Hoi,
Vanmiddag kwam Herman, van de Country Mill uit Nijkerk op bezoek met een paar zadels om te kijken of we een nieuw zadel konden vinden voor Poca. Waar iedereen blij mee is.
Herman maakte eerst een mal van Poca's rug om de vorm te bepalen.
Ik heb approach en retreat gedaan met die mal. Dat hoefde maar twee keer. Ik moest denken aan het verhaal van Nicky, Myra en de hoefbekapper. Geen concessies! Toen op naar de bus om te kijken of er wat moois lag, ha ha ha.
Ik had van te voren aan Herman gevraagd of hij in ieder geval een Continental Equiflex 131 mee wilde nemen. Zelfde zadel als Trea op Amy heeft liggen. Laat dat nou het zadel zijn waar de mal echt prachtig bij paste.
Herman was aan het passen, aan het kijken en aan het voelen. Want het moet echt passen anders heeft het totaal geen zin. De 131 is licht. Ik kom m zo op Poca friendly-en. Zwaarder dan mijn Thorowgood Griffin (3 jaar oud, 40 keer gebruikt, absolute perfect staat, wie biedt?)die in mijn kast ligt te verstoffen maar vele malen lichter dan het zadel waar iemand zonder mijn bewuste toestemming mee vandoor ging, hihi. De 131 paste meteen. Poca stond er goed bij!
Toen de pad er onder die onder het andere zadel heeft gelegen. Veel te groot dus, hihi. Maar was voor het testen.
Verder natuurlijk nog eea afgesproken over het zadel. Want ik vind de kleur niet fraai en de stijgbeugels niet fijn.
Hij zat erg goed trouwens. Was een 15 inch dus ik zat een beetje klem. Ben opgestapt en weg gereden. Eerst zonder stijgbeugels en daarna met. Ik vind zonder stijgbeugels toch veel fijner. Poca dook meteen met haar hoofd in het zand. Zowel in draf als galop geloof ik. Dat geeft voor mij aan dat ze overal genoeg ruimte heeft.
Ik stond nog beetje te miepen tegen Herman dat al dat nieuwe leer nog zo stug is. Ik zei ineens, wat loop ik hier te miepen van dat geld kan heel afrika een jaar eten. (das natuurlijk niet echt zo maar die spotjes op de tv doen me dat willen geloven)
Al jullie op en aanmerkingen welkom! Ik kreeg vanmorgen een mail van iemand dat het testzadel wat ik heb aangevraagd, boomloze Nevada zeer binnen kort komt. Dus die wil ik ook nog testen voor ik ja zeg tegen deze 131.
Groetjes
Roos
Bladwijzers