Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Verlikkingshoest of "echte" hoest???

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Verlikkingshoest of "echte" hoest???

En daar ga ik weer...

Vanochtend was ik Kate aan het voeren en tot mijn verbijstering en schrik kwam ze aanlopen terwijl ze een keer of 4 hoestte!!! De hoest klonk erg opppervlakkig en tussen de kuchen door leek ze steeds iets weg te kauwen en na de vierde keer gaf ze een paar briezen...

Paranoia als ik ben op het gebied van luchtwegen sinds Son, heb ik haar nog even opgejaagd, maar toen rende ze vrolijk in draf en galop door het land, geen kuch meer gehoord. Daarna ging ze lekker eten. Ook heeft ze geen snotneus, is niet benauwd of ademt ze aders als anders, slechts die hoestjes...

Ik moet eerlijk zeggen dat ze het soms wel eens vaker doet, met name als ze aan het eten is of vlak nadat ze gegeten heeft en gaat rennen. Dan geeft ze ook weleens een paar oppervlakkige kuchen en briest daarna. Ik heb haar al meerdere keren laten onderzoeken door de VA, die iedere keer schone longen en geen op te wekken hoest constateerde. Ik neig dus naar het idee dat Kate zich makkelijk verslikt, maar hoe onderscheid je een verslikking van een echte hoest?

Ik hoop trouwens wel dat ik ooit nog eens op normale wijze kan leren omgaan met mijn luchtwegfobie... Ik merk dat ik erg gefocust ben op luchtwegen en die van Kate in het bijzonder ...
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: Verlikkingshoest of "echte" hoest???

Je hoeft je er niet druk om te maken, als de DA zegt dat ze gezond is en als het net na een maaltijd is ofzo zal het wel door een brokje in de keel komen..heb ik ook al meegemaakt..of als je aant rijden bent en door het zand die opwaait...
    ik denk als het echt ernstig is dat je het dan wel merkt aan andere dingen zoals doffe vacht en ogen..

xxie
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Ik kan het me zo goed voorstellen! Als je zo'n traumatische ervaring hebt gehad, blijft je dat lang achtervolgen. Ik heb precies hetzelfde, als Pauli's been maar even wat dik lijkt, slaat m'n hart al drie slagen over....

En toch.. voor z'n hoestje hoeft er inderdaad niks aan de hand te zijn. Vergeet niet dat de lucht momenteel vol zit met stof ( weinig regen, bloeiende grassen) dus wil zo'n kuchje nog wel 's gebeuren. Als ik Pauli in de wei zie lopen, loopt ze ook telkens te briesen(proesten) - is gewoon stof en stuifmeel wat ze uit haar neus blaast. Misschien was dat bij Kate nu ook het geval. Maar begrijpen wat het met je doet, ja - zeker!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Amy laat ook regelmatig een paar kuchjes, gevolgd door een proest. Ik zeg niet dat het bij jouw paard onschuldig is, maar denk eerlijk gezegd niet dat het ernstig is.
    Nou daar heb je ook wat aan he?

Ik hoop gewoon dat je snel geruststelling vind. Snap je gevoel in dit.

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

ook ik herken het, Amon heeft het ook wel eens, ook tijdens het rijden als hij een tijd gestofzuigt heeft. En dan kauwt hij inderdaad even na.
    Ik zou me zeker ook geen zorgen maken, zeker als de DA regelmatig controleert.
    Neemt niet weg dat ik je angst ontzettend goed begrijp, en vrees dat dat ook altijd zal blijven, al zal het slijten nadat je elke keer weer ervaart dat er niets aan de hand is. Dus op den duur zul je meer vertrouwen erin hebben dat dit onschuldige dingen zijn.
    www.crystal-carving.com

Bladwijzers

Forum Rechten