Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Topic: Verslag L2cursus Ralf Heil

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Verslag L2cursus Ralf Heil

Gisteren ben ik samen met Julie (donderwolke) naar de cursus van Ralf gaan kijken

Na 2uur op de trein zitten arriveerde we aan het station van Diest. Nic kwam ons ophalen en rond 10uur waren we in de manege. Eerst gingen we even naar de paarden kijken en dan gingen we naar binnen. Ralf sprak met alle deelnemers (zoals Eddy eigenlijk doet) maar dan wel heel uitgebreid!
    Hij moest nog met 3deelnemers spreken en dat duurde meer dan een uur Om 11uur gingen we naar de bak.

Ralf is iemand die alles heel uitvoerig verteld. Hij schaamt zich helemaal niet en doet echt de gekste dingen Zo begon hij eerst met het friendly game en deed een extreme friendly d.m.v te doen alsof je dronken bent of de lotto gewonnen hebt. Daarna mochten de leerlingen dit ook proberen en dat leverde echt grappige foto's op

Friendly tijdens circling

Hij ging verder met het driving game, dit op lange afstanden, en het yoyo game.

We stopte rond half2 om te eten, gelukkig want het was verschrikkelijk warm en ik kreeg al honger.
    Ik weet niet meer wanneer we naar buiten gingen, ik denk na een uurtje.

We gingen elke keer naar het midden om alles beter te kunnen horen. Julie met de witte rok en ik er links naast.

Wat een prachtig stel he Kristien en Dora

Daarna legde Ralf het circling game heel goed uit. Hij toonde ons hoe we ervoor moesten zorgen dat het paard naar binnen buigt.

Na de 7spelletjes hadden we gehoopt dat ze gingen rijden maar nee... Ze gingen wel op een veldje in de buurt spelen en dat was ook leuk

Hier is Dora precies Gipsy

Ralf liet ook even zien wat je moest doen als je paard begint te grazen.

Rond half 7 was de cursus afgelopen en vertrokken we terug naar huis.
    Wanneer we thuis kwamen hebben ik en Julie nog met de paardjes gespeeld Zij met Bailey en ik met Gipsy. Dat was echt heel leuk! (moeten we meer doen he Julie )

De cursus van Ralf duurt nog tot woensdag(5juli) maar we hebben besloten maar 1dagje te gaan.
    Ik vind dat Ralf wel leuker les geeft dan Eddy. Ondanks zijn gebrekkig Engels is hij goed verstaanbaar. Hij vertelt enorm veel en legt alles heel goed uit.
    Het is juist jammer dat we het rijden niet gezien hebben. Ik ben dus wel benieuwd wat ze vandaag gedaan hebben.

Groetjes,
    Jolijn

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: Verslag L2cursus Ralf Heil

bedankt voor dit leuke verslag en met veel foto's! het zal vast wel leerzaam zijn geweest. Lijkt me ook fijn om voor de vergelijking eens iemand andes de cursus te zien geven dan Eddy!
    The darkest hour is befor it get light!!!

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Het was zeker interessant en Ralf is echt 'nen toffen' , met veel humor en zo. Hij antwoord altijd heel duidelijk en goed als je hem een vraag stelt. Groot verschil met Eddy, maar ze hebben allebei wel hun goede en slechte kantjes. Bij Eddy is bijvoorbeeld zijn planning beter : 's voormiddags grondwerk, 's namiddags rijden.

xxx

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Bedankt voor het leuke verslag! En die foto's erbij helemaal
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Begrijp ik nu goed dat Ralf Heil ook een Parelli instructor is? En dat de clinic of cursus in Nederland heeft plaatsgevonden ( Diest is toch in Brabant?) - wat jammer dat dit niet algemeen bekend is gemaakt.. of heb ik een aankondiging gemist?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Jul 2005

Dit is de site van Ralf : http://www.ralf-heil.de/english/index.php

Diest is in België. Er staat enkel een topic bij de belgjes over.

Ah.. ik daccht dat 't NL was..

Jammer dat alleen de Belgjes 't wisten.. misschien een idee om het - als er weer zoiets interessants is - het ook voor de noorderlingen kenbaar te maken? Ik had Ralf Heil wel aan 't werk willen zien en België is makkelijker te bereiken dan Zwitserland!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Hardstikke leuk om dit topic te lezen. Ik dacht altijd dat het een Belgische natuurlijk bekapper was Tjee, voel me echt blontttt.

Jammer inderdaad dat het alleen bij de Belgjes stond. Ik woon helemaal niet zo ver van België af, en dit is voor mij een stuk leuker om te gaan kijken als naar Groningen.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik wist het wel hoor, het stond ooit bij cursussen geloof ik....

Leuk al die foto's en het verslag! Als hij volgend jaar weer komt ga ik er serieus over denken om mee te doen, leuk om les te krijgen van een andere instructeur
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Aangemeld
    Jul 2005

Ja, Kristien (k10) heeft een hele tijd geleden een topic geopend met de kalender voor België en Zuid-Nederland. Daar stond het in.

Ik hoop dat hij nog naar België komt want de cursus zat direct vol en ik zou ook graag les krijgen van hem

Ik heb nog enkele filmpjes maar die zijn niet echt mooi ofzo
    http://users.telenet.be/jolijn89/cursus3juli/Ralf.wmv
    http://users.telenet.be/jolijn89/cursus3juli/Ralf2.wmv

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donderwolke
    Het was zeker interessant en Ralf is echt 'nen toffen' , met veel humor en zo. Hij antwoord altijd heel duidelijk en goed als je hem een vraag stelt. Groot verschil met Eddy, maar ze hebben allebei wel hun goede en slechte kantjes. Bij Eddy is bijvoorbeeld zijn planning beter : 's voormiddags grondwerk, 's namiddags rijden.

xxx
    Even ter verduidelijking...
    Ralf's planning zit wel goed in elkaar hoor, erg gestructeerd, hij legde 's morgens al goed uit wat de planning voor de dag was enz. Hij heeft mooi de nota's voor iedereen bijgehouden en er voor gezorgd dat iedereen naar huis ging met voldoende arrows om zijn/haar struikelblokken op te lossen. Het laatste uur heeft hij dan weer samen met ons aan tafel gezeten om zo samen met iedere student apart te bespreken wat er goed was en wat beter kon en hoe het verder moet. Erg leerrijk! Een super cursus, waarvan er zeker nog meerdere gaan volgen.
    De grondspelletjes waren inderdaad wat uitgelopen op dag één, maar de twee volgende dagen is het rijden meer dan voldoende aan bod gekomen...hitte of niet... dinsdag hebben trouwens de sproeiers van de piste laten opzetten terwijl we aan het rijden waren. Wat deed dat deugd bij 34°C!

Ralf komt mogelijk dit jaar nog terug. Een vervolg komt er zeker nog...

Het is zeker interessant om van verschillende instructeurs les te krijgen, ieder heeft zijn eigen inzichten en persoonlijkheid...

groetjes,

Kristien

Dat klinkt goed! Hou ons op de hoogte als hij weer komt!!

Aangemeld
    Jul 2005

Ik had eigenlijk ook een beetje het idee dat het niet echt gestructureerd was. Maar wij waren er niet heel de dag dus hebben wij daar een heel ander beeld van Goed om te weten dat het wel zo was

Zalig van die sproeiers!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2006

Heb zelf ook deelgenomen aan de cursus en had net als K10 ook niet het gevoel dat de planning slecht was. We hebben andere dagen genoeg gereden. Voor toeschouwers is zo'n lange inleiding waarin iedereen zijn werkpunten kan duidelijk maken wel saai, maar Ralf heeft er de hele tijd rekening mee gehouden en er op ingespeeld. Hij heeft een goed inzicht in wat je doet en wat er gebeurt als het misgaat en attendeert je daar ook op. In mijn parelli periode is dit het beste wat mij overkomen is, cursus met Ralf is echt wel leuk en leerrijk!!!

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jolijn89
    Ralf liet ook even zien wat je moest doen als je paard begint te grazen.
    Kan je ons uitleggen wat je dan moet doen??? Had vandaag al van pas gekomen!!!

Ik vond het wel spijtig dat de communicatie over deze cursus zo gebrekkig is gelopen, ik had geen éne mail gekregen over deze cursus en dan stond het ineens (veel te laat) op het forum maar zonder de uitleg waar het juist was.
    "Dromen komen uit..."

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten