Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 32

Topic: Update: Timber kreupel (mysterie opgelost)

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Re: Timber kreupel

Hoop voor je op een rustige slaap, zodat je morgen er weer tegen aan kunt.
    Sterkte.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Re: Timber kreupel

He bah meid wat vervelend allemaal zeg! Ik duim voor jullie hoor!! En toch wel fijn dat je iets met je cursussen kunt doen (dat doormeten).

Ik mag het bijna niet zeggen op een NH forum maar ik kan me nu wel een beetje voorstellen waarom sommige mensen hun paard 24/7 binnen willen hebben staan
    ik denk dat ook weleens hoor!! Nu ik ze vaak samen in één wei heb staan hebben ze regelmatig wondjes van het spelen
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Re: Update: Timber kreupel (mysterie opgelost)

Jongens ik ben helemaal opgelucht Het is "maar" een zoolzweer (toch!)

Vanmorgen was ik in de stress want toen kon ze helemaal niet meer lopen dus ik dacht ......toch maar even de DA bellen want dit wordt steeds erger.
    Ik had de hele middag cursus in Rotterdam dus ik baalde al als een stekker.....Want ik wist niet hoe laat ik thuis zou zijn en 's ochtend moest ik ook gewoon werken natuurlijk

Ik DA gebeld eerst met het uitslag probleem want Timber zit onder de bulten en laat dat nou ook een bijwerking zijn van de pijnstiller.....Had DA nog nooit meegemaakt, dus ik heb weer een bijzonder paard

Nou ik dus ook vertellen dat het steeds erger werd......wilde ze meteen langskomen of haar collega langssturen. Ik geluk dat ik 10 min van mijn paarden af werk en mijn collega's vonden het goed dus in de auto gesprongen en erheen.

Zij weer de tang erop, voor mijn gevoel geen reactie maar zij vond van wel dus ging snijden......man wat zat dat diep zeg. Timber werd op een gegeven moment lastig want het deed haar pijn. Toff DA want ze was steeds tegen Timber aan het praten en heel lief "rustig maar popje".
    Geen AB gehad en geen pijnstillers, maar een zak om haar voet met ontsmettingsmiddel. morgen komt ze weer naar dat lieve paard (want ze kon zich niet voorstellen dat dit een draakje was . Dat ze even lastig was kwam door de pijn en dat kon ze zich helemaal voorstellen.......Ikke weer errug trots op mijn aap . Ze moet nu toch nog even binnen blijven omdat ze aan het hooien zijn en er steeds traktoren door het land rijden. Als de rest dan gaat lopen gaat zij ook rennen en ze loopt nog steeds alsof ze haar been gebroken heeft. Niet leuk, maar ja ik zit niet op een verstapping te wachten......En haar onderbeen en pees zijn mega geirriteerd door het vreemd lopen want dat begint nu wel wat op te lopen.
    Misschien ben ik een zeikerd hoor, maar ja gevoelsmatig moet ik het gewoon zo doen zoals ik het nu doe.

Est eet overigens weer gewoon dus die heeft zich er bij neergelegd

Morgenavond wordt er geperst en de balen naar binnen gebracht, dus als de DA het goed vindt mag ze zaterdag weer lekker naar buiten (ook veel hygienischer volgens mij)......
    Goed mijn dag kan niet meer stuk, want nu moet het toch de goede kant uitgaan.

Ik ga nu naar een verjaardag, dan weer naar de paardjes en dan lekker naar mijn bedje.
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Wow pak van mijn hart, tsja daar had ik ook niet aan gedacht dat dat wel eens de boosdoener kon zijn.
    Zo zie je maar weer, verschillende mogelijkheden, en deze is gelukkig niet de ergste, lastig maar niet onoverkomelijk. Je weet dat dit een kwestie van dagen is.
    Nou gelukkig, kan je tenminste goed het weekend in.
    www.crystal-carving.com

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Fijn dat de oorzaak boven water is!!! Kan me je bezorgdheid heel goed vorostellen aangezien ik met Sunny 2 maanden geleden ofzo, exact hetzelfde had. Alleen had ik niet de dierenarts erbij gehaald maar de bekapper, aangezien we toch een afspraak hadden 2 dagen later.

En suprise suprise... een vette hoefzweer.

Nadat het open gemaakt was knapte ze al snel op! Wij kregen het advies om (kweet niet of je hoefijzers hebt) veel te draven op het harde, dan komt de rotzooi er goed uit. En uiteraard schoonmaken met soda.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Gelukkig zeg! En fijn dat je DA er zelf achter kwam. Nacino liep vorige zomer ook van het ene op het andere moment stokkreupel met een dik pijpbeen. DA gelijk laten komen, tja, pees zal wel verrekt zijn. Rust, paar weken... Komt Petra (smid) zit er een reuze (inmiddels oude) zweer... Nondeknetter, staat ie voornix stil en alleen... ahhrgg!

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door issiem
    Wij kregen het advies om veel te draven op het harde, dan komt de rotzooi er goed uit. En uiteraard schoonmaken met soda.
    Dat draven zie ik nu nog niet zo zitten want man wat loopt ze kreupel......ben al blij dat ze wil lopen, maar als dat beter is zal ik het zeker in mijn achterhoofd houden. Maar ik moet ook even haar onderbeen in de gaten houden want haar pees is wat geirriteerd en haar been wat opgelopen door het rare bewegen.

Ik heb haar net Hepar Sulphuris C30 gegeven dat is bij een pussende hoefzweer hét homeopatische middel.

Weken in de soda gaat leuk worden, moet ik eigenlijk foto's van maken want ik denk dat ik doorweekter ga worden dan Timber d'r voet

Ze loopt nu met zo'n zak om haar been. Ziet er ook errug charmant uit

@Nacino Kan me voorstellen dat je daar van baalt......Ik heb nu gezien hoe moeilijk een hoefzweer te traceren is want dinsdag had de DA al 2x met de hamer getikt en met de klem geknepen....geen reactie en vandaag vond ik de reactie ook niet zodanig voor zo'n mega kreupelheid.
    Moet trouwens nog een keer zeggen dat ik deze DA een schatje vindt.....
    Ze staat dat paard te knuffelen en dat "popje" (heb ik sinds vandaag overgenomen geloof ik en dat k]/images/smilies/chuuuuut.gif[/img] )......Ik moet zeggen dat ze daar Timber wel mee wint hoor want het is haar grote vriendin volgens mij (lekker meekijken hoe die vrouw in haar hoef aan het wroeten is.
    Het is een hele lieve zachte vrouw dus @lila even aan jou post denkende misschien durfde Timber aan die predator wel haar pijn te showen .
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Aangemeld
    May 2005

Na regen komt zonneschijn zegt men . Ik slaap vannacht weer iets beter (en pas helemaal goed als het allemaal achter de rug is en ze weer goed loopt

Maar ik wil jullie wel alvast hartelijk bedankt voor het duimen, al die positieve energie moet geholpen hebben

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Wat heerlijk dat je weet wat het is, dat lucht zeker op!

En mijn ervaring leert ook dat als de zweer eenmaal open is het paard ineens een stuk opknapt!

Wij hebben het toendertijd wat anders gedaan, de zweer zelf laten rijpen en naar buiten alten komen. Dan heelt de boel sneller en je heb geen rare gaten in de hoef.
    Maar het is iig open en dat lucht op!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
    Wat heerlijk dat je weet wat het is, dat lucht zeker op!

En mijn ervaring leert ook dat als de zweer eenmaal open is het paard ineens een stuk opknapt!

Wij hebben het toendertijd wat anders gedaan, de zweer zelf laten rijpen en naar buiten alten komen. Dan heelt de boel sneller en je heb geen rare gaten in de hoef.
    Maar het is iig open en dat lucht op!
    Kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet eerder met de Hepar begonnen ben dan had het misschien wat natuurlijker kunnen verlopen.
    Maar ik ken de klinische kanten van middelen niet zo heel erg goed, op school hebben we meer type mensen (dieren) bij bepaalde middelen geleerd dus meer het psychische beeld dan voorschrijven op de fysieke klacht.

Maar ik ben wel blij om want net als vorige keer bij Est, nix te zien en mega kreupel..............daar slaap ik heel slecht van
    Hoop dat de pijn morgen al stukken minder is, voorlopig loopt ze nog alsof haar been gebroken is......maar ja Timber kan heeeeel zielig zijn voorals als ze ziek is of pijn heeft (homeopatisch een Belladonna, heftig en soms een engel soms een duivel )en is eerlijk gezegd ook wel een piepdoosje (Est is veel harder).

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Timbers
    Weken in de soda gaat leuk worden, moet ik eigenlijk foto's van maken want ik denk dat ik doorweekter ga worden dan Timber d'r voet
    Foto's! Gelukkig wordt het mooi weer van 't weekend, dus dat wordt bikini
    Had ik ook hoor met Sunny, had zelfs al een extra emmer meegenomen omdat we eerst gaan water achter hadden. Lauw water is uiteraard het prettigst maar de eerste paar keer doet het ook zeer voor haar. Veel oefenen en haar been aaien als ze er netjes instaat en bij Sunny deed een snoepje, als ze ontspannen in de emmer stond, wonderen! De laatste paar keer stond ze relaxed te kijken waar haar snoepje bleef, maar was de hoefzweer ook niet meer zo pijnlijk. Suc6!
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Heel fijn dat het mysterie is opgelost!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Aangemeld
    May 2005

Vandaag DA weer geweest, de zweer ziet er goed uit!
    Ze loopt nog wel heeeeeel beroerd maar dat moet na het weekeind beter zijn zegt ze. Ze heeft een rare sok om en watten met Betadine oplossing.
    Ze mag ook weer het land in ondanks hinkepoot Dus dat heb ik ook maar gedaan dat is veel hygienischer.

Wel lief ze werd met open armen door haar maten ontvangen en de Alfa merrie ging heel dicht naast haar staan grazen alsof ze wilde zeggen "ik bescherm je wel tegen gevaar".

Nog leuk detail.....DA kreeg met geen mogelijkheid voetje opgetild, want als ze het voetje had werd dat meteen weer met een maai naar de grond gemaaid. Ik daarentegen kreeg wel alle medewerking
    Was een ander DA dan dat "popje" en die liep als een roofdier staight naar het been, en wilde dat oppakken. Werkt bij Timber dus niet wat je moet wel beleefd blijven

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte of het beter gaat!

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Haha die Timber, laat even duidelijk zien hoe de zaken gesteld staan, en zo hoort het ook, hij heeft bij jou geleerd dat met wederzijds respect beide partijen gebaat zijn. Denk je dat deze DA het door heeft gehad waarom hij faalde en jij het moeiteloos kreeg van Timber?
    In ieder geval is de kudde weer compleet en zo hoort het ook. De genezende vitaminen van de zon doen de rest.
    www.crystal-carving.com

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    Haha die Timber, laat even duidelijk zien hoe de zaken gesteld staan, en zo hoort het ook, hij heeft bij jou geleerd dat met wederzijds respect beide partijen gebaat zijn. Denk je dat deze DA het door heeft gehad waarom hij faalde en jij het moeiteloos kreeg van Timber?
    In ieder geval is de kudde weer compleet en zo hoort het ook. De genezende vitaminen van de zon doen de rest.
    Denk dat het de DA van gisteren wel gelukt zou zijn.....het k]/images/smilies/nin.jpg[/img] ).
    Daarmee stelde zij zich ook veel minder rechtelijn denkerig op dus dat werkt ook beter......paard met groot ego dat zichzelf helemaal geweldig vindt moet je gewoon met veeeeeel respect behandelen
    Ben net nog even geweest, beweging doet haar goed volgens mij want ze liep al minder beroerd dan gisteren......en ze had de hoefzak laten zitten

Bladwijzers

Forum Rechten