Ik kom stilletjes aan met m'n parellipakket bij het opzadelen terecht. Heb de 7 games doorlopen.
Maar nu zit 'k even vast. Mijn paard is nog niet zadelmak maar is er wel klaar voor om zadelmak gemaakt te worden en daarna lichtjes gereden te worden (nog niet doorgereden want ze is nog maar een maand geleden 3 jaar geworden)
Maar ik denk wel da'k het level 1 van parelli stilaan kan afronden met haar....
Maar nu mijn vraag, hoe kan 'k haar zonder al te veel trouma's leren kennismaken met het zadel? Het zadel heeft al opgelegen zonder stijgbeugels maar het aansingelen lukt niet. Ze gaat dan rond me lopen en ik kan de singel niet vasthouden want dan valt m'n zadel eraf....
Normals zeggen mij da'k haar in een stal moet zetten tegen een muur en zo opzadelen me boos moet maken als ze er vandoor wil... Maar dat zie ik niet zo goed zitten.
Heb het al geprobeerd met friendly game. Het zadel op zich accepteert ze. Ik heb ook al geprobeerd met een longeersingel. Dat ging op zich wel, maar met m'n longeersingel kan 'k moeilijker aansingelen dan met een zadel. Had nooit een longeersingel met nylon singelstoten mogen kopen...
Wie kan me wat tips geven?
Bladwijzers