Pagina 4 van de 14 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 208

Topic: Update Shiva: ze is geopereerd, met goede afloop

  1. #46

    Re: Shiva ontstoken oog ** update met foto's**

    Oh.. ik hoop zo voor jou en je paardje dat er nu toch licht aan de horizon komt! Als het er wat beter uitziet nu, dan zou het misschien nog alles mee kunnen vallen!

    We duimen en hou ons op de hoogte!

    En als er in het allersomberste scenario toch geopereerd zou moeten worden ( bv om het oog te verwijderen), weet dan dat je paard na een herstelperiode en enige aanpassing er weer heel goed mee verder kan hoor!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  2. #47
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Shiva ontstoken oog ** update met foto's**

    Jippie Jess!! Dat klinkt goed!! Hopelijk kan je nu iets rustiger de uitslag afwachten, nog een paar daagjes, dan heb je zekerheid. Ik blijf duimen!

  3. #48
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    58
    Berichten
    6.570

    Re: Shiva ontstoken oog ** update met foto's**

    Haa het bekende glimpje licht in de duisternis. Nou duimen helpt dus, dus ga er nog even stevig mee door als je het niet erg vindt
    Hoop zou voor je dat het met medicatie en rust weer helemaal weg trekt.
    www.crystal-carving.com

  4. #49

    Re: Shiva ontstoken oog ** update met foto's**

    Mooi Jess.. ik hou dat ieniminie roze wolkje even in de gaten, en wacht tot het groeit.
    Sterkte met afwachten (zoooooo vreselijk)

  5. #50
    Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    vianen (ut)
    Berichten
    19

    Re: Shiva ontstoken oog ** update met foto's**

    goed om te horen dat het een beetje beter gaat.
    hier op stal duimen we ook allemaal mee voor jullie. (je weet wel wie ik daarmee bedoel) xxxx

  6. #51
    Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    Vianen ut
    Leeftijd
    45
    Berichten
    2.511

    Re: Shiva ontstoken oog ** update met foto's**

    Ik wordt helemaal gek, ik ben emotioneel totaal gesloopt op het moment. Ik heb nog steeds de uitslag niet binnen en morgen zou de uiterste datum zijn. Ik hoop dus zooooo dat mn da morgen belt.
    Maar dan.......ik loop de hele week al met de meest uiteenlopende scenario's in mn hoofd.
    Wat als het een tumor is? Ik heb utrecht gebeld en een operatie zou tussen de €600 en €800 kosten. Is stukker minder dan ik dacht, maar dan nog heb ik ook dit niet.
    En al heb ik het, kan ik het Shiva wel aandoen? Ik weet dat een paard best met 1 oog kan leven, maar hoe? Kan ik blijven rijden met losse teugels, of moet ik haar dan duidelijker sturen? Springen is ze dol op, ik hoor van sommigen dat ze dat nog doen, maar mij lijkt t dus echt niet veilig meer.
    En buiten rijden, ik kan best steeds de weg aan haar 'goede' kant houden, maar wat als ze van een hond ofzo schrikt? Zal ze vaker schrikken?
    Hoe zal ze zich voelen, haar hele wereld staat dan op zn kop. Ze is nu zo'n vrolijke spontane pony die er van houd om lekker een end te gaan rijden, lekker overal crossen en gek doen. Ze kan alles, van trappen lopen tot dijken op galloperen. Ze doet nooit moeilijk en is nergens bang voor.
    Wat als ze veranderd? Is ze na zo'n ingreep Shiva nog wel?

    Ik weet niet hoeveel ik nog aankan, ik ben helemaal op. Ik wil haar absoluut niet kwijt, maar wat als ik toch de keuze moet maken? Straks ben ik haar na een operatie ook een stukje kwijt.


    Zucht.............................wist ik maar al meer. Want mn gevoel zegt dat t een tumor is, dat zegt mn gevoel al vanaf de allereerste keer dat mn da kwam. Maar nu mag mn gevoel me echt wel in de steek laten.

  7. #52

    Re: Shiva ontstoken oog ** update met foto's**

    Jess, een kennis van mij heeft een russische Orlov-draver die al 10 jaar blind is! Aan beide ogen. Ze rijdt er iedere dag mee, hij heeft volkomen op haar leren vertrouwen. Dus.. alles kan. Mijn eigen paard heeft ook vrij slecht zicht in één oog, en ook dat went, voor haar en voor mij.

    Ik kan me zo goed voorstellen dat je er nu een beetje doorheen zit, maar komt tijd, komt raad. Wacht af wat de uitslag is, daarna denken we verder.
    En gaan we bekijken hoe we je kunnen helpen.

    Kop op, hou vol!!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  8. #53
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Shiva ontstoken oog ** update met foto's**

    Ach Jess, kan me zo voorstellen dat je in de rats zit. Probeer kalm te blijven en niet te vér vooruit te denken. Net wat Marianne zegt: stel dát.....een paard kan met één oog nog een heel volwaardig leven hebben. Hun natje en droogje wordt bij ons immers verzorgt, en er zijn geen wilde tijgers die ze niet aan zien komen .
    Heb je de DApraktijk al even gebeld? Zou ik gewoon doen hoor, dan kunnen ze misschien nog even bellen naar het lab!

  9. #54
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Shiva ontstoken oog ** update met foto's**

    Jess,

    ik begrijp je heel goed! Geen geld voor je lieverd hebben is natuurlijk al een drama! Maar er is vast wel een geduldige bank, of ouders, of.....

    Verder ken ik dus ook een paard wat al jaren blind is aan 1 oog. Hij doet het fantastisch! Een oog missen is voor mij echt geen reden om een paard het leven niet te gunnen.

    Keep it cool! Morgen is de uitslag vast binnen! Misschien nog even lekker bij Shiva kroelen?

  10. #55
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: Shiva ontstoken oog ** update met foto's**

    he gadverdarrie Jess, dat vreselijke wachten maakt een mens helemaal kapot!

    Ik hoop ook zeker dat voor deze ene keer je gevoel je in de steek laat.

    Ik ken ook wel een paar paarden die aan één oog blind zijn, maar zoals de meeste al schrijven is het zeker wel te doen.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  11. #56
    Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.118

    Re: Shiva ontstoken oog ** update met foto's**

    ik heb je gepb-t
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

  12. #57
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    58
    Berichten
    6.570

    Re: Shiva ontstoken oog ** update met foto's**

    Jess, ik heb op Curacao gereden op een paard wat aan 1 oog blind was, en hij had het voor zichzelf zo weten te compenseren dat als je het niet zou weten dan zou je het niet merken. Paard heeft zeker wel een paardwaardig bestaan met 1 oog hoor. Echt meis, daarin mag je hem nooit opgeven. Maar weet dat je met dit soort dingen heel moeilijk op je gevoel kan afgaan omdat angst overheerst en de gevoelens onzuiver maakt. Dus echt afwachten, duim gewoon met je mee dat het wel meevalt. En zo niet dan komt er echt een oplossing voor.
    www.crystal-carving.com

  13. #58
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Shiva ontstoken oog ** update met foto's**

    Jeeh Jess! Kan me voorstellen dat je gesloopt ben emotioneel!
    Ik blijf nog steeds voor je duimen hoor!!!
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  14. #59
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re: Shiva ontstoken oog ** update met foto's**

    Lees dit net pas ivm met vakantie! Ben meteen full-speed aan het duimen geslagen!!!
    Heel veel sterkte!

  15. #60

    Re: Shiva ontstoken oog ** update met foto's**

    Ik denk aan je Jess, wens je alle sterkte toe in het nemen van het juiste besluit voor dit bijzondere paard.
    Paarden kijken niet met de ogen, maar met de ziel..

Pagina 4 van de 14 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •