Bij de meeste gevallen dus wel, in jouw geval weet ik dat je al andere dingen geprobeerd had en dat het niet wilde lukken, als ji hoefijzers verkiest omdat ze daar beter oploopt is dat je eigen keusOorspronkelijk Geplaatst door donderwolke
Het was niet naar jou bedoelt hoor!
Xxxxjes

Antwoord met Citaat
Ik ga dan kijken hoe het gaat met zijn hoeven. Mijn vader houdt allesinds de trailer bij, moest er iets zijn.
in gedachte rijden we mee... als verstekeling
. Gewoon omdat zijn hoefwand heel zacht was en de hoefnagels er rechtstandig doorzakten. Toen heb ik de ijzers afgezworen want dit was geen doen!
Ben zo fier op mijn gipske
Klinkt belachelijk maar ben zo blij!
t slecht zou zijn zou ik het geen probleem vinden, dat is te vermijden en zal ik op wedstrijden ( dressuur en endurance ) ook niet tegenkomen. Maar nu begint het ook al op harde ondergrond. Als ik in het bos rijd door het zachte gras loopt hij heerlijk ruim en soepel, komen we een stuk tegen van een vastgelopen zandgedeelte loopt hij meteen te krabbelen. En dan is het niet eens zo heel hard. Ook in de bak waar we nu in rijden. Door de regen is de ondergrond wat harder en loopt hij slechter. We hebben ook een jaar met Smit schoenen gereden en daar liep hij mee als een zonnetje maar ja, daar mag je geen dressuur wedstrijden mee rijden. En dan ga ik weleens twijfelen. Ik sta 100 % achter natuurlijk bekappen, mijn jonge paard heeft prima voeten en loopt er ook super mee, maar toch... Ik weet het soms even niet meer. Toch maar wel ijzers, of nog gaan knutselen met de bekapping ( hoger op de hielen zetten). Of eens een paar keer met de Smitjes rijden en gewoon eens zien wat er gebeurd. Alhoewel je dan door het gewicht ook al een andere manier van lopen krijgt. Of ligt het helemaal niet aan de voeten maar aan iets anders. Maar ijzers vind ik ergens ookk weer zo ontzettend jammer van zijn voeten want die zijn gewoon echt super. Het is wat , met die paarden 
Bladwijzers