Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 20

Topic: Verslag Playday Julie 9 juli 2006

  1. #1
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Verslag Playday Julie 9 juli 2006

    Hallo iedereen, hier het langverwachte verslag van de playday die op 9 juli '06 bij Julie (donderwolke) thuis plaatsvond!

    Rond 11.00u waren de meeste mensen er al.
    Na een uitgebreide voorsdtelronde in de weide was het playtime!
    Er lagen overal 'enge' uitdagingen verspreid, dus er waren genoeg voorwerpen om de paarden RB te krijgen! Wij moesten ze natuurlijk weer LB krijgen dan Maar al bij al waren alle paardjes heel dapper!

    Amalia met Woopie! één van de shets van Liesbet (Let op: links boven hangt onze uitdaging! flessen aan een boom! ... die hij niet echt eng vond )


    Dit is Cindy met Ayla, 't paardje van Brenda(?) Aylakim hier op het forum.


    Natalie met haar paardje, eens kijken wat de vlag doet!


    Ook Eline was van de partij met haar shetjes.... Ryry vond die grote paraplu maar niks


    Hier probeert Brenda(?) een leuke uitdaging van Natalie uit: Het paard moet zijn voet op het bordje zetten, wat eerst niet echt lukte bij Ayla


    Liesbet met haar andere shet (naam?) Die vlag was poepmakkelijk voor haar, een eitje


    En hier de vrouw des huizes: Julie met haar arabje Shiva..wat een mooi stel hé?


    Natalie poseert samen met haar paardje (naam even kwijt )


    Aah wat een mooi koppie heeft die Woopie toch!(Speciaal voor Liesbet)



    Julie de cowgirl met haar knol


    Ikke met Oliver (ja ik kijk lekker boos, was net driving game aan het doen geloof 'k )


    Oliver, het brave grote paardje van Sylvia...


    Achter dat we echt leuk gespeeld hadden met alle paardjes hebben we geluncht ('t was al na 13.00 uur geloof 'k )
    Heerlijke belegde broodjes, jammer genoeg geen foto's

    Toen ons buikje vol was had Brenda nog een leuke uitdaging voor ons in petto: Dansen met je paard op een leuk muziekje! Ik heb hier geen foto's van maar misschien hebben anderen wel nog enkele foto's daarvan

    Julie heeft ons een mooi showtje gegeven met Shiva op muziek,
    ik heb ook nog een filmpje van een mooie galopwissel maar die moet ik eerst nog bewerken.. komt later nog dus!


    Daarna besloten we een korte wandeling te gaan maken, het was 15.00u en om 16.00u moesten wij (Ik, Amalia en Cindy) er al weer vandoor...
    Daarom eerst een kort ritje tot 16.00u en daarna toen wij al weg waren hebben ze nog een lange rit gemaakt van 2 uur!(denk ik)
    Hier heb ik uiteraard geen foto's van...ik was allang in dromenland in de auto

    Maar ik heb wel enkele plaatjes van het korte ritje:
    De hele 'troep' met Julie en Shiva voorop


    Brenda van the farwest op haar westernpaardje Ayla


    Na het korte maar leuke ritje ging Natalie nog even op Shiva..daar moest natuurlijk een foto van gemaakt worden!


    En Amalia poseert nog even met het lieve hoofdje van Ayla


    En toen moesten wij alweer naar huis toe
    't Was een leuke en leerzame dag, die ik zeker nog eens wil overdoen!
    Merci Julie, om alles te organiseren en dat wij er ook mochten bij zijn!

    Dit was mijn verslag, als anderen er nog iets willen aan toevoegen of ook leuke foto's hebben zet je ze er maar bij
    Er zijn vast nog meer leuke plaatjes en filmpjes gemaakt!
    Hopelijk hebben jullie er een beetje van genoten

    Groetjes,
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  2. #2
    Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Kerkdriel
    Berichten
    2.735

    Re: Verslag Playday Julie 9 juli 2006

    leuke foto's en dit is tenminste een echte playday geweest! voor de mense in noord-brabant een echt voorbeeld voor de volgende keer. Jullie hadden het weer gelukkig ook mee dat scheelt ook heel veel!
    je leert zo wel veel nieuwe dingen bij door elkaar dat vind ik echt bijzonder leuk van zo'n playday!

    groetjes en bedankt voor het verslag
    Elianne!
    The darkest hour is befor it get light!!!

  3. #3

    Re: Verslag Playday Julie 9 juli 2006

    Bedankt voor het verslag en de foto's Ariane! Het was een super dag! Leve de ouders van Julie trouwens, die ons hun wei lieten kapot lopen, en ons continu kwamen bevoorraden met eten en drinken.

    Groetjes en tot een volgende keer,
    Nathalie
    (Mijn paard heet Lolita trouwens)
    Mijn paard is ijzerloos, de stal is deurloos en met Parelli zijn onze mogelijkheden grenzeloos!

    http://www.nathalielagasse.be

  4. #4
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re: Verslag Playday Julie 9 juli 2006

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje
    Liesbet met haar andere shet ([size=99px]BOLLIE[/size]) Die vlag was poepmakkelijk voor haar, een eitje
    Verkijk je niet op de vlag die poepmakkelijk is, een jaar geleden zou dit niet gelukt zijn. Op dit moment is hij echt bomproef (maar dat moet ook als hij voor de kar staat zonder oogkleppen) maar dit heb ik enkel bereikt door veel te oefenen.

    Weet er iemand of Woepie de vlag heeft gedaan, en hoe??? Ik heb het zelf niet gezien, en heb het ook niet meer geprobeerd.

    Bedankt voor het verslag, ik vind het goed dat je (bijna) alle namen onthouden hebt zo kan ik ook wat oefenen.
    "Dromen komen uit..."

  5. #5
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: Verslag Playday Julie 9 juli 2006

    Aan iedereen: bedankt om te komen!!! En Ariane bedankt voor het verslagje! Het was dus inderdaad een superleuke playday met hééééél veel volk (meer dan 20 mensen en 4 paarden en 6 pony's) en het weer was ook goed (er zijn er meerdere verbrand...). Behalve de wandeling van zo'n twee uur die we daarna nog gemaakt hebben met Brenda (aylakim), Eline en Jolijn, Monica en ik, want toen begon het wel ineens te regenen en koud te worden, maar we waren bijna thuis . Die was trouwens heel leuk.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Liesbet
    Verkijk je niet op de vlag die poepmakkelijk is, een jaar geleden zou dit niet gelukt zijn. Op dit moment is hij echt bomproef (maar dat moet ook als hij voor de kar staat zonder oogkleppen) maar dit heb ik enkel bereikt door veel te oefenen.
    Wat bedoel je dan met veel oefenen Liesbet? Is dat dan elke dag een ander gevaarlijk ding en vanuit zone 3 drijven of hoe heb je het juist aangepakt? Want Bonnie zou het ook gerust kunnen gebruiken als ik haar veilig voor het koetsje wil .

    xxx julieke

  6. #6
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Verslag Playday Julie 9 juli 2006

    Mooie foto's en een leuk verslag!

    Zal ik even mijn bijdrage toevoegen.

    [size=99px]Dit album bevat ongeveer een 100 tal foto's daarom kan ik alle foto's niet zomaar op dit forum zetten.[/size]
    Klik op onderstaande link....

    Het album
    Op de laatste pagina staan er drie van Dareng.

    x. Eva
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  7. #7
    Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Wilnis
    Berichten
    471

    Re: Verslag Playday Julie 9 juli 2006

    Wat ziet het er allemaal leuk uit! Waar blijft de playday in Utrecht!

  8. #8
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re: Verslag Playday Julie 9 juli 2006

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donderwolke
    Wat bedoel je dan met veel oefenen Liesbet?
    Hoe ik het gedaan heb?
    In het begin: iets engs op de grond, ernaartoe gaan, als hij snuffelt of been opzet (of er gewoon aandacht voor heeft, geen angst) weggaan en ergens anders spelen. Even later weer naar het enge ding, weer afwachten tot hij aandacht heeft en weer weg.

    Als er dan geen angst meer is (meestal begon Bollie op een gegeven moment het met zijn hoef te inspecteren) dan liet ik hem erover squeezen.
    Als hij dat dan ook nog eens goed deed dan was het gedaan voor die dag.
    De volgende dag opnieuw met een ander (of hetzelfde) eng ding op de grond.
    In het begin vroeg het veel tijd vooraleer hij doorhad dat aanraken positief werd beloond (door friendlyen en stoppen) maar na een tijd lukte het zeer goed.
    Bij ons waren vooral de langdurende 'enge dingen': putdeksels op de weg (heeft lang geduurd voor hij daarover wilde, in de kar is het soms nog moeilijk maar hij gaat er niet meer voor om), het zwembad (eerst zonder water) met water, modder en plassen (is momenteel nog niet volledig opgelost daar moeten we terug op oefenen).

    Ook weer hier is de timing voor belonen zeeeeeer belangrijk.

    Momenteel ben ik ook met Raissa op die manier bezig en ze loopt nu al over (witte, blauwe, donkere) plastiek zonder mij omver te lopen.

    Voor de vlag zou ik beginnen (ga het zo toch met Raissa oefenen) carrot stick met plastiek als string en daarmee voor je uit zwaaien en Bonnie mee laten lopen aan de leadrope (met je rug naar Bonnie), dan over haar rug zwaaien en dan friendlyen met stick en plastic en dan squeezen. Misschien lukt het je ook om de vlag effectief vooruit te zwaaien (ik heb niet geprobeerd hoe zwaar ze is) en dan heb je de ultieme oefening.

    Clicker je nog met Bonnie??? Dan kan je haar extra stimuleren!!!!

    Wat mijn persoonlijke mening nog is (jullie mogen mij tegenspreken als jullie dit niet vinden) : merries zijn op dit gebied gevoeliger dan ruinen, merries zijn vlugger op hun (spreekwoordelijke) teen getrapt (dit is mijn persoonlijke ervaring).
    "Dromen komen uit..."

  9. #9
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: Verslag Playday Julie 9 juli 2006

    Goh dat ziet er gezellig uit zeg!

    Leuke foto's ook!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  10. #10
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Verslag Playday Julie 9 juli 2006

    @Liesbet: Ja Woepie heeft de vlag gedaan samen met Cindy! en hij deed het heel keurig hoor, squeezen kan ie goed geloof 'k!

    @Rengeltje: oh jij hebt wel een stuk mee foto's zeg! mooi zo!

    @iedereen: bedankt voor de reacties, als je vindt dat er iets moet veranderen aan het verslagje zeg je het maar

    Groetjes!
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  11. #11
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Verslag Playday Julie 9 juli 2006

    ="Horsefreakje
    @Rengeltje: oh jij hebt wel een stuk mee foto's zeg! mooi zo!
    We zijn vertrokken met 150 foto's maar dit zijn de beste de andere hebben we de prullenbak inge...
    Het is echt de verdienste van Eva en mijn man Carl. Ik was de vrouw achter de camera.

    Ene.. t'is niet om het meeste he, die van jou zijn ook echt wel knap hoor
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  12. #12

    Re: Verslag Playday Julie 9 juli 2006

    Ik vond het ook een enorm geslaagde dag! En dan vooral de buitenrit!! Leuk verslag en tot de volgende mensen!!
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore


  13. #13
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re: Verslag Playday Julie 9 juli 2006

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje
    @Liesbet: Ja Woepie heeft de vlag gedaan samen met Cindy! en hij deed het heel keurig hoor, squeezen kan ie goed geloof 'k!
    Dat is goed, hij moet eerst vertrouwen in je hebben voor hij het doet!
    "Dromen komen uit..."

  14. #14
    Actief Forumlid Calline's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Drongen, Gent, België
    Berichten
    122

    Re: Verslag Playday Julie 9 juli 2006

    Dat zag er een toffe dag uit zeg!!!
    Doordat ik de laatste tijd niet zoveel kan forummen hoorde ik het pas vorige week van Elineke, kon me jammer genoeg niet vrijmaken, maar hopelijk kan ik er bij een volgende keer wel bij zijn!
    ---SAFFIERKE---

  15. #15
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Verslag Playday Julie 9 juli 2006

    hebben jullie nog een vreselijk eigenwijs zwart monstertje met een schattig wit prinsesje gespot?

    't ziet er uit als een zeer geslaagde dag!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •