hai
ik heb wat moeite om m'n paardje porcipine goed te laten doen op zijn achterhand lukt het wel alleen om de voorhand wil die niet echt.iemand tips??
hij gaat dan meer vooruit en dan moet ik echt mee lopen en dan duwen lijkt meer op een volte![]()
hai
ik heb wat moeite om m'n paardje porcipine goed te laten doen op zijn achterhand lukt het wel alleen om de voorhand wil die niet echt.iemand tips??
hij gaat dan meer vooruit en dan moet ik echt mee lopen en dan duwen lijkt meer op een volte![]()
een dag zonder paardjes is een dag niet geleefd
Probeer hem wat bij te sturen met behulp van je halster?
Dus wat naar jou toe 'trekken'..
xxies
Ariane
Groetjes
Ariane xxx
My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥
Dan wandelt de voorhand dus te veel. Die zou kun je eerst stoppen misschien dmv een wiggle aan je touw of inderdaad de zone 1 iets naar je toe halen door het halster.
Succes.
www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
www.innerfeeling.nl - healing voor mens & paard, telepathie en coaching
Dat had Willem ook.
Van Eddy moest ik gewoon volhouden en als hij wilde lopen hem achteruit yo-yo'en. Of in iedergeval zo yo-yo'en dat hij stil stond. Verder gewoon goed volhouden, de druk moet goed constant blijven en 1 half pasje is in het begin al voldoende, de meeste paarden vinden de voorhand ook erg moeilijk, doordat daat 3/4 van het gewicht op staat. Succes!
Opzich is dat niet zo erg hoor in level1Wat ik in het begin deed is met de stick bij tikken(als hij echt tegenwerkt) en als hij helemaal wijkt zonder naar voor te gaan heel goed belonen. Hem dus niet tegen houden maar enkel belonen als hij het wel goed doet.
Het is natuurlijk wel niet de bedoeling dat hij je alle hoeken van de piste laat zien![]()
Nu yoyo ik hem ook terug achteruitHem wel eerst de fout laten maken dan pas corrigeren.
oke dan ga ik vandaag weer ff oefenen soms sla ik hem wel eens over(porcipine ,voorhand) en ga ik verder met een ander spelletje .dat maakt toch niet uit?of wel
Nou je moet het wel blijven oefenen, als je het helemaal niet doet gaat het nooit lukken. Probeer het anders soms eventjes tussen door te oefenen.
ik oefen het ook wel alleen ga ik er geen uren op doorzeuren of moet dat juist wel?
nee, zeker niet erop blijven hangen, anders wordt het saai voor je pony en dan lukt het helemaal niet. Probeer het soms eventjes tussen door erbij te doen. Beetje friendly, circling eventjes de voorhand porcupine, dan weer wat anders en dan weer even die voorhand. Af en toe er even bij halen.
oke ga ik zeker doen en meld me vorderingen.goed en slecht
alweer even geleden
maar het gaat nu beter.ben druk aan het oefenen en ik geloof dat het knopje bevestigd gaat worden.
we houden de moed erin
heb nu eindelijk een "echte" Carrotstick (van equiplay) dus dat gaat wel beter.
Je zou het ook eerst met je handen kunnen aanleren. Het voordeel is dat je 1 hand op het hoofd van het paard houdt en de andere bij de schouder. Als hij gaat lopen geef je vooral meer druk met de hand op het hoofd, hierdoor buigt hij zijn hals en zal hij eerder geneigd zijn om opzij te stappen. Als je paard dit concept begrijpt zal het met de stick ook beter gaan.
Bladwijzers