Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: [L1] continu 2 ogen

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

[L1] continu 2 ogen

Gisteren ben ik met mijn jonge merrie ( wordt in augustus 3 ) met wat friendly game begonnen. Ik heb haar nu 2 jaar en uiteraard heb ik inmiddels al veel meer poetswerk etc met haar gedaan maar gisteren voor het eerst met touwhalster en leadrope. Met mijn oudere ruin zit ik ergens in level 2 dus de theorieen van pnh zijn mij enigszins bekend. Maar nu het grappige verschil tussen beide paarden, mijn merrie kijkt mij continu met 2 ogen aan. Heeft ze altijd al gedaan, bij alles wat je doet. Het is geen angst ofzo, ze geeft je 2 ogen en gaat op rust staan. Geen idee of dit 'goed' of 'fout' is? Bij mijn ruin ben ik gewend dat het altijd wat langer duurt voordat hij het nut ervan inziet maar met mijn merrie gaat het wel erg makkelijk allemaal.

Re: [L1] continu 2 ogen

Dat is toch prima? Het zegt iets over de zekerheid die je paard heeft. Onzekere paarden vinden het moeilijk om 2 ogen te geven. Daar kan je heel hard aan werken om dat beter te krijgen. Jouw merrie is gewoon erg confident! fijn voor je.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Het zegt iets over de zekerheid die je paard heeft. Onzekere paarden vinden het moeilijk om 2 ogen te geven.

Die link heb ik dus nooit gelegd, bedankt! Weer wat geleerd!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche
    Het zegt iets over de zekerheid die je paard heeft. Onzekere paarden vinden het moeilijk om 2 ogen te geven.

Die ]/images/smilies/.gif[/img]
    Hihi dat komt omdat jij je nog niet zo verdiept hebt in level 2. Het staat in boekje 1 van level2 op pagina 16

Aangemeld
    Aug 2005

Dan moet ik nu toch maar echt eens!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

O, dan ga ik dat boekje ook nog maar eens lezen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door cornelie
    O, dan ga ik dat boekje ook nog maar eens lezen
    Wel het nieuwe pakket he!

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche
    Dan moet ik nu toch maar echt eens!

Hahahaaaaa! Heb je het pakket...kijk je er nog niet in. Foei!
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Aangemeld
    Aug 2005

slecht hé!!!

Ik was zo onder de indruk van Wim Vonck les dat ik mijn pakket helemaal vergeet!

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Dat is toch prima? Het zegt iets over de zekerheid die je paard heeft. Onzekere paarden vinden het moeilijk om 2 ogen te geven. Daar kan je heel hard aan werken om dat beter te krijgen. Jouw merrie is gewoon erg confident! fijn voor je.
    Goh.. nooit geweten. Pjelk geeft me heel vaak twee ogen, ook wanneer dat niet zozeer de bedoeling is. BIj hem had ik altijd het idee dat het juist uit onzekerheid is, dat hij wil blijven zien wat ik doe. Zo draait hij bijvoorbeeld vaak mee als ik naar zijn achterhand loop. Maar het zou dus precies het tegenovergestelde weergeven namelijk dat het paard zich juist zeker voelt en comfort bij je vind als het je met twee ogen aankijkt? Ga het nieuwe level 2 pakket er ook nog eens op naslaan want heb het wel

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Ook Kate heeft altijd 2 ogen op mij gericht als ik met haar grondwerk doe, maar bij haar is het een mengeling van erg confident zijn én dominantie. Ze weet wat ze wil en hoe dat dan volgens haar moet (=confident). Door mij steeds met 2 ogen aan te kijken vraagt ze me letterlijk en figuurlijk wat ik eraan wil doen om te maken dat zij doet wat ik vraag. Ofwel, zie jij maar eens bij mijn achterhand te komen om die weg te drijven .

Inmiddels ben ik er handig in geworden om dit spelletje met haar te spelen, maar zeker met nieuwe oefeingen of dingen die ze liever niet heeft kan het heel lastig (voor mij dan) zijn. Aan de andere kant ziet Kate het als een spel en speel ik dan maar gewoon het spel mee!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Oh wat leuk he dat pakket! Je leert echt je paard lezen

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2006

2 ogen krijgen is een compliment!! Dat betekent dat ze aandacht heeft voor jou.

Pjelk geeft me heel vaak twee ogen, ook wanneer dat niet zozeer de bedoeling is. BIj hem had ik altijd het idee dat het juist uit onzekerheid is, dat hij wil blijven zien wat ik doe. Zo draait hij bijvoorbeeld vaak mee als ik naar zijn achterhand loop
    Als je paardje steeds wegdraait met de achterhand kan het zijn dat je eigen energie te hoog is en dat je paardje het als drijvend ervaart; het ene paardje is daar al gevoeliger voor dan het andere. Energie aan- en afzetten kan je leren door bijvoorbeeld met je CS keihard tegen een muur te slaan, en direct erna iemand te omhelzen. Als je je energie kan afzetten is het OK voor degene die omhelsd wordt, als je energie niet afgezet is is het oncomfortabel en eerder bedreigend (in de cursus van Ralf Heil gezien). Wat je ook eens kan doen is de oefening met de 'conga-horse': een aantal mensen spelen paardje en geven dan feedback op jou leiderschap. Het is geen prettige oefening om te doen, maar wel heel leerrijk. (ook in de cursus met Ralf Heil gedaan).

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Goh, interessant! Ik denk inderdaad dat ik mijn energie dan niet genoeg doseer. Pjelk reageert er heel gevoelig op en misschien doe ik dan ongewust te veel Ik zal er beter op letten en misschien eens zo`n oefening doen. Het valt lang niet altijd mee zou gauw je energie als het ware Ã*f te zetten`.

En wie is Ralf Heil ?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Ach nou ja, ze heeft wel heel mooie ogen Het is alleen even wennen als je al 10 jaar hetzelfde paard hebt, maar komt vast wel goed

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten