Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 35

Topic: Lateral Flexion

Actief Forumlid blue_star's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Lateral Flexion

Ik heb eigenlijk een paar probleempjes met de Lateral Flexion

Vraag 1: Op de grond doet hij het goed en buigt hij zeer goed maar onder het zadel wilt het niet lukken!
    Doe ik Lateral Flexion draait hij gewoon en begint die richting uit te lopen.
    Hij wilt dus zijn nek niet buigen.
    Ik probeer hem in een hoek te zetten maar ook dat lukt me niet.
    Wat doe ik fout??

Vraag2:Fille heeft altijd geleerd te stoppen met een zeer kleine druk op het halstertouw.Het is dan ook verwarrend om dan opeens te stoppen met Lateral Flexion.Is dat dan goed dat ik 'mijn tactiek' gebruik als fase 4?

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Re: Lateral Flexion

Gewoon blijven vasthouden tot hij stopt en dan loslaten. Hem dus eerst leren stil te staan voordat je hem helemaal aan je voet wil.
    Wat ook kan helpen is jij in het zadel en terwijl iemand anders lateral flexion te vragen.

Volgens mij is het beter de fases van Parelli te gebruiken.

Zat jij wel al aan circling game voor grondwerk??

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Check voor jezelf je life-down, adem desnoods een paar keer overdreven uit. Misschien dat je nu onbewust toch nog te veel energie uitstraalt waardoor Fille gaat lopen.

Parelli zegt verder: Never, ever, release on a brace! Dus gewoon door je fases gaan, heb geduld. Duurt het voor jouw gevoel echt te lang, dan zou ik inderdaad je eigen tactiek als fase 4 gebruiken. Wellicht dat Fille dan de link beter legt en sneller door heeft wat je bedoelt. Maar het is uiteindelijk natuurlijk wel de bedoeling dat Fille op fase 1 inbuigt
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jolijn89
    Gewoon blijven vasthouden tot hij stopt en dan loslaten. Hem dus eerst leren stil te staan voordat je hem helemaal aan je voet wil.
    Wat ook kan helpen is jij in het zadel en terwijl iemand anders lateral flexion te vragen.

Volgens mij is het beter de fases van Parelli te gebruiken.

Zat jij wel al aan circling game voor grondwerk??
    Voor je vraag,hij kent de fases en begrijpt wat ik van hem vraag.
    Dat laatste is ook wel een goede tip.

Dus als hij begint te stappen,nog vasthouden?Zijn nek buigt hij niet,hij draait gewoon in de richting waar ik zijn nek draai

ja vasthouden en zelf als je b.v. links laterale flexion vraag naar rechts beneden kijken en uitademen, ze hebben het zelfs Morrie kunnen leren terwijl de anderen cursus van Eddy hadden en nu kan hij het gewoon, terwijl hij tijdens de cursus geen milimeter wilde inbuigen!

Aangemeld
    Oct 2005

En wanneer moet ik stoppen?Hij blijft gewoon doorlopen tot ik loslaat

als ie stilstaat, niet eerder en dan direct loslaten en de hemel in friendly-en

Morrie had het met een level 2-er op z;'n rug in no time door en nu kan ie het bij mij ook

Actief Forumlid allegro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004

Ik denk dat ie gewoon niet snapt wat je bedoeld. Hier komt mijn "on"parelli oplossing! Stop gewoon wat lekkers in je hand... En wat ik nog meer kan bedenken is hele lichte buiging al belonen door los te laten en dit steeds iets uitbreiden.

*haha* zo had ik het ook gedaan: valsspelen, maar helaas trapten ze daar op een cursus niet in, ik viel meteen door de mand.....

ik heb gewoon heel goed gekeken hoe zij het deden bij Morrie en het precies zo nagedaan..... en voila, het werkt echt!

Actief Forumlid allegro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Morrie
    *haha* zo had ik het ook gedaan: valsspelen, maar helaas trapten ze daar op een cursus niet in, ik viel meteen door de mand.....

ik heb gewoon heel goed gekeken hoe zij het deden bij Morrie en het precies zo nagedaan..... en voila, het werkt echt!
    hi hi hi, grappig dat ze dat zien konden!!

als je Eddy wil neppen, moet je van goede huize komen......

Aangemeld
    Oct 2005

Het rare is dat vanaf de grond wel goed gaat,ik krijg zijn hoofd tot achter mijn rug maar vanuit het zadel wilt het niet lukken

Aangemeld
    Jul 2005

Misschien vraag je het 'verkeerd' vanop de grond... Als je naast je paard staat trek (vind geen beter woord ) je dan je touw recht naar je?
    Probeer eens je ene hand of zijn schoft te leggen, met het touw in dat hand. En vraag lateral flexion naar boven toe, dus naar de plaats waar je zit.

Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jolijn89
    Misschien vraag je het 'verkeerd' vanop de grond... Als je naast je paard staat trek (vind geen beter woord ) je dan je touw recht naar je?
    Probeer eens je ene hand of zijn schoft te leggen, met het touw in dat hand. En vraag lateral flexion naar boven toe, dus naar de plaats waar je zit.
    Dat doe ik inderdaad!! Misschien is dat wel de oorzaak!
    Ik dacht ook al dat het misschien de hoogte kon zijn.
    Morgen eens proberen!Maar is het dan niet zo dat je zijn hoofd als het ware naar boven toe vraagt?

Aangemeld
    Jul 2005

Het hoofd komt sowieso een beetje naar boven, of laat ons zeggen toch horizontaler.

Begin anders eerst een beetje hoger, dan nog iets hoger,... tot je op de hoogte zit waar je precies in het zadel zit. Ze zal wel begrijpen wat je bedoelt

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten