Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: L1 squeeze game lijkt wel circling game

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

L1 squeeze game lijkt wel circling game

De seven games gaan over het algemeen goed met Pjelk en hij is daarbij ook behoorlijk licht. Alleen de squeze game gaat nog niet zo goed. De sen wel, Pjelk is stapt/draaft makkelijk weg op fase 1. Hij passeert me dan maar loopt vervolgens niet door maar begint zelf al met een soort rondje om me heen. Ik kan zijn HQ goed disengagen, dat is ook het punt niet. Alleen heb ik het idee dat wat we dan doen meer een half soort circiling game is dan een echte sqeeuze want daarbij moet een paard toch recht van je weg lopen tot je hem disengaged? Nu maakt Pjelk er us stees zelf al een half rondje van.
    Hoe kan ik dit oplossen?

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Re: L1 squeeze game lijkt wel circling game

Vlugger tegenhouden, je vraagt zijn HQ vlugger en je blokt hem met de carrot-stick zodat hij niet kan beginnen te circlen.
    "Dromen komen uit..."

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Lukt driving game vanuit zonder 3goed?
    Doe anders de send, wanneer hij je passeert leg je de stick op zijn rug en laat hem rechtdoor stappen, dan HQ vragen. Zoals Liesbet zegt, doe driving game voorhand als hij toch weer een cirkel wil maken.

Aangemeld
    Mar 2005

Het disengagen van de achterhand gaat heel makkelijk. Dat is het punt niet zo. Ik kan zo ook voorkomen dat het een halve cirkel wordt die Pjelk maakt maar dan moet ik best vlug zijn en is het dus alsnog een heel klein stukje wat hij rechtuit loopt. Ik kan dus een cirkel voorkomen maar dan alleen door heel snel de driving game in zone drie te doen (en evt. zone 1 blocken). Maar is het niet de bedoeling dat het paard langer rechtdoor loopt na de hindernis en niet onmiddelijk na de smalle doorgang/ hindernis gedisengaged wordt?

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Heb je de squeeze game al veel gedaan? Ik merkte nl dat het bij Unieko op een gegeven moment een gewoonte werd, hij kende het spelletje al, dus begon alvast met disengagen voordat ik ook maar iets gevraagd had, en als ik dan niet snel genoeg reageerde maakte hij er ook een cirkel van.

Ik denk dat Jolijn een goede opmerking maaktte, laat hem na de send gewoon langer rechtuit stappen. Zodat Pjelk op jouw moet wachten. Je zou ervan kunnen maken, "begin squeeze game en dan leading vanuit zone 3 of 4. Dit ter afwisseling zeg maar.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Je mag je paard direct na de hindernis disengagen hoor.

Voor de praktische toepassing van de squeeze game is dit zelfs beter. Squeeze gebruik je immers als je paard iets niet helemaal vertrouwd, je laat hem er op een afstandje langslopen en dan direct omdraaien en ernaar kijken.
    Leer je hem nu om eerst een stuk rechtdoor te lopen na de squeeze, dan zou dat in een situatie waarbij hij werkelijk ergens bang voor is, nog wel eens kunnen leiden tot 'help, het is nu achter me en ik ren heel hard vooruit weg' en eenmaal achter je paard, valt er weinig te disengagen.

Kortom: direct na de squeeze disengagen, een kwart cirkel ofzo is niet erg, zolang hij maar niet de denkbeeldige lijn achter jouw rug kruist.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Mar 2005

Okee, bedankt Eveline! Dan deden we het dus goed tot nu toe. Dan zal ik zo verder gaan

Hanneke: bij Pjelk is het denk ik inderdaad een gewoonte geworden waarbij hij helemaal is gaan anticiperen op het disengagen. Maar zoals Eveline het uitlegt lijkt me dat nu eigenlijk ook wel handig. Dat ik hem direct disengage na dat hij langs me is gegaan. Want dat is wel zo veilig als ik hem langs enge objecten wil sturen!

Bladwijzers

Forum Rechten