Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Wie kent dit middel ?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Wie kent dit middel ?

Ik geef mijn paard altijd 1x per jaar een kuurtje Equisyne. Dit is een middeltje voor de verbetering van gewrichtssmering enz. Hier ben ik mee begonnen omdat het eens heel erg goed geholpen heeft na een kreupelheid en nu geef ik het dus 1x per jaar. Ik heb net degene waar ik dat altijd bestel gebeld voor een bestelling, en toen zei ze dat ze nu iets "beters" heeft. Dat heet iets van TurboFlex ofzo en het is van het merk Dimax, als ik het goed begrepen heb ?? Ik hier nog nooit van gehoord en ik heb het even gegoogled, maar dan krijg ik alleen maar tuinslangen !

Kent iemand dit spul en zoja, wat zijn de ervaringen hiermee ?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Re: Wie kent dit middel ?

Nog steeds niemand die dit spul kent ?

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Neen, ik gebruik Gluco-flex maar dat geef je constant. Ik bedoel elke dag een kleine dosis (20 ml per dag). Het is idd om gewrichtsvloeistof aan te maken. Het helpt heel goed. Het is van TRM. Ik bestel het via http://www.renpaarden.be. Als je gluco-flex inypt op google vind je iets meer dan tuinslangen
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Dank je voor je antwoord. Ik heb destijds gekozen voor het geven van Equisyne omdat je dat als kuur geeft en dus maar tijdelijk in tegenstelling tot nogal wat andere middeltje die je vaak langdurig dagelijks moet toedienen, wat dan voor mijn gevoel weer een behoorlijke belasting van de nieren oplevert.

Aangemeld
    Mar 2006

zo heb ik het nog niet bekeken. Maar ik denk dat MSM en glucosamine (de belangrijkste bestanddelen) niet echt belastend zijn voor de nieren. De dosis is zo klein dat er volgens mij niet echt veel van opgeslagen wordt. Ik ga er van uit dat net als je een hoge dosis ineens geeft dit niet kan verwerkt worden door lever en nieren en zo dan wel opgeslagen wordt.
    Nu krijgt ze dus eigenlijk een dagelijkse smering van haar gewrichten
    Misschien vertel ik nu wel klinklare onzin.

TRM heeft ook kuren zoals jij beschrijft (korte tijd). Misschien vind je daar wat je zoekt. Ik heb toen advies gevraagd voor ons paardje en mij werd aangeraden om toch dagelijks gluco-flex te geven.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

[quote="rengeltje"]
    Misschien vertel ik nu wel k]

Misschien vertel ik juist wel onzin ! Maar hier geloof ik nu eenmaal in. Het is goed dat jij het op jouw manier doet en bekijkt !

Ondanks dat ik blij ben met jouw advies, ga ik niet verder kijken naar het door jouw aangeraden merk. Als ik geen info kan krijgen of vinden over die Turbo Flex, dan neem ik weer Equisyne, want ik heb daar echt hele goede ervaringen mee !

Aangemeld
    Mar 2006

Groot gelijk als je tevreden bent over iets moet je zeker niet veranderen. Ik had alleen begrepen dat ze die Equisine niet meer hadden en dat je daarom moest overstappen naar die TurboFlex. Maar ja weer niet goed gelezen he.

Heb je het al eens op Bokt gevraagd??
    Joni Bentley

Bladwijzers

Forum Rechten