Gisteren ben ik samen met Julie (donderwolke) naar de cursus van Ralf gaan kijken![]()
Na 2uur op de trein zitten arriveerde we aan het station van Diest. Nic kwam ons ophalen en rond 10uur waren we in de manege. Eerst gingen we even naar de paarden kijken en dan gingen we naar binnen. Ralf sprak met alle deelnemers (zoals Eddy eigenlijk doet) maar dan wel heel uitgebreid!
Hij moest nog met 3deelnemers spreken en dat duurde meer dan een uurOm 11uur gingen we naar de bak.
Ralf is iemand die alles heel uitvoerig verteld. Hij schaamt zich helemaal niet en doet echt de gekste dingenZo begon hij eerst met het friendly game en deed een extreme friendly d.m.v te doen alsof je dronken bent of de lotto gewonnen hebt. Daarna mochten de leerlingen dit ook proberen en dat leverde echt grappige foto's op
![]()
Friendly tijdens circling
Hij ging verder met het driving game, dit op lange afstanden, en het yoyo game.
We stopte rond half2 om te eten, gelukkig want het was verschrikkelijk warm en ik kreeg al honger.
Ik weet niet meer wanneer we naar buiten gingen, ik denk na een uurtje.
We gingen elke keer naar het midden om alles beter te kunnen horen. Julie met de witte rok en ik er links naast.
Wat een prachtig stel heKristien en Dora
Daarna legde Ralf het circling game heel goed uit. Hij toonde ons hoe we ervoor moesten zorgen dat het paard naar binnen buigt.
Na de 7spelletjes hadden we gehoopt dat ze gingen rijden maar nee...Ze gingen wel op een veldje in de buurt spelen en dat was ook leuk
![]()
Hier is Dora precies Gipsy![]()
Ralf liet ook even zien wat je moest doen als je paard begint te grazen.
Rond half 7 was de cursus afgelopen en vertrokken we terug naar huis.
Wanneer we thuis kwamen hebben ik en Julie nog met de paardjes gespeeldZij met Bailey en ik met Gipsy. Dat was echt heel leuk! (moeten we meer doen he Julie
)
De cursus van Ralf duurt nog tot woensdag(5juli) maar we hebben besloten maar 1dagje te gaan.
Ik vind dat Ralf wel leuker les geeft dan Eddy. Ondanks zijn gebrekkig Engels is hij goed verstaanbaar. Hij vertelt enorm veel en legt alles heel goed uit.
Het is juist jammer dat we het rijden niet gezien hebben. Ik ben dus wel benieuwd wat ze vandaag gedaan hebben.
Groetjes,
Jolijn
Bladwijzers