Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 45

Topic: zadel zoektocht met veel foto's

zadel zoektocht met veel foto's

Hoi,

Vanmiddag kwam Herman, van de Country Mill uit Nijkerk op bezoek met een paar zadels om te kijken of we een nieuw zadel konden vinden voor Poca. Waar iedereen blij mee is.

Herman maakte eerst een mal van Poca's rug om de vorm te bepalen.

Ik heb approach en retreat gedaan met die mal. Dat hoefde maar twee keer. Ik moest denken aan het verhaal van Nicky, Myra en de hoefbekapper. Geen concessies! Toen op naar de bus om te kijken of er wat moois lag, ha ha ha.

Ik had van te voren aan Herman gevraagd of hij in ieder geval een Continental Equiflex 131 mee wilde nemen. Zelfde zadel als Trea op Amy heeft liggen. Laat dat nou het zadel zijn waar de mal echt prachtig bij paste.

Herman was aan het passen, aan het kijken en aan het voelen. Want het moet echt passen anders heeft het totaal geen zin. De 131 is licht. Ik kom m zo op Poca friendly-en. Zwaarder dan mijn Thorowgood Griffin (3 jaar oud, 40 keer gebruikt, absolute perfect staat, wie biedt?)die in mijn kast ligt te verstoffen maar vele malen lichter dan het zadel waar iemand zonder mijn bewuste toestemming mee vandoor ging, hihi. De 131 paste meteen. Poca stond er goed bij!

Toen de pad er onder die onder het andere zadel heeft gelegen. Veel te groot dus, hihi. Maar was voor het testen.

Verder natuurlijk nog eea afgesproken over het zadel. Want ik vind de kleur niet fraai en de stijgbeugels niet fijn.

Hij zat erg goed trouwens. Was een 15 inch dus ik zat een beetje klem. Ben opgestapt en weg gereden. Eerst zonder stijgbeugels en daarna met. Ik vind zonder stijgbeugels toch veel fijner. Poca dook meteen met haar hoofd in het zand. Zowel in draf als galop geloof ik. Dat geeft voor mij aan dat ze overal genoeg ruimte heeft.

Ik stond nog beetje te miepen tegen Herman dat al dat nieuwe leer nog zo stug is. Ik zei ineens, wat loop ik hier te miepen van dat geld kan heel afrika een jaar eten. (das natuurlijk niet echt zo maar die spotjes op de tv doen me dat willen geloven )

Al jullie op en aanmerkingen welkom! Ik kreeg vanmorgen een mail van iemand dat het testzadel wat ik heb aangevraagd, boomloze Nevada zeer binnen kort komt. Dus die wil ik ook nog testen voor ik ja zeg tegen deze 131.

Groetjes
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: zadel zoektocht met veel foto's

Ziet er een fijn zadel uit, alleen dat kleur vind ik niet passen bij dat bonte velletje van Poca

Xxxxjes
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Ik heb approach en retreat gedaan met die mal. Dat hoefde maar twee keer. Ik moest denken aan het verhaal van Nicky, Myra en de hoefbekapper. Geen concessies!
    Wat cool dat je daaraan dacht! Echt leuk om te lezen.

Het zadel vindt ik errug mooi, maar de kleur inderdaad niet. Ben je tevreden over die zadelpasser? Het ziet er wel heel precies uit met zo`n mal.
    Ik ben heel benieuwd wat je uiteindelijk beslist!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Actief Forumlid mariejo's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    58

KWIJL!!!

Mooi zadel, lijkt in mijn ogen veel op de Startrekk, alleen zal deze dus niet boomloos zijn?
    De kleur vind ik niet zo mooi, te licht.
    Maar verder....... wauww!
    Zoiets zoek ik ook nog.

Heb ook, voor de liefhebbers, nog een mooie Thorowgood Griffin in de schuur hangen.
    Prendre la vie comme elle vient!

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Mooi zadel... was er ook wel verliefd op moet ik zeggen (hij is ook als testzadel beschikbaar hoor!). Boomloze Nevada versus continental ... ik zou het wel weten

Wil je misschien nog een kiek van die nevada hier bij zetten?

Dan kunnen we vast al het uiterlijk beoordelen... net als in de rechtbank
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Wow Roos, mooi zadel man! Echt fijn dat je eerste keus ook zo goed paste. Wat voor boom zit er in? Semi-quarter, full-quarter?

Ben ook benieuwd wat voor dek je er uiteindelijk bij koopt. Ik ben me vast aan het verdiepen, voor als ik een nieuwe nodig heb.. vandaar

Ik wil ook wel een foto van die boomloze 2e optie. Hihi voor het contrast, want voor mij zou de keus ook snel gemaakt zijn.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Ik denk dat ik het wel zou weten hoor! Als echte boomloos-liefhebber, zou ik toch voor dit zadel gaan. Ik kan je zelfs uitleggen waarom .

Boomloos is bij mij uit nood geboren, Kate past geen standaard zadel en voor haar zou er dan een op maat gemaakt exemplaar moeten komen. Ze is echter pas 4, dus nog volop in ontwikkeling en daar heb ik simpelweg de centjes niet voor. Dus heeft ze nu een Barafoor, waar zij en ik dik tevreden mee zijn, maar toch... als Kate uitontwikkeld is zou ik voor een flex-zadel met boom gaan.

Maar dit zadel is echt mooi (ik kijk even door de kleur heen ), ik ben dan ook benieuwd naar de uiteindelijke kleur die je kiest! En wat je van de Nevada vind natuurlijk .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Leuke fotosessie!

Ik snap niet helemaal wat jullie bedoelen met 'ik zou het wel weten welke'

Ik zou ook echt graag testfoto's van de boomloze Nevada zien (is toch Barefoot?) Want binnenkort krijg ik die ook om te testen.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Wat voor boom zit er in? Semi-quarter, full-quarter?
    Herman zei dat dit de grootste paarden maat is dus daar ga ik er van uit dat het een full-quarter boom is.

Ik denk Rebanna, dat als die mensen konden kiezen ze allemaal voor de equiflex van continental (zadel op de foto dus) gaan ipv een boomloze. Ik heb zelf graag een boom zadel.

Ik zal de Nevada ook testen, hier met verslag en foto's al geloof ik nooit dat die er nu nog komt, hihi.

Oh ja, over het dekje. Das een lastige. Ik wil graag een theraflex van parelli. Maar of dat de beste keus is met dit betrekkelijk korte zadel dat weet ik niet, dat ga ik overleggen met Eddy. Herman heeft een dekje wat speciaal voor onder dit zadel is. Dat dekje ligt zeer stevig op het paard (speciale techniek had hij het over). Als het zadel schuift dan schuift het zadel over het dekje ipv het dekje over het paard. Dat vind ik een voordeel.
    Had hij alleen niet bij zich. Komt nog wel.

Groetjes
    Roos
    www.innerfeeling.nl

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    45
    Dagboek Berichten
    33

Ik vind het een mooi zadel Roos! De kleur inderdaad niet, maar vind het modelletje heel goed staan bij Poca
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Ziet er mooi uit, Roos!

Die kleur komt helemaal goed als je hem in de olie zet. Tenminste als je mijn westernzadel een mooie kleur vindt... die was ook zo (lelijk) toen ik hem kocht. Echt precies zo bleek-eng-ieks, en nu dus zoals op het plaatje.

May the horse be with you!

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Wat voor boom zit er in? Semi-quarter, full-quarter?
    Herman zei dat dit de grootste paarden maat is dus daar ga ik er van uit dat het een full-quarter boom is.

Ik denk Rebanna, dat als die mensen konden kiezen ze allemaal voor de equiflex van continental (zadel op de foto dus) gaan ipv een boomloze. Ik heb zelf graag een boom zadel.

Ik zal de Nevada ook testen, hier met verslag en foto's al geloof ik nooit dat die er nu nog komt, hihi.

Oh ja, over het dekje. Das een lastige. Ik wil graag een theraflex van parelli. Maar of dat de beste keus is met dit betrekkelijk korte zadel dat weet ik niet, dat ga ik overleggen met Eddy. Herman heeft een dekje wat speciaal voor onder dit zadel is. Dat dekje ligt zeer stevig op het paard (speciale techniek had hij het over). Als het zadel schuift dan schuift het zadel over het dekje ipv het dekje over het paard. Dat vind ik een voordeel.
    Had hij alleen niet bij zich. Komt nog wel.

Groetjes
    Roos
    De 131 is de maat semi-quarter, een tussenmaatje dus. Full quarter is het grootst. For horses with middle to High withers (HW)
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Kun je mischien in het kort zeggen waarom? (zal wel niet hé)
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Hoi,

Wat ik er over kan zeggen, zegt alleen wat over mij.

Ten eerste heb ik een beter gevoel bij een boom-zadel. Ten tweede durf ik een boomloos zadel niet aan ivm de drukverdeling van het gewicht op Poca's rug. Zeker omdat ik nog al van lange ritten houd. In mijn geval is het dus vooral een gevoelskwestie.

Daarbij heb ik de afgelopen 5 jaar een equiflex zadel gehad (flexibele boom) en is mij en Poca's rug dat goed bevallen. Vandaar dat ik met vertrouwen dit zadel op haar rug leg. Waar Poca zich inmiddels ook goed over heeft uitgesproken.

Groetjes
    Roos
    www.innerfeeling.nl

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Jaja, ben overtuigt van dit zadel, die gaat op een dag ook als testzadel op Amon's rug.
    Zelf zou ik ook voor een wat donkere versie kiezen, maar dat maakt voor de zit nu even niet uit.
    Ben tevreden over mijn BF, maar vooral het lichtrijden is voor mij van doorslaggevende reden om toch naar een Equiflex te kijken. Kan n.l. Amon zijn draf niet zolang uit zitten, moet dan echt gaan lichtrijden.
    www.crystal-carving.com

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten