Pagina 2 van de 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 106

Topic: Zemelen?

  1. #16
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Zemelen?

    Over dierlijke producten in paardenvoeder heb ik subli een keer een mailtje gestuurd. Dit omdat ik bij de mcdonalds te horen kreeg dat de producten die over waren, werden verwerkt in veevoeder.
    Ik had het mailtje al lang weggegooid, maar ik kon het nog terug vinden op een ander forum:

    Beste Fitna,

    Ik kan je gerust stellen, in Subli Paardenvoeders worden uitsluitend plantaardige grondstoffen verwerkt.
    Het merendeel zijn granen, zoals Gerst, Tarwe, Haver, Mais, daarnaast zemelen, luzerne, lijnzaadolie, melasse en de onontbeerlijke mineralen, sporenelementen en vitamines. Dit laatste met name omdat ze in de natuur hun eigen kostje op kunnen scharrelen, maar hier in nederland een redelijk eenzijdig soort ruwvoer krijgen, waardoor aanvulling door middel van krachtvoer, zeer wenselijk en in veel gevallen zelfs noodzakelijk is. De Subli Ponybrok heeft zelfs extra hoge gehaltes mineralen en vitamines, speciaal voor sobere rassen die niet zoveel brok mogen hebben omdat ze anders te dik worden.

    In Nederland mag uberhaupt geen etensresten aan dieren gevoerd worden.
    Het is zelfs strikt verboden om dierlijke produkten in voer voor paarden en rundvee te verwerken, en sinds kort is dit ook verboden voor voer voor varkens. Waarschijnlijk worden jullie hamburgers gebruikt voor de
    produktie van honden en kattenvoeders.


    Met Vriendelijke Groeten, Henk Griemelink
    Coördinator Subli BV
    Ik kan me niet voorstellen dat ze zo letterlijk hierover liegen.
    Toch hoor je vaak dat er dierlijke vetten worden gebruikt... Maar ik geloof meer in de fabrikant van brok dan in mezelf als het om het voer van mijn pony betreft.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  2. #17
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669

    Re: Zemelen?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    En weet je dan bijvoorbeeld ook of je paard genoeg aan bepaalde vitmainen en mineralen binnenkrijgt ?
    Dat weet je nooit denk ik...

    Dat is heel lastig hoor, een goed dieet uit losse granen smanestellen. Dat moet je of door iemand laten doen die er verstand van heeft of niet doen, want daarmee kan je ook een hoop zinloze rotzooi voeren (teveel van bijvoorbeeld bepaalde stoffen/slechte verhouding kan zelfs schadelijk zijn voor je paard) , dan kan je beter een geoie kwaliteit brok/muesli kopen.
    Ich weiss, ik doe het ook niet zelf.. je zou er een studie van kunnen maken hoor. Ken wel iemand die dat gedaan heeft voor de lol.
    Zinloze rotzooi vind je ook in veel soorten brok, hopen sojaschroot etc. In meeste brokken zitten amper granen...Bovendien zit er nog een hoop troep in meeste brok soorten. In havens brok heb ik dan nog de meeste vertrouwen. Zij hebben een conceptbrok op kruidenbasis zeg maar.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  3. #18
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Zemelen?

    Ik voer zelf ook Havens ja.

  4. #19

    Re: Zemelen?

    Ik ben ook geen voortstander van brok.
    In de meeste soorten brok worden allerlei rest producten of dierlijk ver verwerkt. Je komt daar nooit helemaal achter.
    Ik heb er ook bewust voor gekozen om geen brok meer te voeren.
    Wat je wel moet doen is dan een vervanger zoeken.
    Er zijn paarden die af kunnen mer alleen goed hooi. Met de nadruk op GOED. En VEEL. Een paard moet onbeperkt hooi kunnen eten. Als ze een klein beetje laten liggen is het perfect in mijn ogen.
    Ik heb mijn brok al 8 jaar gelden ingeruild voor Ursonnen van Dr. Schaette.
    das een losse kruiden poeder waar alle voedingsstoffen inzitten die een normaal paard nodig heeft.
    Die poeder mengen we met zemelen en een klein beetje bietenpulp.
    In zemelen zit veel fosfor en in pulp zit weer meer calclium, vandaar.
    Wil je je paard meer energy geven kan je daar naar gemengde granen aan toevoegen.

    Voor mij is dit het ideale voer.
    Mijn paarden doen het er geweldig op.

  5. #20

    Re: Zemelen?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maaike
    ...



    Ich weiss, ik doe het ook niet zelf.. je zou er een studie van kunnen maken hoor. Ken wel iemand die dat gedaan heeft voor de lol.
    Zinloze rotzooi vind je ook in veel soorten brok, hopen sojaschroot etc. In meeste brokken zitten amper granen...Bovendien zit er nog een hoop troep in meeste brok soorten. In havens brok heb ik dan nog de meeste vertrouwen. Zij hebben een conceptbrok op kruidenbasis zeg maar.
    HARTOG Maaike !
    Das Hartog brok joh!!

    das de enigste brok die zeker goed is.
    Als je wilt weten waarom... proef maar eens.
    Zonder gein!
    Neem een b.v. pavo brokje en knabbel erop en neem een hartog brokje.... tadaaaa, wat een verschil!
    Die andere brok soorten proeven veel vetter, en dat komt door allerlei prodicten die ik er liever niet in zie.

  6. #21

    Re: Zemelen?

    Eveline: Martien heeft wel voerstro. Maar toen we dat voerden, waren ze ghelemaal aan de schijt op een gegeven moment. En verder hou ik het op de musli hoor.

    May the horse be with you!

  7. #22
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Zemelen?

    Hmm, onze paardjes zijn nu 3 dagen aan het voerstro doro de kuil en de mest is een stuk steviger geworden.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  8. #23

    Re: Zemelen?

    Voor mensen die het interessant vinden is er een leerzaam voer topic op de prairie (mag ik die link plaatsen?...)
    http://hotel.messageboard.nl/3915/viewtopic.php?t=3562

  9. #24
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Zemelen?

    Ben ik het niet mee eens, dat pulp en zemelen volledige voeding zijn. Er zit gewoon nooit alles in wat een paard nodig heeft.

  10. #25
    Anonymous
    Guest

    Re: Zemelen?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Ben ik het niet mee eens, dat pulp en zemelen volledige voeding zijn. Er zit gewoon nooit alles in wat een paard nodig heeft.
    Ik hoop niet dat je dat baseerd op mijn voer topic?
    Want dat is idd niet zo.
    Alleen zemelen en pulp is veel te weinig qua voedingsstoffen.
    Ik voeg daar namelijk Ursonne aan toe.
    En dan zit je erg goed, in precies de goede verhoudingen.

  11. #26
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669

    Re: Zemelen?

    En niet te vergeten onbeperkt hooi natuurlijk. Maar ik ben erg benieuwd fellor wat er dan volgens jouw aan ontbreekt?
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  12. #27

    Re: Zemelen?

    Die gast was ik ..... oeps

  13. #28
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Zemelen?

    Als je goeie brok hebt zonder dierlijke toevoegingen enzo dan koop je van goeie merken een brok waarover is nagedacht. In die brok zitten veel verschillende dingen waar op verschillende manieren energie, vitaminen, mineralen enz. enz. in verschillende granen, grassen e.d inzit. Zo krijg je compleet voer. Mijn dierenarts zei ook, pulp en zemelen zijn te eentonig doordat je paard altijd twee vaste stoffen eet en het is ook niet uitgebalanceerd en hierdoor treden tekorten op over lange termijn en als ik het goed heb missen ze bijv. biotine en ook bepaalde kruiden.
    Een paard eet in de natuur ook heel veel verschillende soorten gras, kruiden enz. naar behoefte.

  14. #29

    Re: Zemelen?

    precies, dat zei ik ook
    Ik voer alleen niet graag brok.
    Dus daarom voer ik zemelen met Ursonne. daar zit ook alles in.

  15. #30
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Zemelen?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Bonnigje
    precies, dat zei ik ook
    Ik voer alleen niet graag brok.
    Dus daarom voer ik zemelen met Ursonne. daar zit ook alles in.
    Kijk, dat is een oplossing, maar ik voer dus liever het basisprobleem weg. Een goed compleet voerschema met brok en granenmix/muesli en paarden eten het meestal nog liever ook . En natuurlijk af en toe lekker bakje slobber .

Pagina 2 van de 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •