Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Trailerladen VERSUS 7 games

Trailerladen VERSUS 7 games

Jaja, terug van weggeweest. Wegens drukte een tijdlang niet meer op het forum geweest, maar nu dus weer terug!!! En meteen een vraag natuurlijk

Ben heerlijk met m'n L1 pakket bezig geweest. Heb nog steeds niet alle DVDs gekeken (zelfde tijdgebrek...) maar omdat ik afgelopen jaar ook nog een cursus heb meegelopen als toeschouwer toch vrolijk doorgespeeld!

7 games gaan eigenlijk allemaal goed. Oke, er kunnen nog veel dingen beter, maar de principes zitten erin en ik win ze ook zonder problemen. Pony staat lekker ontspannen, reageert meestal op fase 1/2 hulpen, etc.

Omdat de 7 games goedgingen ook het trailerladen maar weer eens op gaan pakken. En ik moet zeggen: er zit verbetering in Oke, soms is het nog 3 kwartier, maar steeds vaker is het richting 5 minuten!!! Omstanders willen eea nog wel eens vertragen (afleiding, zich er tegenaan bemoeien, etc.etc., the usual dus) maar we doen gewoon ons ding en dat gaat goed!

Nu het probleem:
    1. Pony doet 7 games goed
    2. Pony doet 7 games rondom trailer; krijgt genoeg van 7 games, negeert en ONTWIJKT de 7 games en loopt de trailer in

Moet ik dit nu negeren of niet?!? Bijv. de yoyo-game. Ze gaat normaal gesproken netjes achteruit, maar tijdens het traileren loopt ze ineens schuin voorwaarts weg (alsof je een send geeft, zeg maar), cirkelt om me heen en loopt de klep op, de trailer in.

Op dat moment win ik de yoyo-game niet, maar reageert ze wel verder volgens het Parelli - trailerload-systeem: ze heeft "genoeg" van de games en zoekt een rustplek in de trailer!

Eigenlijk vind ik dat ik haar terug op de plek moet zetten en de yoyo moet herhalen net zolang totdat het weer goed gaat. Maar ze gaat er heel gehaast tussenuit, linea recta richting trailer. Door haar dan "terug te halen", ben ik voor mijn gevoel het trailerladen weer aan het "straffen".
    Helaas kan ik op de DVD trailerloading hier geen antwoord op vinden, hebben jullie hier een mening over?
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Re: Trailerladen VERSUS 7 games

Ik zou zeggen WAAAA leeeeukk dat je op de trailer gaat!!! maar... eigenlijk moest je achteruit...
    Als ze dan goed achteruit gaat vraag je haar op de trailer te gaan, is een soort beloning als ze daar toch zo graag is

Wat wel kan is dat je te wild, druk met haar omgaat. Is dit zo? Vaak willen paarden weglopen omdat ze rust willen. Enige uitweg is de trailer omdat je haar daar rust geeft.
    Dit is iets wat je niet altijd van jezelf merkt!

Hmmmm, had eigenlijk niet de indruk dat ik te druk bezig was. Heb eerder het idee dat ik sommige dingen nog te rustig doe, dus te weinig achter elkaar door werk. Tenminste, als ik het vergelijk met wat Pat doet op z'n DVD trailerloading.
    Natuurlijk bouw ik ook rustmomenten in. Soms gewoon even helemaal weg van de trailer, en zeker in het begin mag ze uitgebreid de tijd nemen bij de trailer zelf: snuffelen enzo...
    Qua lichaamstaal ben ik volgens mij ook wel rustig, ik heb het idee dat ik zoveel mogelijk op de plek blijf staan, zonder m'n voeten, armen etc. (veel) te bewegen, en de fases niet te snel opvoer. Waar ik mezelf wel eens op betrap (niet alleen met het trailerladen maar sowieso) is dat ik fase1 wel eens te hoog inzet, dus eigenlijk een fase2 geef. Hier probeer ik aan te werken door er consequent op te letten, maar dat gaat nog wel eens mis...

Heb helaas geen videocamera (of digitale fotocamera) tot mijn beschikking, anders zou ik eea eens filmen/fotograferen. Altijd nuttig als mede-Parelliers commentaar kunnen geven Bovendien: misschien heb je gelijk: doe ik toch te wild, en heb ik het zelf niet door...Hoop het niet trouwens! Zal er de volgende sessie eens extra op letten dat ik heeeeeel rustig en kalm overkom

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik denk dat het beter is om je niet te vergelijken met iemand anders (tuurlijk wel maar niet altijd ). Het is zo dat elk paard anders is. Klein voorbeeldje: Mijn vorig paard, Bailey, was een paard die me altijd eerst eens uittestte (leftbrain). Als ik trailerladen met hem deed moest ik er altijd voor zorgen dat hij geen rust kreeg buiten de trailer. Hij moest constant aan het werk blijven zonder pauzes.
    Met Gipsy is het juist wel heel goed hem rust te geven buiten de trailer, enkel op die manier komt hij tot rust en kunnen we verder gaan met de oefening. Op die manier kan hij weer denken. (rightbrain paard)

Ik wil natuurlijk niet zeggen dat je verkeerd bezig bent he! Denk er gewoon eens over na Het is soms zo interessant en idiaal het eens te filmen (als je de mogelijkheid hebt). Ik heb op die manier heel veel fouten van mij gezien.

Als je paard zo'n daar-heb-ik-nu-geen-zin-in-paard is dan is dat waarschijnlijk (ook) de oorzaak.
    Vraag haar achteruit te gaan. Wanneer ze in de trailer wil lopen hou je ze niet tegen. Je beloont haar (door een aai of stemgebruik) en vraagt ze direct weer uit de trailer te gaan. Uit de trailer beloon je ze terug en vraag je ze achteruit te gaan. Zo ga je door tot ze niet de neiging heeft om toch in de trailer te gaan. Op dat moment beloon je ze heel goed (niet alleen met een aai maar echt een HOERAAA-moment). Ik bedoel dus dat je haar op dat moment een beloning geeft waar ze echt naar uit kijkt. De andere beloningen zijn ipv een straf, gewoon iets van ja het is goed maar niet wat ik bedoelde...

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Klinkt logisch, ik ga met je tips aan de gang!!!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Mag ik het een beetje raar vinden?

Je schrijft in je eerste bericht dat het soms nog wel eens 3 kwartier kan duren voor je paard de trailer in gaat.

Jij gaat oefenen bij de trailer en hebt eigenlijk in je achterhoofd zitten 'we gaan straks trailerladen'...

Je paard 'leest' die gedachte en doet eigenlijk precies wat jij wil, de trailer inlopen. En vervolgens ben jij daar niet super-blij mee??

Als je je yoyo wil verbeteren, of het respect dat ze voor je heeft, kun je dat beter niet BIJ de trailer oefenen lijkt me, zolang je paard zich nog niet vanaf de eerste keer dat jij send, direct de trailer in loopt.
    Dat de trailer nu gezien wordt als rustpunt (en dus ook als ontsnappingsmogelijkheid tijdens andere games ) zou ik blij mee zijn, en die games oplossen op een andere plek of met een dichte trailer.

Wanneer jij nu gaat oefenen op het 'luisteren bij de trailer' en net zo lang haar er weer uithaalt tot ze een keer wel yoyo-et en geen neiging meer heeft om de trailer in te lopen, verminder je de aantrekkingskracht van de trailer als rustpunt.

Mij lijkt dat je wat voorzichtig moet zijn in het 'eisen' van de juiste games bij de trailer en misschien eerder wat creatiever zou kunnen worden in de manier waarop ze de trailer inloopt en DAT juist gaan belonen. (op iets meer afstand, vanaf de zijkant) en de andere spelletjes op een andere plek spelen, of met een dichte trailer.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Haha, dank voor je reactie Callippo! En als ik jou reactie nou vergelijk met die van Jolijn89 dan lijkt het wel een beetje op het dilemma waar ikzelf ook tegenaan loop: enerzijds willen corrigeren, anderzijds motiveren

Ik ben het helemaal met je eens dat ik superblij zou moeten zijn met het succesvolle trailerladen (en dat ben ik ook, bleek dat niet genoeg uit mijn eerste post? )

Ik oefen rondom de trailer met als DOEL het trailerladen. In het begin kwamen we niet verder dan de klep, toen half erin, en tegenwoordig helemaal erin! En nu ook steeds sneller: eerst 3 kwartier, toen 20 minuten, toen 10 minuten, en nu soms al binnen 5 minuten, in alle rust. Af en toe (bij veel afleiding om haar heen bijvoorbeeld) duurt het dan weer langer, maar er zit duidelijk een stijgende lijn in.

Mocht het dus niet helemaal duidelijk zijn: IK BEN ZIELSGELUKKIG!!!

Ik was aan de hand van de tips van Jolijn89 het volgende van plan, laat me asjeblieft weten of jullie dit een goed idee vinden:

1. Paardje aan het gamen zetten rondom trailer
    2. Als hetzelfde weer gebeurt: lekker de trailer in laten lopen, rust en dus beloning geven
    3. Paardje eruit halen, heel stuk weglopen van de trailer
    4. Games herhalen om de games GOED te doen.
    5. Terug naar de trailer en daar weer focussen op het trailerladen

Overigens, Callippo: Je suggestie met creatiever laden (meer afstand bijv) doe ik nu al op speelse wijze, maar ik vind het te vroeg om hier nu al een doel aan te hangen. Eerst het laden an sich, daarna zien we wel weer.
    Met "op speelse wijze" bedoel ik, dat ik zowel linksom als rechtom laadt, ze soms links en soms rechts neergezet wordt, ik soms naast de klep en soms zelfs al naast de trailer sta. Maar dat alles gebeurt gewoon, zoals het op dat moment uitkomt!

Bladwijzers

Forum Rechten