Men paardje sukkelt al een tijdje met ontstoken ogen, dan het ene dan het andere soms beide. Nu ben ik zo ver dat ik na, eerst een week te deppen met kamillethee zonder effect, al een week elke dag haar ogen uitgespoel (met een straaltje op het oog zonder er aan te komen) met een oogontsmetting (Ocal). Soms wordt het een beetje minder, maar het flakkert telkens weer op.
Hoe het komt weet ik niet zeker maar nu begin ik te denken dat het komt door te rollen in de piste. Met het warme weer maakte ik haar nat en liet haar daarna rollen in de piste (zeezand) om haar een natuurlijke bescherming tegen de insecten te geven. Altijd daarna flakkert de ontsteking weer op.
Mijn eerste gedacht waren de vliegen en daarom had ik ze een vliegenfrontriempje aangedaan.
Iemand tips of oorzaken???

Antwoord met Citaat
. Opgezwollen oogleden, oog vrijwel dicht en veel traanvocht. DA gebeld maar die zij schoonmaken (zoals ik boven beschreef) koelen en even aankijken. De volgende ochentend ben ik gelijk gaan kijken en het was alweer bijna verdwenen, dit was denk ik van een steekbeest...

) maar ik weet maar al te goed dat fysiologisch serum, zoutoplossing= Nacl (0,9%) OK is voor je oog. Je moet maar eens proeven hoe je tranen smaken (en nu niet allemaal beginnen huilen
) juist zout. Je gebruikt het ook bij babytjes om de oogjes uit te wassen. Dus het doet echt wel niet pijn hoor natuurlijk moet je het zelf niet beginnen maken met het keukenzout of geen schep zeewater in zen oog kwakken. Moet ik wel toegeven dat ik het vroeger wel deed voor men kinderen. Wel het water zeker 10 minuutjes laten koken dan is het zo goed als steriel. Ik nam dan 9 gram op een liter. Kleindere hoeveelheden afwegen is moeilijk met een gewone keukenweger.
Bladwijzers