Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Algemene forumregels

  1. #1
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Algemene forumregels

    Een aantal regeltjes voor het schrijven op het forum, om de leesbaarheid en de sfeer te verhogen

    Eerst even alle moderators voorstellen:

    Callippo (heet in real life Eveline)
    Rianne
    Mafhaf (heet in real life Karianne)
    Senta(heet in real life Dineke)

    Onder elk topic staan de namen van de moderators die daar kunnen moderaten en hier dus verantwoordelijk zijn. In de groep 'moderators' zitten 3 mensen (Callippo, Mafhaf en Sandra) die alleen iets kunnen moderaten wanneer de andere moddies er niet zijn.

    Er zijn nu 4 categorieen op het forum:

    2 informatieve:
    Natural Horsemanship
    Informatief


    en 2 gezellige:
    Gezelligheid
    Groupies
    (niet voor iedereen zichtbaar, alleen als je in een bepaalde groep zit, zoals Belgjes of Moderators)

    Een aantal regeltjes gelden voor beide categorieen:

    - Wees geen anonieme bezoeker: schrijf, voordat je hier vragen gaat stellen, een stukje over jezelf (en je paard) in je profiel, of stel je voor in het "stel je voor" topic onder 'gezelligheid'.

    - Schrijf in begrijpelijk Nederlands (geen MSN-taal, let op hoofdletters en leestekens) en gebruik vriendelijke taal. Wanneer je commentaar geeft op iemand, probeer dit dan opbouwend te verwoorden. Van nuttig commentaar wordt niemand dommer, maar van opmerkingen als 'jij bent niet goed voor je paard' of 'jouw paard is veel te jong om te rijden' worden mensen eerder boos of verdrietig dan dat ze er wat van leren.

    - Discussies gaan we op dit forum hier zeker niet uit de weg, maar blijf on-topic (op het onderwerp gericht). Reacties die aggressief overkomen of doelbewust iemand kwetsen, kunnen door de moderators verwijderd worden. Wordt een bericht van je verwijderd, dan ontvang je hiervan zelf een kopie zodat je je eigen tekst nog eens kunt nalezen.

    - Voel je je in een discussie door iemand persoonlijk aangevallen, stuur dan eerst een PERSOONLIJK bericht naar die persoon en vraag hem om uitleg/verantwoording en vraag of hij zijn bericht zou kunnen aanpassen.

    - IEDEREEN kan zijn eigen berichten na het schrijven altijd nog zelf wijzigen.

    - Kom je er onderling niet uit, schakel dan een Moderator in.

    Verder is er een verschil tussen de informatieve en de gezelligheidstopics.

    In Natural Horsemanship en Informatief worden one-liners niet toegestaan. Enkel melden 'dat je het met .... wel eens bent' en verder niets toevoegen aan de discussie, wordt daarom ook direct gewist. (inclusief PB aan jou, zodat je weet dat je reactie verwijderd is)

    Ook reacties die off-topic gaan, zoals een grappige opmerking maken over iemands tekst of de discussie bewust of onbewust een andere wending geven, wordt hier niet gewaardeerd. In de meeste gevallen zal het bericht door een moderator verplaatst worden naar prullenbak/overig of een ander subforum.

    In Gezelligheid zijn de regels voor off-topic reacties minder streng.
    Voor de subforums: Overig, Prullenbak en Frustratiehoekje geldt dat berichten waarin 30 of 60 dagen niets gepost is, automatisch verwijderd worden (zie hiervoor ook de sticky in die subforums).

    Specifieke regels voor bepaalde subforums vind je in elk subforum apart, in de sticky. Lees deze sticky voor je een bericht plaatst in het betreffende subforum.

    In de loop van de week zullen de regels hier wellicht nog wat aangepast en/of aangevuld worden. Vragen over de regels kun je per PB stellen aan mij.

    Veel plezier op het forum!
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  2. #2

    Re:Algemene forumregels

    Waar kan ik terecht met vragen over tekens die achter mijn berichten staan?
    Een gelukkig paard heeft een gelukkige eigenaar.

    RIJHAL AALTEN,de locatie voor paarden-en hondencursussen.

    www.rijhal-aalten.nl

  3. #3
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Algemene forumregels

    Vragen en opmerkingen over het nieuwe forum kun je hier kwijt: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=23392.0
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  4. #4

    Re:Algemene forumregels

    hoe kan ik foto's plaatsen op nh forum want in mijn topic had ik ook foto's geplaatst en die kan ik niet zien?

  5. #5
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Algemene forumregels

    Er is ergens een topic over maar ik weet het zo dadelijk niet te vinden.

    In elk geval moet je de foto ergens online neerzetten en dan de link hier kopieren.
    [img]http://en hier komt de link van je foto dan[/ img]
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  6. #6
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:Algemene forumregels

    DIT is het topic Maar inderdaad, zoals Fiona zegt. En dat dan zonder spaties ertussen
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  7. #7

    Re:Algemene forumregels

    oke heel erg bedankt

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •