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Gelukkig dat het beter gaat! Dat is toch het belangrijkste.

Ik denk dat je als je echt aangifte wil doen, je echt "bewijs" moet hebben dat er iets van buitenaf is gebeurd wat niet door de beugel kan. En dat heb je niet toch? (of heb ik daar overheen gelezen ? )

Maar de politie waarschuwen kan altijd! ook al ben je minderjarig.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Goed dat het beter gaat! (val bijna in herhaling )
    Bailey heeft ook al 2keer zo'n wonde gehad. De eerste keer kwam het door een touw en de 2de keer is nog steeds een raadsel gebleven... op de wei was er helemaal niets waar hij zich kon aan verwonden

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten