Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: met savvy ontwormen

met savvy ontwormen

Uh ja als ik toch bezig ben met vragen stellen..

Ergens stond dat het niet echt natural was om de wormenspuit zomaar in de mond te doen. Nou word Wim binnenkort weer ontwormd en ik vraag me af hoe ik dat een beetje parellisch moet aanpakken. Niet dat Wim dat ding erg vind, ze vind dat spul heerlijk, maar voor de paarden daar die er minder dol op zijn (= kotsen bij de gedacht alleen al) zou het wel handig zijn.

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: met savvy ontwormen

Dat is een goeie vraag! Pipa walgt er ook van, ze is wel braaf maar het zou wel leuker zijn als we het aangenaam voor ons beiden zouden kunnen maken....

groetjes
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Ik heb wel eens gelezen hier dat mensen een legen spuit vulden met bijvoorbeeld appelmoes, in ieder geval met iets lekkers, waardoor je paard het niet meer erg vindt om een wormenkuur te krijgen.

Aangemeld
    Apr 2006

Jah dat was ook zo'n trucje..een appel uithollen en dan ontwormspul erin..Maar Pipa had dat vlug door! ze beet de appel altijd door tot in het midden en de rest moest ze niet hebben
    (Zou dÃ*t de reden kunnen zijn waarom ze appels altijd netjes in twee helften opeet? )

Groetjes!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje
    Jah dat was ook zo'n trucje..een appel uithollen en dan ontwormspul erin..Maar Pipa had dat vlug door! ze beet de appel altijd door tot in het midden en de rest moest ze niet hebben
    (Zou dÃ*t de reden kunnen zijn waarom ze appels altijd netjes in twee helften opeet? )

Groetjes!
    Nee dat is niet wat hierboven bedoeld wordt.

Je kunt een lege spuit vullen met appelmoes of suikerwater, die geef je je paard doormiddel van approach en retreat en friendly met de spuit. Als je je paard een aantal keer zó'n spuit geeft doet hij waarschijnlijk zelf zijn mond open voor de wormenspuit. Die spuit je dan leeg in zijn mond en daarna geef je hem meteen weer een lekkere spuit.

Als 4 van de 5 spuiten lekker zijn, hebben de meeste paarden er geen moeite mee.
    Ik heb zelf deze methode nog nooit gebruikt trouwens, misschien volgende keer.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Aangemeld
    Apr 2006

Aaah zo ja dat lijkt me wel handig! bedankt, die ga ik onthouden

Groetjes
    Groetjes
    Ariane xxx

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik doe dat wel vaak. Mijn paard wordt nu al zot als hij die spuit ziet, je moet hem haast tegenhouden om er niet in te bijten (krijgt het wel maar als hij rustig is)

Die appelmoes is een hele goede truc (staat in level2). Wanneer je ziet dat je paard die spuit graag heeft gebruik je een ontwormingspuit. Je paard denkt dat het terug appelmoes is en slikt het in. Erna gebruik je weer eens appelmoes.

Het is wel niet iets dat je elke dag doet.

Ik heb meestal spuiten met een smaakje..Anijs of appel oid, die lust ze wel graag Ook wel eens een vieze, dan smakt ze dr wat meer op en moet je er echt op letten dat ze het niet uitspuugt
    Hoe ik het aanpak?
    Stel dat ding af op de juiste hoeveelheid, loop naar het land, doe dr een halstertje om, spuit erin, appeltje erachteraan en we grazen weer verder

Actief Forumlid allegro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Orchid
    Ik heb meestal spuiten met een smaakje..Anijs of appel oid, die lust ze wel graag
    Die krijgt die van mij ook regelmatig, die met Anijssmaak. Vind ie heerlijk!!! Vanwege hoestproblemen van de winter had ik voor hem een hoestdrankje met een dropachtige smaak, daarbij vrat ie bijna het spuitje op.. zo lekker vond ie het.

Tsja, Susan vindt de meeste wormspuiten best lekker (=eten).

Lodash niet, maar als ik hem eerst laat zien wat ik bij me heb (geldt voor alles: acupunctuurzalf, wormspuit, dazenspul) dan mag het. Niet van harte, maar voor het goede doel. Niet van harte wil overigens niet zeggen dat ik hem vasthou, dat zou niet eerlijk zijn. Ik heb het touw wel in mijn hand, maar nooit VAST. Hij kan altijd lopen. Dat scheelt al 90% bij hem.

In overleg...kan alles

May the horse be with you!

Actief Forumlid memphis's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/index.htm
    even naar beneden scrollen tot het onderwerp ontwormen.
    daar staat het ook heel duidelijk uitgelegd.
    mijn paard heeft een mening.

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Ik probeerde laatst ook om appelmoes in een oude wormspuit te doen, maar wat ik ook deed, de zooi kwam er aan de kant van de 'zuigstang' uit
    Weet iemand wat ik hieraan fout doe?
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Bladwijzers

Forum Rechten