Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 32

Topic: Update: Timber kreupel (mysterie opgelost)

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Update: Timber kreupel (mysterie opgelost)

Vandaag was ik vol goede moed naar mijn paardjes om lekker wat te gaan doen. Dus ik kom in het land en vond het al vreemd dat Timber niet naar me toe kwam (ook niet voor een appeltje) en toen zag ik het eigenlijk gelijk. Timber loopt stokkreupel

Dus maar binnen gehaald en de DA gebeld.....die was er met 5 minuten, maar kon niks vinden. Niet gevoelig op de zolen, geen warme plek op haar benen of een verdikking dus ik weet weer eens niet wat het dan is.

We vermoeden een ordinaire verstapping en daar hoop ik dan maar op (willen jullie voor me duimen). Boxrust dus tot donderdag (dus morgen maar een klein vakje in het land afzetten zodat ze wel naar buiten kan met haar mams samen, maar niet kan rennen).

Zelf heb ik haar maar Arnica gegeven (tegen bloeduitstorting) en Apis Mellifica (tegen de zwelling) en vanaf woensdag maar aan de Ruta (specifiek bij verstapping) en insmeren met Traumeelgel.......
    Gelukkig had ik nu wel mijn "volle" verstand dat ik aan homeopatische middelen dacht. Maar ik ben er niet helemaal gerust op.

Pfff binnen 2 maanden 2 stokkreupelen paarden..............Eerst Est die zich verstapte en nu Timbertje weer. Soms denk ik wel eens dat ik goudvissen ga houden en op schaken ga..............

Timber is ook meteen heeeeeel zielig als ze wat heeft, dan zou ze het liefst de hele dag op schoot liggen als dat zou gaan.

Ik was nog wel even trots op mijn paardje en ben er achter dat needle preparation toch wel nuttig is. Want Timber werd geprikt in haar hals en draaide keurig netjes haar koppie richting de DA. DA vond eigenlijk dat iedere paarden eigenaar dat moest gaan oefenen want ze had eigenlijk weinig paarden die zo makkelijk waren met prikken. En dat voor mijn draakje, dus er was toch ook nog een lichtpuntje vandaag. Ikke is trots op draakje
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Re: Timber kreupel

Jeee nu Timbers weer! Ik duim me blaren voor je, beloofd!

Inderdaad heel leuk het nieuws over needle preparation

Aangemeld
    May 2005

Thanx tre....altijd blij om te merken dat jullie begrijpen wat een "drama" het is als je paardekind wat heeft.

Ik dacht toch maar een lichtpuntje te melden onder het mom van always look on the bright side off life en omdat we er juist laatst die discussie over hadden dat de meeste DA in de borst prikken!
    Ach en ik vindt het ook fijn om zo trots te kunnen zijn op mijn apie!!
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Getver, lees het nu pas.....er wordt gewoon téveel gepost, kan het niet meer allemaal bijhouen....
    eerst even over dat enten in de borst, dan doen iet de meeste hoor, maar er zijn er steeds meer die het doen, da's net ff anders

Enfin je paard is kreupel. Kan je niets aan het been voelen of zien? Nergens warm of dik of pijnlijk? Als de DA test dan hoeft dat niet te betekenen dat ze geen pijn ervaart, ze is een preyanimal remember en juist dat kan ze goed verbergen voor een "vreemde". Heb je zelf ook al gedrukt en gevoeld?

Aangemeld
    May 2005

Ik heb zelf ook al getikt en geknepen in haar hoef voordat de DA er was en haar hele been afgevoelt (net trouwens weer even).....niks diks of warms ook haar hoeven zelf niet.

Morgen zal het vast wel dik zijn want ze staat dus vannacht op stal En Essie ook meteen want anders staat Timber uit haar dak te gaan alleen op stal, was Est niet blij mee, liet ze ook merken.. Timber had er totaal geen moeite mee die was echt een soort rustig toen ze op stal stond.

Ik vermoed (hoop) dat het in haar schouder zit want dat heeft ze al eens eerder gehad (toen ze 2 was ofzo) en dat was toen na 3 dagen strikte boxrust wel over....... Vind ik ook weer zo moeilijk. Ik kan haar dus op een klein stukje zetten....maar dan wil ze vast met de rest mee naar achteren en ze gaan deze week hooien in het land achter ons dus als ze dan uit haar dak gaat van die traktoren enzo en dan op zo'n klein stukje, stel dat ze de draad in rent ofzo, maar ja 3 dagen op stal ............

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Wat was dat toen ze 2 was? Trap gehad of zo?

Joh! Kan jij eff blij zijn, dat je boxen hebt! Als er bij mij eentje boxrust krijgt voorgeschreven zit ik met mijn handen in het haar..

Dus nu staan ze samen lekker op stal? Hmmm kweet niet.. voelt toch niet lekker, maar de DA zal het wel beter weten.

Hou je ons op de hoogte? Ik duim en duim en duim en d... en..

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Wat was dat toen ze 2 was? Trap gehad of zo?
    Ja 2 of 3....weet ik niet meer precies. Ik haalde haar toen uit het land....niks te zien en toen wilde ik gaan spelen met haar. Ze zet een pas, megakreupel en ging me toen staan aankijken "zie je dat het niet gaat of moet ik nog meer gaan rennen?" Was wel koddig gezicht.
    De DA vermoedde toen schouder kreupel en dat was idd met 3 dagen boxrust volledig verdwenen. Timber is nogal een brokkepiloot volgens mij

Essie is vannacht in hongerstaking gegaan.....had haar hooi niet aangeraakt....stil protest van het op stal staan denk ik

Ik wilde haar dus net buiten zetten, maar toen stond Timber helemaal uit haar dak te gaan op stal en laten we wel wezen alleen zijn en op stal is ook niets. Dus ik ben maar een stuk van 10 x 10 in de paddock gaan afzetten (ik was toch om 5u al weer klaarwakker) en daar staan ze nu met een f]/images/smilies/sad_smile.gif[/img]
    Ik hoop dat ze zich rustig houdt in ieder geval.

Het was vanmorgen trouwens nog net als gisteren.........en er is niks diks of warms te zien, dus denk ik nog steeds dat ze haar schouder verdraaid heeft.......blijf nog maar een paar dagen duimen voor me.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Jee balen zeg! Bij jou gaat ie ook lekker

Hopelijk verminderd het snel, sterkte en een dikke knuffel aan Timber
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ik duim gestaag verder, klinkt goed een paddockje voor twee.

Dus nu staan ze samen lekker op stal? Hmmm kweet niet.. voelt toch niet lekker

Essie is vannacht in hongerstaking gegaan.....had haar hooi niet aangeraakt....stil protest van het op stal staan denk ik
    Dus ik ben maar een stuk van 10 x 10 in de paddock gaan afzetten (ik was toch om 5u al weer klaarwakker) en daar staan ze nu met een flinke dot hooi....
    Mooooooooooooi, heel mooi! Ik ga vaker naar mijn gevoel luisteren.
    En blijf ondertussen samen met Lila en alle anderen lekker doorduimen.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Hey wat vervelend voor jullie!!

Naturlijk duim ik voor jullie!

Kabriche had dit een tijdje geleden ook, kon niks vinden of voelen. Heb haar gewoon buiten gelaten (naja ze kan zelf kiezen hé) en na een weekje rust was het weer over, wat het nu geweest is????
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Aangemeld
    May 2005

Nou brokkenpiloot Timber is dus nu toch helemaal verbannen tot stalrust......ze loopt nog erger dan gisteren dus beweging in de paddock hoe weinig dan ook is niet goed geweest
    Ze loopt nu helemaal alsof ze niet meer voorruit kan komen......

Ik baal als een stekker want morgen heb ik de hele dag cursus dus dan kan ik ook niet voor afleiding zorgen......vrijdag heb ik gelukkig de hele dag vrij en dan zet ik Est een paar uur bij haar andere kamaraden en ga ik lekker met een boekje bij een stukje gras op het erf met Timber aan een lange leadrope zitten. Want het is ok niet eerlijk om Essie eronder te laten lijden, maar ja Timber alleen op stal is ook echt niks. Gelukkig hebben ze allebei wel een buitenbox dus ze kunnen lekker met hun koppie aar buiten hangen........dat is dan maar een schrale troost

DA zei dat het in principe donderdag minder zou moeten zijn en dat ze anders weer zou moeten komen, maar daar tel ik nog maar een paar daagjes bij op. Als die ontstekingsremmers, antibiotica en pijnstillers of corticosteroiden wil ik eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen......Misschien eigenwijs van mij, maar ik zie bijv. al dat ze uitslag krijgt van de orale pijnstillers (morgen trouwens DA bellen wat ik daar mee moet dan)

Heb haar wel zelf doorgemeten met de lechner antenne op pijnpunten (tja waarom doe je anders zo'n cursus) en zoals ik het daarmee voel heeft ze verschrikkelijk veel pijn in haar hele schouder en in haar kootgewricht......ben altijd sceptisch dus weet nog niet zo goed wat ik met deze info ga doen. Ga er eens een nachie over slapen.

Thanx voor het medeleven, dat doet een mens goed

Wel lief trouwens Mick de arab waar Timber een meer haat dan liefde verhouding mee heeft heeft de hele ochtend bij het hek gestaan terwijl de rest van de koppel achterin het land liep en maar hinniken......"heb nu niemand om mee te kibbelen hinnik hinnik".

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Jemig meis wat een toestand, nou en of ik daarin kan meeleven hoor. Hou mijn hart altijd vast als ik Amon door de paddock zie scheuren en daarbij al twee keer op zijn plaat is gegaan door een stomme aktie
    Niets loos, maar ik durf dan even niet te kijken.
    Snap dus volkomen dat je er niet door kon slapen.
    Ik denk dat je tot nu toe het beste gedaan hebt wat je kon doen, wat behandeling betreft. En nu maar hopen dat het een verdraaing is geweest en dat is net als met spierpijn, de tweede dag is altijd erger als de eerste.
    Dus ik duim onwijs voor je dat ze morgen weer de goede kant op gaat en vandaar over een paar dagen weer redelijk normaal rond loopt.
    www.crystal-carving.com

Aangemeld
    May 2005

Thanx Bren.....Ik hoop ook dat het zsm over is want dan kan ze weer lekker 24/7 het land op....met angst en beven want nadat het hooi van het land is hebben ze ruim 2 ha dus wat ze dan weer doen......Ik mag het bijna niet zeggen op een NH forum maar ik kan me nu wel een beetje voorstellen waarom sommige mensen hun paard 24/7 binnen willen hebben staan . Mocht trouwens niet van DA hoor.......als ze gezond is moet ze weer naar buiten, voordeel van het platteland, DA hier vindt dat een paard buiten hoort

Vorig jaar nergens last van nu even een off-year geloof ik. Ik ga zo maar slapen want ik ben echt kapot.......Het sloopt je gewoon emotioneel zoiets.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten