Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Koolzaadstro

Actief Forumlid BEAUBA's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Koolzaadstro

Wie heeft er ervaring met koolzaadstro ?
    Nu m'n paardjes gaan verhuizen , wordt koolzaadstro misschien een optie .
    Ze staan nu op houtskrullen , ik ze vorig jaar van het vlas afgehaald omdat ze ervan gingen eten .
    Kan 't kwaad als ze van koolzaadstro eten ?
    Welk merk gebruiken jullie en wat betaal je ongeveer voor een baal ?
    En hoe bevalt het in het gebruik , beter of juist niet , dan bv. vlas ?
    Over Balki , m'n SuperShet :
    Nee hoor , hij is niet dik .
    Hij zit gewoon vol met karakter .

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

Re: Koolzaadstro

erg fijn spul, neemt ontzettend goed vocht op en voor zover ik weet niet schadelijk als het gegeten word, tenminste niet teveel.

merk weet ik niet meer en ik ga nu slapen, dus dit was even een snelle reactie, maar zeker een positieve

ik wet niet hoe of dioor wie jij je mest laat afvoeren, maar niet ieder bedrijf wil koolzaadstro.
    Als het voor champignonnenkwekerijen is, willen ze beslsit geen koolzaadstro.

Aangemeld
    Mar 2006

Jammergenoeg is koolzaadstro hier in de omgeving nog niet verkrijgbaar, dus ik zou dan eventueel een pallet moeten laten komen .
    Mijn paarden hebben lang op vlas gestaan , totdat ze ervan gingen eten . Niet dat ze er veel van aten , maar toch heb ze er toen vanaf gehaald . Ik vind vlas opzich wel makkelijk werken en 't blijft goed schoon en stinkt niet .
    Koolzaadstro lijkt me daarom een goed alternatief .
    Op de stal waar ik nu naar toe ga , staan alle paarden op vlas .
    Ik ben momenteel weer aan 't uittesten of mijn kids nog van het vlas eten , zoniet dan komt er gewoon vlas in de stallen .
    Maar ik ben toch benieuwd naar koolzaadstro

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Ik had ze op Rapsodie in de winter staan. Stofvrij, dat merkte je erg goed!

RETE duur! Dat wel. Een hapje nemen is niet erg.

ook koolzaadstro hebben wij gehad net als alle andere bodembedekkers en van geen was ik tevreden.

Ontzettend veel afval, problemen om het weg te krijgen, veel werk, vliegen en andere insecten, nat, stinkend, na enkele uren was ik al niet meer tevreden

nu hebben we al geruime tijd waterdoorlatende rubberen matten liggen in een gedeelte van de loopstal.

ook de pensionpaarden hebben een gedeelte in matten, de rest is beklinkerd!

Zalig gewoon
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

Aangemeld
    Mar 2006

Drainage matten lijken me inderdaad ideaal , als ik m'n beestjes aan huis zou hebben staan .
    Ik sta helaas al 16 jaar op pensionstallingen , dus heb stallen gehad met verschillende afmetingen (grootste stal was 5,5 bij 5,3 , kleinste 2,5 bij 3 m).
    Die kleine drainage tegels (verkrijgbaar bij bouwmarkten) zijn te klein (verschuiven makkelijk) en zijn te dun , de grote drainagetegels (100x100) zijn peperduur .
    Ik weet niet de precieze afmetingen van de nieuwe stalling , maar voor een stal van 3 bij 3 heb je 9 grote tegels nodig , en dat 3 x , voor 3 stallen dus . Wordt dan wel heel erg prijzig want zo'n tegel kost toch al gauw 40 euro per stuk . Als het dan nog een stal is van bv. 3,2 bij 3,3 , moet je al in de tegels gaan snijden .

Een vriendin van mij heeft ze ook in haar stal aan huis liggen , zei heeft tijdens de bouw van haar stal , een speciaal slangensysteem in de vloer aan laten leggen .
    Nu zet ze iedere ochtend de waterkraan aan en via die slangen wordt de urine onder de matten zo weggespoeld . Heel handig .

klopt van de prijs. wij hebben er 102 liggen

maar de aankoopprijs haal je er zooo uit!

Bodembedekkers kosten massas geld, reken maar eens uit....

onze pensionstallen zijn 9 op 6 dus een beetje pas en snijwerk maar dat lukt best!
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

Bladwijzers

Forum Rechten