Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 35

Topic: Lateral Flexion

Actief Forumlid blue_star's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Re: Lateral Flexion

Ik ben nu al een tijdje bezig en nog lukt het niet.
    Zelfs vanop de grond wilt hij niet meer,ik vraag LF,hij buigt direct maar dan kan zijn dat ik de volgende keer weer een halfuur moet zitten fase 4en.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Misschien is het dan handig als er een keer een meer ervaren Parelliër met je meekijkt? Als je al zo lang bezig bent en het gaat alleen maar slechter, dan vermoed ik dat je toch iets niet helemaal goed doet. Zit Julie niet bij jou in de buurt?

Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Misschien is het dan handig als er een keer een meer ervaren Parelliër met je meekijkt? Als je al zo lang bezig bent en het gaat alleen maar slechter, dan vermoed ik dat je toch iets niet helemaal goed doet. Zit Julie niet bij jou in de buurt?
    Zij heeft ook les gegeven en het me voorgedaan,ik doe ook precies wat zij doet

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Maar wat zei ze er dan van dat het alleen maar slechter gaat nu?

Aangemeld
    Oct 2005

Maar wat zei ze er dan van dat het alleen maar slechter gaat nu?
    Ze zei dat hij erg LB is en je veel meer aandacht zal moeten besteden aan de LF,ze heeft ook voorgedaan hoe ze het deed wat niet goed lukte maar hij daarna wel goed op mij reageerde

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Maar wat gaat er nu dan precies wel en niet goed? In je berichtje van gisteren schrijf je dat hij direct buigt, maar dat je soms ook fase 4 nodig blijft hebben. Hierboven schrijf je dat hij wel goed op jou reageerde.
    Kun je eens preciezer aangeven waar het probleem dan zit?

Aangemeld
    Oct 2005

Maar wat gaat er nu dan precies wel en niet goed? In je berichtje van gisteren schrijf je dat hij direct buigt, maar dat je soms ook fase 4 nodig blijft hebben. Hierboven schrijf je dat hij wel goed op jou reageerde.
    Kun je eens preciezer aangeven waar het probleem dan zit?
    Het blijft afwisselend.
    Soms moet ik gewoon fase 1 gebruiken en buigt hij al,op andere momenten(en dat kan een minuut of 1 nadat het vanaf de eerste moment goed ging)heb ik fase 4 nodig.

Het blijft afwisselend,ook blijft hij niet altijd staan

pasterza
    Guest

[quote="Morrie"]ja vasthouden en zelf als je b.v. ]

Morrie, heel erg bedankt voor deze tip!
    Met Waldjo lukte het me ook nooit om vanuit het zadel laterale flexion te vragen, wel als ik ernaast stond. Als ik erop zat stond ie stil met zn hals recht en dat kon ie heel lang volhouden. Vandaag deed ik wat jij vertelde ik je berichtje en tadaa!! het werkte! De eerste paar keer ging moeizaam maar hij deed het en na een paar keer snapte ie t en ging het gewoon super Dat zoiets kleins zóveel invloed heeft...geweldig!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door blue_star

Het blijft afwisselend.
    Soms moet ik gewoon fase 1 gebruiken en buigt hij al,op andere momenten(en dat kan een minuut of 1 nadat het vanaf de eerste moment goed ging)heb ik fase 4 nodig.

Ik begrijp nog niet helemaal wat je nu doet... Klopt het dat als je de eerste keer LF vraagt, dat hij het dan meestal wel goed doet? En vraag je het dan nog een paar keer, waarna hij het minder goed doet?

Wat doe je als hij niet blijft staan?

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Eeerlijk: Ik denk dat hij ergens pijn heeft, last van stijve nekspieren/gewrichten.
    Toen ons Rengel ook last had van stijve spieren en gewrichten hebben wij moeten (van de osteopaat) oefenen met een worteltje. Ga naast je paard staan en hou daar een wortelje laat ze het nemen. telkens de wortel of wortelschijfje wat verder naar achter (richting rug of buik) houden zo leert ze verder en verder buigen. Elke dag dus wat verder dan wordt ze heel soepel. Hetzelfde voor naar beneden (tussen de benen). Het heeft een paar weken geduurd en dan kon ze wel terug soepel bewegen. Soms hoorde je ze zelfs kraken.
    lateral flexion gaat nu ook goed.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door blue_star

Het blijft afwisselend.

Ik begrijp nog niet helemaal wat je nu doet... Klopt het dat als je de eerste keer LF vraagt, dat hij het dan meestal wel goed doet? En vraag je het dan nog een paar keer, waarna hij het minder goed doet?

Wat doe je als hij niet blijft staan?
    Ik kan het niet beter uitleggen.

Het kan zijn dat hij woensdag(bijvoorbeeld) vanaf de 1ste keer LF goed doet,de 2e keer moet ik trekken waar hij na 5min op reageert en LF doet.
    Donderdag kan het zijn dat hij dan helemaal niet meer reageert en ik dus steeds fase 4 doe.

Als hij gaat stappen ga ik meestappen en als hij dan meegeeft release ik direct

Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door rengeltje
    Eeerlijk: Ik denk dat hij ergens pijn heeft, last van stijve nekspieren/gewrichten.
    Toen ons Rengel ook last had van stijve spieren en gewrichten hebben wij moeten (van de osteopaat) oefenen met een worteltje. Ga naast je paard staan en hou daar een wortelje laat ze het nemen. telkens de wortel of wortelschijfje wat verder naar achter (richting rug of buik) houden zo leert ze verder en verder buigen. Elke dag dus wat verder dan wordt ze heel soepel. Hetzelfde voor naar beneden (tussen de benen). Het heeft een paar weken geduurd en dan kon ze wel terug soepel bewegen. Soms hoorde je ze zelfs kraken.
    lateral flexion gaat nu ook goed.
    Hij had inderdaad tot 2weken geleden een pijnlijke nek daar heb je gelijk in.
    Maar ik kan dan alsnog niet verklaren waarom hij het een paar maanden geleden wel goed deed en nu niet meer,terwijl hij toen die blokkade dus al had

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik bedoelde eigenlijk te vragen, of je de LF een aantal keer direct na elkaar vraagt, en of het dan zo is dat het de eerste keer goed gaat, en daarna niet meer?

Gaat het beide kanten op even goed/slecht?

Aangemeld
    Oct 2005

Ik bedoelde eigenlijk te vragen, of je de LF een aantal keer direct na elkaar vraagt, en of het dan zo is dat het de eerste keer goed gaat, en daarna niet meer?

Gaat het beide kanten op even goed/slecht?
    LF een aantal keer achter elkaar.
    Op dit moment beide kanten even slecht

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

En doet hij het de eerste keer dat je het vraagt dan wel goed? Zo ja, dan zou ik het voorlopig even niet meer dan 1 x achter elkaar vragen. Tenminste, als hij het die eerste keer goed doet. Doet hij het niet goed (fase 4 nodig), dan vraag je het daarna nog eens tot hij het op een lichtere fase doet.

Bladwijzers

Forum Rechten