Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 45

Topic: zadel zoektocht met veel foto's

Actief Forumlid mariejo's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    58

Re: zadel zoektocht met veel foto's

Ik kom elke keer semi quarter en full quarter tegen, kan iemand me uitleggen wat dit nu precies inhoud ?

En wat zou je op zo'n lekkere brede ronde Tinkerrug leggen?

Ik ben wel een beetje verkikkerd op dat zadel, heb er nog nooit opgezeten, maar lijkt me heerlijk zitten.
    Maar dat geld, jeetje, ik mag wel flink gaan sparen.
    En wil ook al graag de hoefverzorgingscursus bij Klaas gaan doen, maar eens even in de haven gaan staan of het geldschip al binnen komt varen.
    Onder de boom lag niks, heb net al even gekeken.
    Prendre la vie comme elle vient!

Actief Forumlid allegro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door mariejo
    Ik kom elke keer semi quarter en full quarter tegen, kan iemand me uitleggen wat dit nu precies inhoud ?

En wat zou je op zo'n lekkere brede ronde Tinkerrug leggen?
    Dat zijn de breedtematen zeg maar. Er bestaan er nog meer hoor, ik heb voor mijn haffie (met brede schouder maar geen brede rug) extra full. Een vriendin van mij heeft voor haar haf zelfs xx-full (extra,extra). Zelf bij de merken onderling verschillen de maten (zelfde eigenlijk als bij kleding voor mensen).

Hoi iedereen,

Ik heb de Nevada afgezegd. Zonde om die te laten komen terwijl ik hem toch niet ga kopen. Poca heeft haar zegen over de 131 uit gesproken, so this is it.

Het voorgestelde dek (door Herman) is de Haf 1100 Classic. (http://www.bluebalance.nl/index.php?id=13). Hebben jullie nog suggesties aangaande de kleur?

Trea, heb ik nog een vraagje aan jou. Wil je alsjeblieft vertellen hoeveel inch de zitting van jou zadel is en zou je misschien hier een foto van jouw 131 willen plaatsen. Veel dank.

Groetjes
    Roos & Poca
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Actief Forumlid allegro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004

Leuk! Veel plezier met je nieuwe zadel!

Trea, heb ik nog een vraagje aan jou. Wil je alsjeblieft vertellen hoeveel inch de zitting van jou zadel is en zou je misschien hier een foto van jouw 131 willen plaatsen. Veel dank.
    Tuurlijk Roos.
    De inchmaat weet ik niet De lengte van de blauwe streep (gemeten zoals op de foto) is precies 40cm. Heb je daar wat aan?

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Kijk anders even bij
    http://www.continental-online.de/
    Bij de optie Katalog, kies suchen, typ 131 en walla... alle (Duitse) specs van de 131.

En natuurlijk:
    http://www.trekkingsaddles-webshop.c...ental_131.html
    De seat is dan 15,5" ... speciaal voor endurance kontjes
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    58

Hoi Roos,

ben ook even aan het surfen geweest, ik zag dat de 131 bij de Westernstore, 1595,00 euro kost.
    Nog een smak geld, maar op meerdere andere sites die ik gevonden heb staat hij een stuk duurder.
    Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar bij deze dus.

Trea, Isla en Marie-Josee, BEDANKT !!

Super.

Liefs
    Roos
    www.innerfeeling.nl

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    50
    Dagboek Berichten
    7

Ik heb die van Trea even mogen test rijden en ik vind het een supermooi zadel. Mooie kwaliteit.

Maar ik zat er niet lekker in. Zal wel met mijn beperkte zitvlees te maken hebben denk ik. Mijn eigen westernzadel 15 inch zit wel prima, dus qua maat was er niet zoveel verschil.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Staat goed joh! Wat grappig dat dit zadel ineens zo populair is, alhoewel het niet verwonderlijk is want het is een fijn zadel.

De maat van Trea's zit is 15,5 inch
    Ik had de originele beugels er ook bij en die bleven vervelend, vandaat dat ik er toen van die endurance beugels bij heb gekocht die er nu nog aan hangen. Daarmee had ik geen last meer van mijn knieen en kon ik op mijn hobbelpaard beter mijn balans vinden. Misschien ook een idee voor jou als je niet perse westernbeugels wilt. Ik had ze via ebay.

En wb de prijs, daar zou ik ook eens voor rondsurfen want de prijzen ligen nogal uit elkaar.

Wel erg fijn dat ook jij je zadel gevonden hebt!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Hoi,

Change of plans.

Herman belde vanmiddag om te vertellen dat er een nieuw zadel op de markt is, de equiflex 182 waarover nog niets te vinden is.

Het is de opvolger van de 131 met standaard een 16 inch zitting. Fenders die aan de onderkant geen 3 maar 5 centimeter zijn. En meer schouder ruimte.

Ik heb er meteen ja op gezegd.

Er schijnt er al wel een hier te zijn. Hij moet nog even aanpast worden aan mijn wensen: andere stijgbeugels, touwtjes vervangen door conchos en hij moet natuurlijk nog geverfd. Geplande levertijd een dag of 10 dus ik ga er van uit dat hij er met een maand wel is.

Wel grappig, ik heb zojuist een zadel gekocht wat ik nog nooit gezien heb.

Zodra er foto's zijn, zet ik ze neer.

Groetjes
    Roos
    www.innerfeeling.nl

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Whaa, ik ben echt supernieuwsgierig!!! Een betere 131, dat zou misschien voor Fenna ook wel wat zijn.... Alhoewel die een wiebelkont heeft en daar lag de 131 niet lekker op (niet op haar kont natuurlijk, maar het wiebelde wel )

Schiet maar op met die foto's!!!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    58

Ben ook erg benieuwd, meer schoudervrijheid zie ik ook wel zitten voor mijn erg bespierde Lieke.

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Was de 131 dan toch nog te smal op de schouders? of kies je deze "op de groei"? Spannend hoor, bestellen zonder m gezien te hebben!
    dit wordt een zadel met knop zeker? gewoon western?

Grappig ook... ik laat de concho's eraf halen en vervangen door veters!
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Goh, jij durft Roos - ik zou het niet wagen 'ongezien' een zadel te kopen! Of is Herman zou aardig om het weer terug te nemen als het onverhoopt niet goed zou liggen of zitten?

(Hij was er best content mee dat je zo'n mooie reclame voor de Country Mill gemaakt hebt!! )
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Bladwijzers

Forum Rechten