En daar ga ik weer...
Vanochtend was ik Kate aan het voeren en tot mijn verbijstering en schrik kwam ze aanlopen terwijl ze een keer of 4 hoestte!!! De hoest klonk erg opppervlakkig en tussen de kuchen door leek ze steeds iets weg te kauwen en na de vierde keer gaf ze een paar briezen...
Paranoia als ik ben op het gebied van luchtwegen sinds Son, heb ik haar nog even opgejaagd, maar toen rende ze vrolijk in draf en galop door het land, geen kuch meer gehoord. Daarna ging ze lekker eten. Ook heeft ze geen snotneus, is niet benauwd of ademt ze aders als anders, slechts die hoestjes...
Ik moet eerlijk zeggen dat ze het soms wel eens vaker doet, met name als ze aan het eten is of vlak nadat ze gegeten heeft en gaat rennen. Dan geeft ze ook weleens een paar oppervlakkige kuchen en briest daarna. Ik heb haar al meerdere keren laten onderzoeken door de VA, die iedere keer schone longen en geen op te wekken hoest constateerde. Ik neig dus naar het idee dat Kate zich makkelijk verslikt, maar hoe onderscheid je een verslikking van een echte hoest?
Ik hoop trouwens wel dat ik ooit nog eens op normale wijze kan leren omgaan met mijn luchtwegfobie... Ik merk dat ik erg gefocust ben op luchtwegen en die van Kate in het bijzonder...
Bladwijzers