HELP HELP HELP!!
Mijn jaarling wil zijn hoefjes amper optillen.
Voor gaat nog redelijk, maar niet te lang en al helemaal geen meerdere keren achter elkaar.
Achter is een ramp omdat hij daar mok heeft aan beide kanten en dus pijn...
HELP dus. Hoe laat ik hem hoeven optillen met iets leuks associeren?
Voor hij bij mij kwam is hij bekapt en volgens de vorige eigenaars ging dat zonder problemen.
Toen hij bij mij kwam heb ik het in het begin maar gelaten voor wat het was, omdat ik eerst een leuke band met hem wil.
Problemen die ik tegenkom zijn:
- wanneer er iemand naast hem staat vind hij dat vervelend. Hij draait dan zo veel mogelijk weer met zijn hoofd naar je toe. Wanneer hij vast staat resulteert dat in zijn achterhand alle kanten opdraaien en daarna panieken want: hij staat vast. Als hij vastgehouden wordt doet hij dit net zo hard alleen paniekt hij niet (plus dus, maar niet altijd mogelijk)
- Hij kan dus niet los stilstaan![]()
- Met het optillen van zijn voorhoeven leunt hij in eerste instantie terug. Hij staat vaak niet vierkant, dus zijn evenwicht houden is heel moeilijk.
- Achter heeft hij pijn door een (door deze problemen bijna niet te behandelen) mok. Hij probeert ze wel op te tillen (wil dus wel heb ik het idee) maar schopt dan zo raar heen en weer (again zijn evenwicht). Wanneer ik de hoef dan goed stevig vastpak leunt hij lekker... Tot hij het zat is.
Maar eer ik zijn hoef opgetild heb...
Ik weet het: het is een jaarling en hij moet nog veel leren...Maar bekappen is hoognodig!!
Oh by the way: ik word absoluut NIET boos op hem, want dat heeft nog minder zin, voor de mensen die zich dat afvragen...
Iemand tips???
Bladwijzers