Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Trailerladen

Trailerladen

Aangezien ik 10. september naar Arnhem ga ( ) moet ik het trailerladen met Wim oefenen. Wim heeft alleen als veulen van nog geen halfjaar in de trailer gestaan wat dus bijna nooit is.

Ik wil nu de dvd trailerladen bestellen maar ik vraag me af of dat wel nut heeft als ik de 7 games nog niet ken. De eerste 4 zitten er prima in maar de rest moet ik uit m'n pakket halen wat ik nog steeeeds niet heb. En voor het trailerladen zou je de Squeeze Game moeten kunnen toch? Die ken ik dus niet.

Aangezien ik dus geldloos ben (en er ook nog wat kosten gaan aankomen) en op het moment dus geen geld heb voor het pakket denk ik dat de laatste 3 games nog wel even gaan duren. Doe ik er dan wel verstandig aan om die dvd te kopen of kan ik eerst beter doorsparen voor het pakket?
    Of zit ik weer helemaal verkeerd en kun je het ook zonder de games, wat ik niet denk maartoch

Laatste optie is dan nog dat ik gewoon op een normale manier ga oefenen (met normaal bedoel ik normaal en niet normal ) maar hoe zou ik dan kunnen doen? Ik heb 't al een beetje in m'n hoofd hoe ik dat ga doen, approach&retreat totdat het een normaal object is, dan wat games er omheen enzo doen en uiteindelijk wandelt ze er wel op. Of niet maar dat zie ik dan wel weer.

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Re: Trailerladen

Je hebt tijd genoeg, zeker als je alleen de squeeze nog moet gaan doen. Ik zou de dvd van parelli aanschaffen!! Is het geld echt dubbel en dwars waard.

Misschien kan je hulp krijgen met de squeeze game? Lesje van ? of hulp inschakelen van een forumlid die bij je in de buurt woont en je graag wil helpen?!
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Ik moet circling en sideways ook nog en je moet je toch aan de goede volgorde houden?
    Wow had ik het dus wel goed dat je voor trailerladen de squeeze moet kennen?

Yulia/Judth hier op 't forum heeft me een maandje geleden de eerste 4 games geleerd, misschien.. ?

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

De squeeze is inderdaad de belangrijkste voor het trailerladen. Je squeezed je paard de loopplank op. Volgens mij hoef je die volgorde niet persee aan te houden. Aangezien game 4 t/m 7 een samensmelting zijn van de eerste 3 games. Als de eerste 3 goed gaan, dan kan je volgens mij best beginnen met de squeeze.

Met de dvd heb ik geen ervaring. Maar de dvd's van parelli zijn goed hoor! Er wordt duidelijk in uitgelegd tenminste bij de catching game.

De manier waarop je het beschrijft met approach and retreat is de manier die Eddy ook met Willem heeft gedaan, maar uiteindelijk squeeze je hem over de loop plank en een soortsqueeze de trailer in (zonder de bring back dan) Je kan inderdad ook wat spelletjes bij de trailer doen, maar dat werkt voornamelijk als je paard er bang voor is. Als hij neit bang is, maar er gewoon neit in wil / gaat dan werkt het niet. Maar de dvd trailerladen is denk ik een hele goede. Misschien wil iemand van hier je hem wel lenen, je kan het altijd vragen.

Dvd komt binnenkort

Wim is meestal niet bang voor grote machines, maar zodra ik een machine zie en er echt mee bezig wil, dus gamend naar een machine toe ofzo, dan is het wel eng, maar dat ligt aan mij denk ik. Dat zijn dan trouwens wel gigantische machines van 2,5 m hoog, ik heb eigenlijk geen idee hoe ze op zo'n klein trailertje reageert. De trailer hebben we volgens mij zeker 1 week van te voren en ondertussen gaan we natuurlijk ook nog vaker keer oefenen, want ik wil zeker weten dat ze ook tijdens het rijden rustig is, die rit duurt namelijk wel een tijdje. Whaha goede reden om even naar het strand te rijden, als we toch moeten oefenen

De eigenaar zelf heeft trouwens niet een trailer, wel een veevervoer ding met open dak en extra ruim, is dit een goede oefentrailer om te beginnen? Dan kunnen we later naar een normale trailer overstappen en als dat goed gaat ook gaan rijden. Ik moet alleen nog iemand vinden die regelmatig z'n trailer uitlenen kan, maar ik denk dat ik 'm al gevonden heb

En offtopic even tussendoor; als de eigenaar ons niet zelf brengt dan komt Wim een nachtje bij ons thuis staan! En dat is koewul.

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

De veevervoer wagen is een begin. Maaar het kan wel zijn dat de reactie op een trailer totaal anders is. Willem die liep zonder problemen zo'n groot ding in, maar een trailer was veel lastiger.
    Maar je kan het altijd oefenen, de laadklep is volgens mij een stuk langer en steiler van zo'n groot ding (tenminste dat denk ik) dus dan is straks zo'n mini laadklepje geen probleem meer!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wannabe
    De eigenaar zelf heeft trouwens niet een trailer, wel een veevervoer ding met open dak en extra ruim, is dit een goede oefentrailer om te beginnen? Dan kunnen we later naar een normale trailer overstappen en als dat goed gaat ook gaan rijden. Ik moet alleen nog iemand vinden die regelmatig z'n trailer uitlenen kan, maar ik denk dat ik 'm al gevonden heb
    Zou ik niet doen. Stel, het gaat mis, en je paardje begint te steigeren, komt 'door het dak' heen, en blijft hangen, hoever sta je dan van huis? Ik weet wel niet of je paardje een heethoofdje is of niet bij zulke dingen.
    Misschien is er wel een iemand met een leuke trailer in de buurt? Veel geluk iig en laat hem gewoon eerst wennen aan een trailer voor erop te gaan...
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Bladwijzers

Forum Rechten