Weet iemand wat de gemiddelde leeftijd is waarop paarden voor t eerst hengstig worden?
Wij hebben het idee dat onze Pebbles hengstig is, maar ze is pas 13 maanden oud... een baby nog.
Kan dit nu al, of zijn het waanvoorstellingen die we hebben?
Weet iemand wat de gemiddelde leeftijd is waarop paarden voor t eerst hengstig worden?
Wij hebben het idee dat onze Pebbles hengstig is, maar ze is pas 13 maanden oud... een baby nog.
Kan dit nu al, of zijn het waanvoorstellingen die we hebben?
nee volgens mij kan dat wel...
shak was het vorig jaar ook al (al was dat nog niks vergeleken met dit jaar) dit jaar kan ze er echt heel erg chagerijnig van worden en vorig jaar was het nog maar speels. Komt denk ook wel dat we een shethengstje hebben lopen en dan roept dat gevoel zich sterker op misschien.
The darkest hour is befor it get light!!!
mijn beide dames zijn rond de 12, 13 maanden voor het eerst hengstig geworden. Ik zie het vaker, het stelt alleen nog niet altijd even veel voor en ze weten ook nog niet waar ze de mosterd nu daadwerkelijk halen moeten![]()
Timber was pas 2 toen ik het echt merkte (maar ja die was ook pas met haar 4e richting volwassen aan het gaan = echte laatbloeier).
Maar volgens een vrouwtje dat toen bij ons op stal stond moest ze het al veel eerder geweest zijn. Zij had een jaarling en die was idd ook al hengstig.
When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!
Kleine meisjes worden groot!
Geslachtsrijpheid is meestal rondom de anderhalf jaar - kan iets eerder of wat later zijn.
Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->
Mijn babietje... al hormonenjeeee ach gosssss
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Gelukkig zijn we niet schizofreen
mmmm
nooit jonge merries gehad. Was zelf voor het eerst ongesteld toen ik 11 was, maar daar heb je niks an denk ik![]()
Het kan heel goed ja
Jullie zijn niet schizofreen dus
Hey toevallig.. vandaag begon ons naarling heel naar te doen.. en ze ging steeds de ruin pesten en plassen..
Arm zieltje![]()
Aaagh, gelukkig voor de ruin, heb ik geen ruin![]()
Oh maar wij hebben ook geen ruin!
Meneer denkt dat hij een stoere ontembare, wilde hengst is![]()
ik heb er nog eens overnagedacht en ze zijn wel zeker met 1 jaar al hengstig, kunne dan ook al gedekt worden en met 2 jaar een veulen krijgen. (kijk maar naar Sosse, die dit jaar ook een ongepland veulen kreeg)
The darkest hour is befor it get light!!!
Oorspronkelijk Geplaatst door haflingergek
ach neeeee toch!
Bladwijzers