Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 52 van de 52

Topic: Dunne mest

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Dunne mest

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Dat er gunstige bacteriën inzitten klopt, maar er zitten ook dingen in die *niet* goed zijn in elk geval voor de darmen van konijnen, en ik meen dus dat dat de melksuikers waren, kan ook iets anders zijn...
    In zure melkproducten zoals karnemelk zitten dacht ik veel minder melksuikers (=lactose) dan in gewone melk. Sommigen mensen kunnen die lactose niet of niet voldoende goed afbreken. En k'nijen kunnen niet tegen lactose. Katten ook niet erg. Mensen en dieren die er niet tegen kunnen krijgen last van heel onrustige dikke darmen...

jiske
    Guest

Ja dat dacht ik ook altijd, dat yoghurt en karnemelk, kwark ook dacht ik, juist geen of veel minder lactose (melksuiker) bevatten. Reden waarom mensen met lactose intolerantie deze producten juist wel verdragen.

jiske
    Guest

Ja dat dacht ik ook altijd, dat yoghurt en karnemelk, kwark ook dacht ik, juist geen of veel minder lactose (melksuiker) bevatten. Reden waarom mensen met lactose intolerantie deze producten juist wel verdragen.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Kijk hier maar eens.
    Ik heb ook ergens gehoord (maar daar kan ik niets over vinden) dat sommige mensen hun volwassenpaarden soms een klein beetje paardenmelk geven. Dat dat een heilzame werking heeft. Waarop en hoe en wat weet ik niet. Ik dacht ook iets met weerstand en darmfunctie (dat hangt nauw samen natuurlijk).

Eh ja.. paardenmelk aan een paard geven is natuurlijk wel logisch hé.. maar koeiemelk? Er zijn ook mensen die beweren dat wij mensen ook geen koeiemelk moeten drinken, het 'melk is goed voor elk' gaat kennelijk ook niet op.

Tja.. ik hou het maar op 'regulier - ben in het geval van 'buik en darmen' niet in voor experimentjes met melk etc. Kan best zijn dat 'de boeren' vroeger van alles deden maar ik ben geen boer en het is inmiddels ook 'later' dan vroeger

Wat te denken ( geheel off-topic) van mijn overleden buurman: die smeerde afgewerkte motorolie op zijn zomer-eczeem ponies. Zou je toch niet opkomen hé? Maar het werkte wel!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

jiske
    Guest

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Eh ja.. paardenmelk aan een paard geven is natuurlijk wel logisch hé.. maar koeiemelk? Er zijn ook mensen die beweren dat wij mensen ook geen koeiemelk moeten drinken, het 'melk is goed voor elk' gaat kennelijk ook niet op.

Tja.. ik hou het maar op 'regulier - ben in het geval van 'buik en darmen' niet in voor experimentjes met melk etc. Kan best zijn dat 'de boeren' vroeger van alles deden maar ik ben geen boer en het is inmiddels ook 'later' dan vroeger

Wat te denken ( geheel off-topic) van mijn overleden buurman: die smeerde afgewerkte motorolie op zijn zomer-eczeem ponies. Zou je toch niet opkomen hé? Maar het werkte wel!
    Afgewerkte olie werkt inderdaad goed, maar nu weten we inderdaad dat in die olie ook stoffen zitten die niet zo goed zijn voor de huid en zo wel in de bloedbaan terecht komt!

Wat yoghurt en karnemelk betreft, voor mijn gevoel zo regulier als wat!

Veel mensen willen bedot worden met dure middeltjes, de basis van die middeltjes is heel vaak gewoon hetzelfde als wat er ook in reguliere producten zit. Het speciale product probiotica is niets anders dan de bacterieculturen die er ook in yoghurt e.d. zitten.

Mijn DA verdient niet zoveel aan dure medicijnen omdat hij juist heel vaak de simpele, reguliere producten voorschrift ipv dure medicijnen.

Soda of sunlight zeep ipv betadine.
    Lepeltje zout ipv elektrolieten
    Honing ipv wondzalf
    Etc.

En inderdaad: gekookt lijnzaad ipv dure kuren Sand Clear

Vroeger waren de mensen zo gek nog niet en ik vind het persoonlijk jammer dat heel veel van deze kennis verloren gaat.

PS berichtjes 2x plaatsen doe ik niet expres hoor! Gaat per ongeluk

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Eh ja.. paardenmelk aan een paard geven is natuurlijk wel logisch hé.. maar koeiemelk?
    Nou, ik vond het niet zo logisch omdat bij paarden vanaf de leeftijd van een jaar ongeveer of iets ouder de darmwand de enzymen die de lactose moet omzetten niet meer aanmaakt. De eerste dagen zelfs verandert er al iets, daarom is de biest in de eerste uren zo belangrijk. Ze kunnen immers ook de antistoffen uit de moedermelk al heel snel niet meer opnemen, en moeten het tot aan de eerste enting doen met de antistoffen die ze binnen hebben gekregen in die eerste dag slokken. Maar dat heeft weer niets met de lactose te maken, maar meer met het feit dat de darmwand zich in de loop van de ontwikkeling aanpast aan de opname van andere, vaste voeding.

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten