Toen ik zondag Amber ging verzorgen, en haar uit de stal haalde liep ze onwijs kreupel.. Ik dacht eerst dat het haar afwijking was. (het was nl aan hetzelfde been) Haar knie zit soms opslot, daarom kan ze nog wel een een tijde stijf of keupel lopen. Maar dit was anders! Toen ik haar hoefjes ging inspecteren kwam ik erachter dat bij de kootholte..tjsa daar zat een soort snee, of eerder wond...ik wist niet wat het was maar het zag er zo erg uit.
Ik heb m'n vader gebeld en die is gekomen met soda. We hebben haar voetje in de soda gezet. We behandelen het nu ook met betadine shampoo en uierzalf. Ik was helemaal in tranen..mijn lieve shet, de vorige dag was er nog helemaal niks aan de hand. En nu zit er zomaar een wond. De eigenaren van de stal waren ook nog even komen kijken. Het is een wond waar helemaal geen bloed bij is geweest. Het kan ook een soort infectie of ontsteking zijn.. Maar hoe kan dat dan zomaar gebeuren terwijl de vorige dag nog niks aan de hand was??? Ik dacht dat het miss met opzet gdaan zou kunnen zijn , met een touw ofzo.. Ik wilde de dierenarts erbij halen, maar ik moest van mijn ouders wachten en als het geod zou genezen dat was dat helemaal niet nodig... Owwr...het is egt zo irri om ouders te hebben die gewoon niks van paarden weten!
Maja het gaat wel beter, ze loopt nu al minder kreupel..
Toch maar een paar fototjes, miss wten jullie hoe dit komt of kan gebeuren..
Ik zit egt in een horrorfilm....ik heb geen idee wat het is of hoe het kon gebeuren... Zou dit egt met opzet zijn gedaan?? Het is nl al een keer eerder gebeurt in de straat waar amber staat!
![]()
Bladwijzers