Kan iemand mij dat vertellen?
Wat is dat nou precies?
Kan iemand mij dat vertellen?
Wat is dat nou precies?
Een goede ruiter hoort het als zijn paard tegen hem praat.
Een uitstekende ruiter hoort hem zelfs fluisteren.
Maar een slechte ruiter hoort hem niet eens schreeuwen.
<!-- w -->http://www.paderyranch.nl<!-- w -->
dat zijn..ja hoe zeg je dat...soort hindernissen zou je kunnen zeggen voor je paardje.
Als je een wandeling maakt en er komt een bv. tractor langs en je paard zou daar wel eens RB door kunnen raken is dat een treshold voor hem.
Dingen waarvoor je paardje bang is dus waardoor hij/zij RB wordt..zoiets..
Nog iemand iets aan toe te voegen?
Groetjes
Ariane
Groetjes
Ariane xxx
My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥
Klopt volgensmij wel Horsefreakje. Een threshold is een soort grens die een paard tegen kan komen. Het is de grens tussen iets wel en iets niet meer durven. dus vlak voor het RB worden inderdaad. Tenminste, zo stel ik me het voor.
Het kan om iets concreet engs gaan als vliegenspray, een tractor of een trailer. Maar ook kan het zijn dat een paard op een buitenrit thresholds tegenkomt doordat het steeds verder van huis komt en zich steeds minder op zijn gemak gaat voelen.
ok, duidelijk, bedankt.
Mijn paard zijn grootste treshold zijn kabouters!
Tja, wat moet je daar nou mee?
kabouterofobie
Een goede ruiter hoort het als zijn paard tegen hem praat.
Een uitstekende ruiter hoort hem zelfs fluisteren.
Maar een slechte ruiter hoort hem niet eens schreeuwen.
<!-- w -->http://www.paderyranch.nl<!-- w -->
ook kabouterfobieen zijn te overwinnen door echt gericht approach en retreat te doen bij deze tresholds gelukkig![]()
Kan je me dat eens uitleggen???Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
Ik veronderstel dat hier de kabouters zijn als de paarden gewoon wegspringen van niets in het bijzonders...
"Dromen komen uit..."
Ken je die niet dan ? Wij hebben ze ook: de bak-kabouters ! Ze zitten in alle hoeken en eten voornamelijk Paarden !
*edit by callippo: graag on-topic blijven in een informatief topic *
In de nieuwste podcast zie je dit precies! Linda's paard durft niet langs de mesthoop. Een threshold en hoe ze dat oplost.
Ja die podcast heb ik gezien, ik ben me nu alleen aan het voorstellen in de bak met mijn vroeger verzorgpaardje, die stopte in elke hoek, dus dan zou ik telkens zoals Linda haar veel tijd moeten geven.
Tja niet te overwegen in een Normal-manege....
"Dromen komen uit..."
Zou iemand willen uitleggen wat er dan te zien is op die DVD waar Linda gericht approach en retreat doet? Ik heb alleen het oude level 1, maar ben wel erg benieuwd naar dat gericht approach en retreat!
Bladwijzers