Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: 7 games met of zonder zadel op spelen ?

Actief Forumlid Ginny's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006

7 games met of zonder zadel op spelen ?

Op de dvd's zien wij geregeld scenes waarin de games uitgelegd worden waarbij het paard een zadel draagt.
    Wij echter grondwerken zonder dat het paard een zadel draagt.

Zou dat nou iets uitmaken ? En zo ja...hoezo dan ?

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: 7 games met of zonder zadel op spelen ?

Het mag eigenlijk niks uitmaken. Ik speel ze ook zonder zadel, maar bij het opzadelen met zadel voor het aansingelen. Mara volgens mij is het fijner voor je paard om het zonder zadel te doen als je toch niet van plan bent te gaan rijden.

edit: Woord vergeten, waardoor zin beetje maf was

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik gebruik geen zadel als ik een nieuwe oefening aanleer. Wel voor aan te singelen of het zadel gewoon te worden enz. Maakt dus eigenlijk niet uit

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Wat betreft de 7 games maakt het bij Unieko en mij niet zo heel veel uit of we die met of zonder zadel doen. Ik draai het om en merk dat het opzadelen een stuk beter / rustiger gaat als ik hem eerst voorbereid heb door middel van grondwerk. Zeg maar het op 1 lijn komen met Unieko. En kijken of ik wel die toestemming heb om er een zadel op te leggen.

(het scheelt in ieder geval een blauwe arm , maar dat heb ik ergens anders beschreven)
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Volgensmij maakt het niet zoveel uit. Ik snapte trouwens ook nooit zo goed waarom ze op de level 1 dvd`s steeds grondwerken met een gezadeld paard. Ik bedoel, voor het grondwerken op zich helpt een zadel niks. Wel is het grondwerken handig om je paard (zoals al gezegd) meer LB te krijgen en meer in een lijn met jou voordat je gaat zadelen / rijden. Ook is het grondwerken handig voor het in stapjes aansingelen.
    Maar als ik ga grondwerken en verder geen rijplannen heb, blijft het zadel er gewoon af. Dat lijkt me nog altijd het plezierigst voor een paard.

Vroeger was dit wel een big issue voor Susan en mij, want de verworven LB-ness kon tijdens opzadelen zomaar weer verdwijnen. Zelfs met aansingelen of opstappen (zeker met teugels knopen van leadrope!) dat duurde dan te lang en dan was ze weer RB.
    Oh zo blij dat dat zo lang geleden is!

Succes!

May the horse be with you!

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ik speel de games eigenlijk altijd zonder zadel.....en als ik het plan heb om te rijden (en dat ligt er dus aan hoe LB Timber is) zet ik mijn zadel op een schraag in de bak en ga daar omheen spelen en daarna opzadelen......nou moet ik eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd eigenlijk te lui ben om op te zadelen en dat als ik rij ik zonder zadel rij Maar dat is puur gemaktzucht van mijzelf
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

De ene keer speel ik met zadel en de andere keer niet, dit ligt er eigenlijk aan of ik van plan ben om te gaan rijden of niet.

Maar het maakt voor mij eigenlijk geen verschil met of zonder
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Ik heb een jonge deerne die volgende maand 3 wordt en met haar zal ik zeker regelmatig spelen met een zadel op zonder dat ik ga rijden. Puur om haar wat te laten wennen aan alles. Verder zie ik er zelf het nut niet van in om te zadelen zonder te rijden.

Volgens mij zijn de 7 games ook bedoeld als voorbereiding voor het rijden. Dus door het zadel te gebruiken bij de 7 games (soms wel en soms niet) haal je het spannende ervan af. Dan is het dus niet zo van: er gaat een zadel op m'n rug, dus moet er gereden worden. Je betrekt gewoon het zadel bij het dagelijkse spel, zodat het gewoon wordt.

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sylvia
    Volgens mij zijn de 7 games ook bedoeld als voorbereiding voor het rijden. Dus door het zadel te gebruiken bij de 7 games (soms wel en soms niet) haal je het spannende ervan af. Dan is het dus niet zo van: er gaat een zadel op m'n rug, dus moet er gereden worden. Je betrekt gewoon het zadel bij het dagelijkse spel, zodat het gewoon wordt.
    Zo denk ik er ook over

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Als ik ga rijden ligt er een zadel op, anders niet. As simple as that.
    Maar ik denk ook niet dat je te veel moet afgaan op de dvd's. Ik denk dat het puur om een praktisch nut is dat de meeste paarden hun zadel ophebben het grondwerken.
    Wanneer ze van plan zijn om te gaan grondwerken en daarna nog wat te rijden zadelen die studenten hun paard waarschijnlijk op voorhand al op...ik bedoel, heb je al een keer gezien hoe groot het domein van Pat en linda is? ik zou ook niet graag eerst een wandeling maken van een half uur terug naar stal om "even" mijn zadel te halen.

Het is misschien een beetje een domme vraag, Maar wat betekent games? En wat zijn het? (sorry, ik ben nieuw)

Groetjes Eline
    Ik ben blij dat ik Aqua Rij!:P

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Ik zou zeggen; 'Kijk de site ff door Eline'. The 7 games zijn bedacht door Pat Parelli (dan heb je hierbij wat zoekwoorden )
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Bladwijzers

Forum Rechten