Pagina 5 van de 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 75 van de 106

Topic: Zemelen?

  1. #61
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Zemelen?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Bonnigje
    Daarom zou ik het met Geoverleggen als ik jou was.
    Anders bel je hem gewoon effe, en leg je de situatie uit.

    Wat mag je paard niet hebben dan?
    Ja, ik ga hem zeker ff bellen!

    Volgens Fernand zijn de bacterien in zijn blinde (of was het dikke?) darm uit balans. Daarom zou hij geen makkelijk verteerbare koolhydraten mogen omdat die voor teveel voedingstoffen zorgen in de blinde darm. Dat zorgt dat hij zo'n dikke buik heeft zonder dat hij vet wordt.

    Nouja, de groene leem en de paardenbloemen hebben op zich wel geholpen want hij krijgt de laatste tijd een beetje vet. Eindelijk!
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  2. #62

    Re: Zemelen?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Maar als ik het goed gelezen heb voer je het dus wel als een soort supplement (gezien er staat 100 gram per dag bijv.)? Waarom niet als compleet voer dan (niet aanvallend bedoeld, maar even benieuwd waarom het zo gevoerd wordt)?

    Ik hou het maar gewoon bij goeie brok en muesli zonder vreemde toevoegingen, lijkt me makkelijker.
    Ik geloof dat ik je al had verteld dat het GEEN suplement is.

    het feit dat je er een bekertje van geeft zegt toch niet dat dat wel zo is.

    Een supplement is iets wat je door een compleet kracytvoer mengt.
    Ursonne is compleet krachtvoer!
    Het voordeel vind ik dat het een poeder is waardoor ik zeker weet dat er geen onduidelijke vulmiddelen of houbaarheidsmiddelen inzitten. Omdat het poeder is moet je het ergen doorheen mengen, en dat zijn zemelen. Das je complete krachtvoer. Zo is het ook ontwikkeld, om zo te voeren.
    Nogmaals, en nu goed onthouden en niet eigenwijs zijn, het is dus geen supplement!
    (dadelijk gaan mensen het nog door hun brokken mengen en krijgen hun paarden dubbele dosis voedingsstoffen!!)

  3. #63
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Zemelen?

    Tsja, wat is dan de definitie van supplement?
    En wat van Krachtvoer?

    Wordt de term 'krachtvoer' niet meer gezien voor iets waar je paard veel ENERGIE van krijgt? (veel granen bijv.)

    Energie zit er niet zoveel in dat schepje Ursonne wat je geeft, dat kan gewoon niet gezien de hoeveelheid. Wat natuurlijk niet wegneemt dat dit een compleet 'iets' is waarbij je dus geen brokken hoeft te geven met alle vitamines e.d.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  4. #64

    Re: Zemelen?

    Energy geef je met extra granen mocht je dat willen. Ik heb het nog nooit nodig gehad.

    Maar ik vind dat een supplement iets is wat je door je normale voer doet.
    je paard heeft ergens een gebrek aan of een kwaal en daarvoor heeft hij van een bepaalde stof iets extra's nodig. Supplement betekend ook: Toevoeging.

    Ursonne is geen toevoeging maar een compleet voeder.

  5. #65
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Zemelen?

    Ik zie Complete vitaminepillen toch wel als een supplement eigenlijk.

    Je geeft iets wat in geconcentreerdere vorm niet in standaard producten voorkomt. Je voegt dus iets toe aan die produkten.

    Maarja, nou gaan we lopen zeuren over een benaming he
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  6. #66

    Re: Zemelen?

    ja maar wel belangrijk, er ontstaan vette problemen als iemand Ursonne als supplement gaan voeren!

    Ik zie complete vitamine pillen ook als supplement omdat je dan niet stopt met eten. Het is een aanvulling op je normale eten. Het is toch ook zo dat als je normaal gezond eet je die vitamine pillen niet nodig hebt.

    Het verschil is wel dat je zelf niet knettergek wordt als je die pillen neemt. Als je je paard 2 scheppen brokken voert en daaroverheen een bekertje Ursonne krijg je wel problemen denk ik...

  7. #67
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Zemelen?

    Je gaat mij niet vertellen dat je paard kan elven van een schepje ursonne??! Dus vind ik het wel degelijk een supplement, je gooit het toch bij je zemelen en pulp erdoor?
    Dan maakt het voor mij neit uit hoe krachtog een supplement is, het is dus eigenlijk gewoon een supplement vind ik.
    Gewoon krachtvoer vidnb ik iets met een beetje massa waar je paard zelf bepaalde stoffen uit moet halen en waar hij alleen van zou kunnen leven zeg maar.

  8. #68

    Re: Zemelen?

    Als er nou precies dezelfde voedingswaarden inzitten als in jouw brokken, dezelfde hoeveel heden en dezelfde voedingsstoffen!
    het enigste verschil is dat er jouw brokken ook vulmiddelen zitten.
    Brokken wirden gemaakt van een basis als zemelen, en daar gaan voedingsstoffen doorheen en dat wordt geperst in een brokje.
    Ursonne is niks anders dan die voedingsstoffe los, zonder vulmiddel.

  9. #69

    Re: Zemelen?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Je gaat mij niet vertellen dat je paard kan elven van een schepje ursonne??! .
    Jouw paard leeft nieem ik aan ook niet alleen op een schep brokken.
    Anders kan je dat ook wel een supplement noemen.

  10. #70
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Zemelen?

    Usronne bevat geen of heel weinig energie, krachtvoer zoals brok bevat dat wel.
    De voedingswaarden zijn dus niet hetzelfde, want er zitten geen/weinig koolhydraten, vetten etc. in.

    Ik vind niet dat je pure Ursonne krachtvoer kan noemen, het 'voegt iets toe' qua mineralen en vitaminen, maar geen energie, die wel in brok zit.

    Een paard zou geheel van brok kunnen leven (wel zielig en slecht voor de darmen etc.) maar van Ursonne gaat hij hardstikke dood omdat hij dan geen energie meer binnenkrijgt.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  11. #71
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Zemelen?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Usronne bevat geen of heel weinig energie, krachtvoer zoals brok bevat dat wel.
    De voedingswaarden zijn dus niet hetzelfde, want er zitten geen/weinig koolhydraten, vetten etc. in.

    Ik vind niet dat je pure Ursonne krachtvoer kan noemen, het 'voegt iets toe' qua mineralen en vitaminen, maar geen energie, die wel in brok zit.

    Een paard zou geheel van brok kunnen leven (wel zielig en slecht voor de darmen etc.) maar van Ursonne gaat hij hardstikke dood omdat hij dan geen energie meer binnenkrijgt.
    Dat bedoel ik.

  12. #72

    Re: Zemelen?

    Op alleen brokken kan een paard ook niet leven.
    Maar ik begrijp wat jullie bedoelen.

    Laat ik nog een keer duidelijk stellen dat je Ursonne niet kan voeren als supplement door brokken. En daarom lijkt het me ook niet slim om het hier als supplement aan te duiden.

  13. #73
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re: Zemelen?

    Hoi,

    Mijn paard krijgt ook Ursonne, dit meng ik door 1 kilo brok van de natuurlijk weg ( Zemelen is te ingewikkeld ivm weken etc ).
    Hij krijgt nu ongeveer 80 gram Ursonne en dus 1 kilo basisbrok van de nat weg. Dat is toch niet teveel ?

    160 gram Ursonne per dag klinkt wel erug veel, of ligt dat aan mij ?

    O ja en ik heb de Ursonne in Nederland gekocht 25 kilo voor 85 euro ( ongeveer ) , dit was inclusief verzendkosten.

    Groetjes,

    Maris

  14. #74
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Zemelen?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Bonnigje
    Op alleen brokken kan een paard ook niet leven.
    Maar ik begrijp wat jullie bedoelen.
    Helaas helaas kan dat wel. Daar zijn in het paardenproefcentrum onderzoeken naar gedaan.... Die paarden werden wel compleet geflipt, aten hun eigen mest op en kregen maagzweren. Maar ze blijven wel in leven hoor.
    Een koe, een dier met pens, die kan niet leven zonder ruwvoer, maar een paard, helaas, wel... wellicht dat hij er alleen geestelijk aan onderdoor gaat.

  15. #75

    Re: Zemelen?

    Nog even over stro als ruwvoer: in Oostenrijk wordt stro gevoerd zoals wij hooi voeren.... dus volgens mij moet het wel kunnen.
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Pagina 5 van de 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •