Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 35

Topic: rotvliegen

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Re: rotvliegen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Morrie
    als je je paard wil laten rollen: spuit het paard kletternat, niet droogtrekken met een zweetmes maar kleddernat in het zand zetten, 99% kans dat ie gaat rollen, bij gebrek aan zand gaan ze ook in zwarte grond rollen, dat is wel minder
    Dat heb ik gisteren geprobeerd met Gipsy maar hij wou echt niet rollen

herkenbaar: Suus vandaag zeiknat gemaakt, die ging rollen maar een uur later was alle zand er al weer af.

Lodash zeiknat gemaakt en die ging niet rollen. Gewoon NIET. Helaas

May the horse be with you!

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Woensdag ook gedaan....Timber afgespoten en die werd toen ze weer in de wei was nog zwarter.......

Est mijn rolkoninginnetje bleef lekker zeiknat in het zonnetje staan Snapte er niks van.....maar ja wat zei wil het is haar feessie .

Ik vroeg me trouwens wel af wat mensen die vliegendekens gebruiken doen met dat hele warme weer......ik zit altijd in dubio Timber krijgt echt bulten als eieren van die klote dazen, maar ze staat al te zweten zonder die deken, laat staan met......Zelf loop ik momenteel ook het liefst in bikini en niet met een jas aan Ik weet dan echt niet of ik mijn paard een plezier doe om haar zo in te pakken dus die dekens hangen vooralsnog werkeloos in de stal
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Ik heb ook een tijdje lopen twijfelen of ik een deken zou kopen. Toch maar niet gedaan. Heb het idee dat her rollen wat Theo vaak doet toch lekkerder voor ze is. Vandaag is de nieuwe spray binnen gekomen, ik heb wel het idee dat het goed werkt. Morgen ben ik veel bij Theo in de buurt dus kan ik het goed checken. Dus laat het jullie weten. Pluspuntje, het ruikt erg lekker naar bloemetjes....Wel fijn want die anti daas spray met hertshoornolie stinkt vreselijk, jakkie.

Gr. Marjolein

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door MarjoleinBult
    Vandaag is de nieuwe spray binnen gekomen, ik heb wel het idee dat het goed werkt. .... Pluspuntje, het ruikt erg lekker naar bloemetjes......
    hoe heet dat spul Marjolein??

Hallo allemaal,

Ik ben best enthousiast over de spray, natuurlijk zijn niet alle dazen en vliegen vertrokken naar vliegenland maar het is aanzienlijk beter, misschien komt dit wel door de enorme warmte en benauwdheid vandaag en daardoor meer zweten van Theo dat ik hem vaker moet sprayen, geen idee. . De spray heet, Horseshoo. Ik weet niet of het nieuw is hoor maar het was voor mij onbekend. Er zit spul in die er voor zorgt dat de vliegen hun orientatie verliezen. Nog een groot voordeel ten opzichte van alle andere middeldtjes, het ruikt prima. Dit komt door de lavendelolie die erin zit. Hierdoor kan je ook wat op je handen spuiten en dan het hoofd insmeren, zonder meteen een uur in wind te stinken,,,,

Meer info op: http://www.horseshoo.nl

Nogmaals geen wondermiddel maar voor mij tot nu toe het fijnst.

Gr. Marjolein

Ik ben teruggekeerd naar een oud en probaat middel: Veerust. Eigenlijk een middel voor koeien en door alle 'fancy' middelen van tegenwoordig een beetje van de markt gedrukt.Ook wij hebben veel last van vliegen en dazen en het paard stond de hele dag te stampen op stal om de beesten van haar benen te houden. Niet meer sinds ik met Veerust spuit! De stal is vliegenvrij ( ze vallen letterlijk dood neer) en de dazenlast is buiten een stuk minder.

Het middeltje lijkt vreselijk chemisch maar de grondstof is natuurlijk: het wordt gewonnen uit chrysanten. En die stof schijnt als een soort zenuwgas op vliegen te werken. Het enige wat je niet moet doen is in de ogen of neus van het paard spuiten, het hoofd doe je dus beter met een lapje waarop je de veerust gespoten hebt.
    Maar verder: ideaal! En goedkoop ook, 6,95 voor een flinke bus.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Veerust werkt idd goed, maar qua productie en samenstelling heeft het weer andere nadelen. Laten we het erop houden dat het niet bepaald natural is.

http://www.vliegen-bestrijding.nl/df/vl ... 9_2005.pdf

Al heb ik wellicht makkelijker praten omdat mijn paard geen nare bulten van de dazen krijgt en ik er zelf evenmin allergisch voor ben.
    Met zwaar dazenweer zoals de afgelopen weken rijd ik toch alleen 's avonds als het wat afkoelt, en voor het naar de wei brengen van m'n paard gebruik ik liever m'n eigen brouwsel, gemaakt van een hele serie kruiden uit voornamelijk m'n eigen tuin en op smaak gebracht met natuurlijke essentiële olieën.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sannie
    Veerust werkt idd goed, maar qua productie en samenstelling heeft het weer andere nadelen. Laten we het erop houden dat het niet bepaald natural is.

http://www.vliegen-bestrijding.nl/df/vl ... 9_2005.pdf
    Ik ben het niet met je eens dat we het er maar op moeten houden dat het niet 'natural' is!
    De werkstoffen zijn zo natuurlijk als wat - je zou hooguit bezwaar kunnen maken tegen het feit dat er drijfgas gebruikt wordt om het te spuiten. Voor het overige: voor alle middelen die je waarschijnlijk dan wel als 'natural' beschouwd, is zo'n veiligheidslijstje te maken: Atex, Fly-relief, Anti-daas spray etc. kunnen ook irritaties of allergische reacties geven ( nét als allerlei homeopatisch ingezette middelen, vooral als de verkeerde doseringen/verhoudingen gebruikt worden). Moet je ook niet in de ogen spuiten. Neem de bijsluiter van een willekeurig asperientje - nét zo link allemaal. Zo'n lijstje presenteren haalt dus de zaak uit context!

Maar.. van mij mag je je geld blijven besteden aan middelen die lang niet zo goed werken hoor! Mijn knollie is uitermate tevreden en staat zonder vlieg of daas op de wei!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

[quote="Marianne"]Ik ben teruggekeerd naar een oud en probaat middel: Veerust. Eigenlijk een middel voor koeien en door alle 'fancy' middelen van tegenwoordig een beetje van de markt gedrukt.Ook wij hebben veel last van vliegen en dazen en het paard stond de hele dag te stampen op stal om de beesten van haar benen te houden. Niet meer sinds ik met Veerust spuit! De stal is vliegenvrij ( ze vallen letterlijk dood neer) en de dazenlast is buiten een stuk minder.

Het middeltje lijkt vreselijk chemisch maar de grondstof is natuurlijk: het wordt gewonnen uit chrysanten. En die stof schijnt als een soort zenuwgas op vliegen te werken. Het enige wat je niet moet doen is in de ogen of neus van het paard spuiten, het hoofd doe je dus beter met een lapje waarop je de veerust gespoten hebt.
    Maar verder: ideaal! En goedkoop ook, 6,95 voor een f]

Heb je enig idee hoe lang het werkt? Ik zoek namelijk iets dat langer werkt dan 1 a 2 uurtjes.

Ok, veerust dus, die grote gele spuitbus....zal ik ook eens gaan proberen. Wie niet waagt.......... Inderdaad is horsehoo een duur produkt, vooral met heel erg warm weer moet je vaak herhalen. Nu nog iets voor mij zelf.....ik wordt echt paranoia van die beesten heb er dan ook zoveel last van. Tuurlijk als ik echt ga spelen met Theo probeer ik me goed aan te kleden maar als ik even naar hem toe loop om hooi/water etc te checken wordt ik meteen aangevallen. Wanneer ik een paar goede bulten heb wordt ik er ook een beetje ziek van, lamlendig etc...... Het goedje "allerfree" bij de drogist te koop werkt bij mij niet....Dus zal de huisarts eens om een 'paarden'middel vragen. Hoe toepasselijk...... Maar wat is het balen dat een paar rotvliegen je plezier etc. zo kunnen verpesten, niet waar?

gr. Marjolein

ik las onderstaande op een ander forum:

Ik hoorde vandaag van mijn trainer dat er een soort groeihormoon inzit en als die insekten dat in hun bloedbaan krijgen dan groeit hun hart bij wijze van hun lichaam uit, dan gaan ze dood. Dat hormoon is dus verboden op wedstrijden in Duitsland omdat ze vinden dat het onder de doping valt
    en er staat me ook iets van bij van vroeger, dat j ehet bij wedstrijdpaarden niet mocht gebruiken, maar ikneem aan dat er hier weinig wedstrijdruiters zijn die op een niveau rijden dat ze dopingcontroles krijgen....

Ik blijf het gewoon gebruiken, het is het enige dat (tijdelijk) helpt, tot het paard gaat zweten en dan is het fini

Ik zag van de week iets opmerkelijks: een pony die 3 x daags flink met Bremsebremse wordt ingespoten ging spelen met Morrie, beetje steigeren, rennen, van dat ruinengedoe, opeens begon hij te hoesten en er kwamen lange slijmdraden uit z'n mond.
    Precies hetzelfde wat ik op de Parellicursus had toen ik tussen 11 Bremse-paarden in stond de hele dag.....

Iets om in je achterhoofd te houden.....

Aangemeld
    Feb 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sannie
    voor het naar de wei brengen van m'n paard gebruik ik liever m'n eigen brouwsel, gemaakt van een hele serie kruiden uit voornamelijk m'n eigen tuin en op smaak gebracht met natuurlijke essentiële olieën.
    Voor de oplettende lezer: omgerekend nog geen euro per liter. en daar kan veerust niet tegenop.

Voor de minder oplettende lezer: ik beweer nergens dat Atex o.i.d wél volledig natural is. Alleen weet ik van veerust toevallig zo al dat 't troep is, dus heb ik daarvan even het veiligheidscertificaat erbij gezocht. De vergelijking tussen aspirine en anti-vliegenspul vind ik een beetje uit de lucht gegrepen en kan een inleiding zijn tot een volkomen off-topic discussie dus daar ga ik helemaal niet op in.

Zo'n lijstje presenteren haalt dus de zaak uit context!
    Het gaat mij er alleen om dat het geen kwaad kan even na te denken wat er vooraf gaat aan het inspuiten van een enkel paard met bijna-onschuldige middeltjes (aantal paarden x aantal liter verbruik per paard = reden dat de inustrie ons zo enthousiast overpoeld met weetikhoeveel middelen) Dat nadenken over welk middel je waarom zou willen gebruiken staat in feite los wel-of-niet veerust. Dus haal ik geen enkele zaak uit welke context dan ook, ik plaats alleen een kritische noot in een topic waarvan ik denk dat dat zinvol is omdat het vanwege de dazenterreur van de afgelopen weken welhaast verleidelijk zou worden om naar DDT te grijpen.

Ik weet ook wel dat het milieu al weer jaren uit is en dat we het over het algemeen toch vooral buitengewoon druk heben met ons eigen kleine wereldje/hokje nog kleiner maken, maar juist bij zaken die verbonden zijn aan een tamelijk luxe hobby vind ik het erg prettig als men zich ervoor inspant dat die hobby geen of in elk geval zo min mogelijk nadelige gevolgen voor anderen heeft (nog een reden dat ik blij ben dat ik m'n eigen spul kan maken). Maar omdat die hele achterliggende gedachte me weer een beetje zwaar leek voor dit topic en ik de mensen hier over het algemeen prima in staat acht zelf na te denken heb ik het in mijn post even bij een kritisch noot gelaten, waar eenieder mee kan doen wat hem of haar goeddunkt.
    Voor de goeie orde: iederen moet vooral zelf uitmaken wat hij/zij al dan niet op z'n paard spuit alleen zou ik blij zijn als men d'r ook nog een beetje over nadenkt wat er voor nodig is om dat spul te maken en welke gevolgen het heeft als het in de lucht en in het oppervlaktewater terecht komt .

Sannie, zou je mij kunnen vertellen wat voor middel jij zelf maakt??? Heb wel niet veel kruiden in de tuin maar misschien zijn die te koop. Inderdaad wel goed om na te denken of het milieu niet teveel wordt belast want er zijn natuurlijk erg veel paarden en dus eigenaren in NL die hun paard vliegvrij willen hebben. Moet wel bekennen als er een middel bestaat die mij en mijn paard daas vrij houd ik daar voor zou gaan, sorry maar de last die ik nu heb is redelijk heftig. Slaap soms hele nachten niet door de jeuk etc. en kan alleen maar bij mijn paard zijn als ik van top tot teen aangekleed ben en mijzelf ook tegen de vliegen behandel. Maar belangrijk is wel om iets wel doordacht te doen. Dat zeker!

Gr. Marjolein

Aangemeld
    Feb 2006

Marjolein, je hebt een pb. En 't ging me er uiteraard niet om om je een schuldgevoel te bezorgen. 't Is meer als je de keuze hebt tussen wel of niet zwaar milieubelastend spul dat je er dan even bij stilstaat.
    Zoals ik al zei heb ik vrij makkelijk praten omdat mijn paard gelukkig geen bulten krijgt en eigenlijk algemeen niet zo heel veel last van de dazen lijkt te hebben en zelf wordt ik nauwelijks gebeten en leidt die enkele beet al helemaal niet tot slapeloze nachten van de jeuk. Dus ik hoop van harte dat je een oplossing vindt waarmee je straks weer wel volop van je paarden kunt genieten.

Bladwijzers

Forum Rechten