Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Toch nog L1 halen????!!!!!!

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Toch nog L1 halen????!!!!!!

Ja hier is er eerder al over geschreven het halen van L1 moet met rijden.

Tja daar sta je dan met twee shetten... Als ik ze op mekaar zet kan ik er ook nog bovenop maar apart is het geen zicht.

Nu heb ik onlangs een L1 cursus gevolgd en daar was Inge met twee paardjes.
    Ze heeft mij voorgesteld om het examen te doen met Raissa.

Tja en dan zit je met een dubbel gevoel: daar gaat veel tijd insteken die dan niet naar die twee shetten kan.
    EN het is al zolang geleden sinds ik nog gereden heb (3 jaar) en met het ouder worden begin ik meer schrik te krijgen, vroeger dacht ik alleen maar aan hoe zalig dat rijden is nu denk ik alleen maar aan hoe pijnlijk het vallen is (erg hé ).

Ik ben vandaag voor de eerste keer met Raissa gaan spelen het is een lieve maar vlug afgeleide merrie die nog geen respect heeft voor mijn persoonlijke ruimte.
    De seven games kent ze en doet ze wel goed (enkel bij circling zit nog een probleempje dat we moeten oplossen).

Ik ga het dus proberen omdat:
    het rijden in L1 houdt eigenlijk niet zoveel in,
    en ik wil dus toch nog wel eens ooit op een paard gaan zitten (die schrik daar wil ik toch wel eens eindelijk vanaf).

Nu staat er bij het rijden als taak: emergency dismount (schrijf ik het goed) kan mij iemand uitleggen (misschien foto of film) wat dit eigenlijk inhoud???
    Ik heb namelijk nog het oude pakket.
    Ik ga natuurlijk aan Inge nog wel eens het nieuwe pakket vragen om te mogen bekijken.
    "Dromen komen uit..."

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Re: Toch nog L1 halen????!!!!!!

Goed dat je toch wil proberen om van je angst af te komen en fijn dat je een paard kan lenen om je Level 1 assessment mee te doen!
    Via http://www.parelli.ch/holland/html/unter/d.php
    Kan je je level 1 assessment downloaden.
    Emergency dismount wil trouwens zeggen dat je je paard buigt vanuit een stap of draf, snel afstijgt en de hinquarters disengaged door achteruit te rennen.
    Joh, als je de tijd hebt om rustig aan weer met Raissa te gaan rijden moet het vast lukken.

Goh.. ik heb het op dvd staan. Als je nog een dagje geduld hebt, kan ik kijken of ik het maadag ge-upload krijg vanaf de dvd. Morgen heb ik geen tijd en nu heb ik geen zin meer om mijn andere pc op te starten.

Maar ik heb het op dvd en ik ben geslaagd voor lvl 1, dus als je nog kan wachten tot maandag dan zorg ik dat je het krijgt.

Aangemeld
    Feb 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Maar ik heb het op dvd en ik ben geslaagd voor lvl 1, dus als je nog kan wachten tot maandag dan zorg ik dat je het krijgt.
    Ik kan wachten, alvast bedankt!
    "Dromen komen uit..."

Aangemeld
    Feb 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mellien
    Ik had het al gekregen van Inge en ze heeft het (helemaal) voor mij vertaald!
    "Dromen komen uit..."

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Liesbet
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mellien
    Ik had het al gekregen van Inge en ze heeft het (helemaal) voor mij vertaald!
    Okee, dat is helemaal handig!

Bladwijzers

Forum Rechten