Laatst was er iemand bij mij aan het kijken wat ik met Timbertje deed....
Zij had wel eens van dat loswerken gezien a la Emiel Voest, maar als ze dat met haar eigen paard deed werd dat dier helemaal gek, ook als ze zelf stil bleef staan in het midden en niks meer deed. Ik vroeg haar toen of ze het paard bleef volgen met haar ogen en dat deed ze inderdaad.....
Ik dacht dat dat misschien al te veel druk zou kunnen zijn voor dat paardje.......zou dat kunnen (extreem prey animal gedrag)?
Ik heb haar nog nooit zien loswerken met haar paard dus kan niks zeggen over haar houding, maar het klonk voor mij gewoon als een hyper sensitief paard dat 2 ogen op hem gericht al als te veel druk ervaart.
Stomme vraag misschien, maar wat zou je aan zoiets kunnen doen om hem te desensibilseren? Veel aankijken of juist niet (en dan bedoel ik dus niet bij het loswerken, maar bij friendly aan de leadrope ofzo)???? Veel friendly spelen dat weet ik uiteraard wel zeker....hij moet echt het gevoel krijgen dat je hem niks gaat doen uiteraard. Maar het vreemde is trouwens dat hij bij het longeren niet doet
![]()
Bladwijzers