Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: Niet rijden maar wel in conditie houden, hoe dat?

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Re: Niet rijden maar wel in conditie houden, hoe dat?

Plus... wanneer je werkt aan de dubbel-longe of aan lange lijnen, dan ben je helemaal niet gebonden aan een cirkel. Je kunt prima stukken rechtuit lopen, zonder problemen. Enige probleem is dat wanneer je rechtuit galoppeerd, dan je dan wel heeeel hard moet meelopen
    Groetjes, Lacuna

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Lacuna
    Plus... wanneer je werkt aan de dubbel-longe of aan lange lijnen, dan ben je helemaal niet gebonden aan een cirkel. Je kunt prima stukken rechtuit lopen, zonder problemen.
    en dat kan ook nog eens met een enkele lijn

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

haha bedankt voor de tips ..maar als ik hem nu longeer, zal dat dan niet ten nadele zijn van de circling game? kan stom klinken

en aan de dubbele longe heb ik niet eens nog nooit gedaan dus dat zie ik ook niet echt zitten..

Maar Marja heeft gelijk: volgens mij kun je longeren best wel leuk maken door tempowisselingen en over balkjes enzo..

Nuja zie wel wat ik doe...maar als ik hem longeer mét bit trekt hij soms al heel hard uit de cirkel dat ik hem niet meer kan houden en moet loslaten, als ik het met een halster zal doen...ben beetje bang voor het resultaat denkik

Groetjes
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Goede tips allemaal! Is het niet een idee, als hij zo trekt bij het longeren, om dan een stukje bak of wei af te zetten? Dan is het voor hem helemaal duidelijk dat hij niet weg kan en hoef je niet zo aan hem te hangen EN hoef je zijn respect niet te verliezen in het geval je hem niet houdt. Misschien dat je wat met stroomdraad en paaltjes kan doen? Of met afzetband? Even afhankelijk van hoeveel respect Napoleon voor een omheining heeft.
    Wel goed trouwens dat je je even helemaal op de seven games gaat richten!

Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mellien
    Goede tips allemaal! Is het niet een idee, als hij zo trekt bij het longeren, om dan een stukje bak of wei af te zetten? Dan is het voor hem helemaal duidelijk dat hij niet weg kan en hoef je niet zo aan hem te hangen EN hoef je zijn respect niet te verliezen in het geval je hem niet houdt. Misschien dat je wat met stroomdraad en paaltjes kan doen? Of met afzetband? Even afhankelijk van hoeveel respect Napoleon voor een omheining heeft.
    Wel goed trouwens dat je je even helemaal op de seven games gaat richten!
    Dat is een goed idee, bedankt!
    Alleen, als ik hem longeer moet ik hem weer aansporen en klakken met m'n tong en met de zweep enzo..dat zie ik niet echt zitten..wat hoe meer je dat doet hoe afgestompter ze eraan raken..toch?

Idd goed!!
    Hij kan friendly, porcupine, driving en yo-yo als redelijk goed! zo fase 2-3 enzo!
    Maar het probleem de vorige dagen was dat hij soms gewoon begon te lopen enja dan kan je dat natuurlijk niet houden!
    En als ik hem dan wou terug pakken zette hij telkens een stapje weg van 'neneneeee je kunt me toch nie pakken!!' Wel toen dacht ik *omgekeerde psychologie, bingo!*
    Als hij wil lopen, dat hij dan maar loopt! en toen hij merkte dat ik juist wilde dat hij liep, keerden de rollen om! als hij moet lopen is de fun er natuurlijk af, en algauw smeekte hij om te stoppen en om naar mij toe te mogen komen..de rest van de sessie was hij wonderlij braaf!

Soms heb ik de indruk dat hij denkt slimmer te zijn dan ons..maar soms, als wij dan toch slimmer blijken, heeft hij echt wel bewondering voor ons, van 'waaw, dat had ik écht niet gedacht!' dus dat is wel JEUJ!!

sorry voor deze tekst mensen....

Groetjes
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Als Napoleon de yoyo game snapt kan je volgensmij wel verder gaan met de circling game. Als dat dan zou ik als ik jou was de fases daarvan ook bij het longeren gebruiken. Dat doe je dan met een langere lijn en je laat hem ook meer rondjes achter elkaar lopen je kan volgensmij wel dezelfde fases gebruiken. Dan weet Napoleon al wat hij verwachten kan en ook dat je eventueel een effectieve fase 4 uit kan delen. Dat zal hem als het goed is al meer oplettend maken zodat je hem niet voortdurend aan hoeft te moedigen met stem of zweep. Trouwens, je kan ook zelf bij het longeren vier fases verzinnen. Met stem en longeerzweep ofzo. Ik noem maar iets:
    fase 1: drrrraf!
    fase 2: zweep omhoog
    fase 3: klein rondje met de zweep richting staart
    fase 4: zwiep met de zweep waarbij je hem dus raakt in zone 5 (als hij niet al weg is)
    Alles kan zolang je die maar geleidelijk opbouwt en zorgt dat jij niet degene bent die hard werkt (door hem steeds aan te moedigen) maar hij (door een hogere fase te voorkomen).
    Succes!

en freestyle/loswerken volgens Emiel Voest dan...... heb je geen lijn of bir voor nodig en met veel overgangen en van hand veranderen toch ook niet zo geestdodend voor het paard?

of zeg ik dan iets heel raars in parelli-kringen?

Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door silkie
    en freestyle/loswerken volgens Emiel Voest dan...... heb je geen lijn of bir voor nodig en met veel overgangen en van hand veranderen toch ook niet zo geestdodend voor het paard?

of zeg ik dan iets heel raars in parelli-kringen?
    Ik begrijp niet goed wat je bedoelt omdat ik ook niet zo goed weet hoe Emiel Voest te werk gaat..mss kunnen anderen het wat duidelijker maken? Of jijzelf, Silkie?

Greetz
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

Bij het loswerken zet ik m'n paard helemaal vrij, dus zelfs zonder halster in de halve bak (Emiel Voest gebruikt een afgesloten ruimte van 15x15m, maar een halve bak is voor mij het meest praktisch)
    Vervolgens probeer je met behulp van lichaamstaal die je evt ondersteund met een leadrope je paard in beweging te krijgen. Door het geven van meer/minder druk en wisselen van lijdende en drijvende positie kun je je paard laten stappen, draven, halt houden en van hand laten veranderen.
    (NB: het is geen wegjagen/sturen oid zoals bij een join-up!)

Als ik het teruglees is het denk ik nog steeds een beetje onduidelijk, hoop dat iemand anders het beter uit kan leggen.....

Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door silkie
    Bij het loswerken zet ik m'n paard helemaal vrij, dus zelfs zonder halster in de halve bak (Emiel Voest gebruikt een afgesloten ruimte van 15x15m, maar een halve bak is voor mij het meest praktisch)
    Vervolgens probeer je met behulp van lichaamstaal die je evt ondersteund met een leadrope je paard in beweging te krijgen. Door het geven van meer/minder druk en wisselen van lijdende en drijvende positie kun je je paard laten stappen, draven, halt houden en van hand laten veranderen.
    (NB: het is geen wegjagen/sturen oid zoals bij een join-up!)

Als ik het teruglees is het denk ik nog steeds een beetje onduidelijk, hoop dat iemand anders het beter uit kan leggen.....
    Nu weet ik wat je bedoelt, maar heb er geen idee van hoe je dat moet doen..als ik Pipa 'wegdrijf' op welke manier dan ook doet ze meteen een Join-Up..

Greetz
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten