Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: De een doet parelli, de andere 'normal' met 1 paard

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

De een doet parelli, de andere 'normal' met 1 paard

afgesplits topic nav deze vraag van Saar Unique
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Saar-Unique
    Ok! Ja, Unique loopt dan dus wel los... Dus jij vind er wel een verschil tussen zitten? Ok, mooi dat ik dat dan ook weer weet, ik dacht al dat ik iets fout deed misschien... Maar dat klopt dus wel! Hoe meer ik hoor over Parelli, hoe meer ik zin krijg om het te gaan doen... Ik ga nu misschien een beetje offtopic, maar ik had nog een vraagje die ik hier denk ik ook wel kan stellen: Ik doe mijn paardje samen met mijn stiefzus die dan dus niet op de Parelli methode met haar om zal gaan... Zou dat verwarrend zijn voor haar en zou dat Parelli in de weg staan?
    Ik denk persoonlijk dat het misschien wel wat moeilijker wordt dan maar zeker niet onmogelijk
    Hoewel ik denk dat als iemand nu normal op Timber zou stappen ze misschien wel vreemde dingen zou doen.....als ze bijv naar haar achterhand zouden kijken zou ze die heel braaf wegdraaien (nou ja meestal dan)....En zoals je misschien in wat topics van mij kan lezen zou Timber haar ongezouten mening geven over beleefdheidsvormen
    Ik ben zelf gestopt met dressuur en merkte wel dat toen ik die keuze gemaakt had ik sneller resultaat boekte, maar ook dat wil ik weer gaan combineren.....moet even bedenken hoe ik dat ga doen
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Re: Join up, ook wanneer niet gevraagd: Wat te doen?

Ok! Dat is dus heel mooi, tja, het zal moeilijker worden, maar ik geef haar alle tijd en ze mag er zolang over doen als ze wilt
    Ik blijf wel zeker weten dressuur doen, dat staat gewoon vast, ik rij ook wedstrijden en alles

Ik zou ook geen idee hebben hoe je zoiets zou gaan moeten doen? Misschien maar gewoon eens beginnen en kijken wat ze er nog van weet?
    Unique is lief !

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Re: Join up, ook wanneer niet gevraagd: Wat te doen?

Soms vragen mensen mij om eens naar hun paard te komen kijken omdat het "onhandelbaar" is. Door eigenlijk het paard gewoon op een Parelli manier te benaderen is het paard dan zeer handelbaar. Meestal denk ik dan van, wat is er eigenlijk mis met het dier? De conclussie is dat er niets mis is met het paard maar met de mens, die het verkeerd benadert en zo een verkeerd gedrag uitlokt (actie = reactie) Wat ik wil zeggen is dat als jij Parelli gaat doen met je paardje, en uw stiefzus niet, dan zal jij hoogst waarschijnlijk een gehoorzaam paardje hebben en jouw stiefzus niet
    Horses and Live, It's all the same to me...

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: De een doet parelli, de andere 'normal' met 1 paard

Ga je Timbers delen dan?? Of lees ik ergens overheen?

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Ga je Timbers delen dan?? Of lees ik ergens overheen?
    Geloof dat dit topic gesplits is lila n.a.v. het topic van Saar-Unique.......dacht net al spoken te zien want ik kon me niet herinneren dat ik dit topic gestart had

Misschien moet de vraag waar ik op antwoordde van Saar-Unique er nog even voor geplakt worden...... (in het kort komt het er op neer dat zij Unique deelt met haar stiefzus en dat zij wil Parellien maar haar stiefzus dat niet doet....ofzoiets)

Dus om even op je vraag terug te komen nee ik ga Timber niet delen.....ben ik te egoistisch voor

Nu weer on-topic reacties voor we in de kliko zitten
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Nu is het jouw topic geworden hoor! Volgens mij zijn de paarden slim genoeg en scannen ze iemand razendsnel. Ik heb een normal instructeur met heel veel savvy (zonder dat ie dat zo noemt ). Die stapt op elk paard en rijdt er zonder bombarie de mooiste figuren mee. Hangt dus ook heel erg af van de vaardigheden van de ruiter.
    Verder zou ik Vash ook niet willen delen hoor!(mits, tenzij en indien.......)

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Nu is het jouw topic geworden hoor! Volgens mij zijn de paarden slim genoeg en scannen ze iemand razendsnel. Ik heb een normal instructeur met heel veel savvy (zonder dat ie dat zo noemt ). Die stapt op elk paard en rijdt er zonder bombarie de mooiste figuren mee. Hangt dus ook heel erg af van de vaardigheden van de ruiter.
    Verder zou ik Vash ook niet willen delen hoor!(mits, tenzij en indien.......)
    Daar heb je gelijk in de een heeft savvy van nature en bij de ander moet het groeien....meisje waar ik les van had had ook veel savvy....geen kop in de krul, sporen oid.....rijden moet je. Ze stapte er dus een keer op jammie wat een paard En keurig netjes voltes maken e.d. (bij mij steekt er nog wel eens een schoudertje uit en loopt Timber dus waar zij wil). Alleen dat ze op een of andere manier niet snapte wat ik "bijkluste" met Timbertje want daar snapte ze dan weer geen bal van......kun je alleen met bepaalde types doen, mijn paard is daar te moeilijk voor en dat soort reacties (zal mijn zere plek wel zijn). Echt super jammer want qua rijden was ze mega savvy

Tja en weer een topic op mijn naam, ach altijd beter dan de kliko lila

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Ik ben zelf ook gestopt met dressuur voor een half jaar, en nu meng ik het er langzaam, en met mate weer in met behulp van Wim-lessen. Freestyle komt het dressuur rijden bij mij heel erg ten goede, zowel voor mijn zit, als voor het lopen van kel. Eerst liep ze in een houding, nu over de rug, en beter in balans, omdat ze mbv freestyle steeds beter leert zelf te lopen ipv te leunen op mijn handen, en beter op focus te rijden. Dus ja, het is heel goed te combineren, maar voor mij werkte het het beste de dressuur eerst even in de ijskast te zetten.

Bladwijzers

Forum Rechten