Pagina 5 van de 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 75 van de 102

Topic: playday 28,29 en 30 aug BIJ WIM!!! (zie update)

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: playday 28,29 en 30 aug BIJ WIM!!! (zie update)

Blijven jullie daar nu ook overnachten? Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Jep, we slapen ook daar.

En nu zijn we weg hoor! Op naar Wim
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Asociaal!!! En dan twee dagen les zeker?!
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Zooo, ik ben weer thuis

Vandaag voor 2e keer les gehad ja ging super, stukken beter dan op een grasveld in de stromende regen

Gisteravond hebben we heerlijk gespeeld met zn allen. We waren met 6 paarden in de bak, ieder deed zijn eigen ding en er hing gewoon een heel ontspannen sfeertje, zo leuk!

Els was nog even langsgeweest om te kijken, Charlotte (Tinky) heeft foto's gemaakt en mocht van een paar mensen een paardje lenen om even te oefenen.
    We hebben uiteindelijk tot half 12 ofzo in de bak gespeeld en zijn toen in de kantine gaan slapen.
    Het was net een ponykamp

Vandaag heeft iedereen wimles gehad en volgens mij is het bij allemaal ook erg goed bevallen. We hebben nog een lekkere discussie gehad met Wim over focus tijdens de send

Kortom: 2 dagen is VEEL TE KORT! want het was super gezellig en echt geweldig dat we bij Wim terecht konden.

Klinkt super, en die discussie heb ik ook al eens gevoerd hahaha!

May the horse be with you!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Ohja, nog vergeten te melden, we zijn er nu ook achter waar de benaming 'anderhalf-paards' trailer op slaat.

Bij het vervoer naar Wim hebben we namelijk Borus en Beau naast elkaar in mijn trailertje gezet (jaja, die fjord paste wel ) En dat paste eigenlijk wel prima.

helaas geen foto's van, want we wilden ze snel weer uitladen en er was geen camera bij de hand.

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    1

Nou, daar was ik weer, helemaal volgezogen met informatie...

'T was in een woord geweldig (op de frustraties van het paardloos zijn na ), en dat was te danken aan Wim, in een woord geweldig dat je jouw plekje voor ons beschikbaar stelde!, en Sandra die het helemaal perfect georganiseerd had. Petje af!

En iedereen trouwens die er was, ook de paarden (in het bijzonder beau, Shanna en Borus, waar ik ook nog wat mee heb kunnen doen), jullie waren ook geweldig...

uitgebreid verslag komt, geen idee door wie, maar nu niet door mij, ik ben moe...

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

En voor iedereen die twijfelt over Wim's lessen, ze zijn heel leuk, nuttig en najah, de moeite van een lange trailerrit waard! Ik voelde me nooit echt aangetrokken tot zn lessen (ik en dressuur???? neeeeh..) maar ik heb bijna alle lessen met meer dan intresse gezien.

Ik heb zelf maar 1 lesje kunnen nemen omdat ik bang was Borus te overvragen. Na 2 maanden weide-recreatie sleep ik hem ineens mee, moet hij vanalles en nogwat en najah... ik had het gevoel dat het niet erg goed viel bij hem
    Verder waren het hardstikke leuke dagen, en dankzij Wim's gastvrijheid heb ik zelfs nog droge kleren over.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Jaaa, ik vond het ook echt supergave playdays! Ik zit ook bomvol nieuwe info en heb maar één voornemen: Oók een Wim week doen met Pjelk, ik kan niet wachten!

Als was het met Beau ook ehm apart. Ik had eerst niet gedacht veel te hebben aan een Wimles met mijn ondermaats ponybeest omdat ik veronderstelde vooral aan ingewikkelde dingen als schouderbinnenwaarts en travers e te werken op de grond. Wat ik allerminst voor me zag met Beau. Na even de kat uit de boom gekeken bij de andere lessen (en een dip op dinsdagavond) besloot ik toch ook maar een les te nemen. Ik ben echt blij dat ik dat gedaan heb!
    Beau is namelijk een heel harde pony. Fases vier zijn niet aan hem besteedt en moeilijk te vinden, je moet echt vindingrijk zijn wil je een weeggetje naar hem toe vinden. Gelukkig is Wim dat en hij kwam dan ook meteen aanzetten met een stick met plastic zak eraan. Hij had ons wel horen praten over Beau en wist dat het niet zo makkelijk zou worden. Beau reageerde echter wel op de plastic zak en dat werkte wel bij Beau. Door te flapperen met stick en zak kon ik wel met em doordringen (even kortgezegd) en zo konden we dan toch grondwerk doen samen.
    Wim vond Beau ook echt niet makkelijk en erg dominant. Dat is ie ook en dat is natuuurlijk niet handig maar ergens was ik wel blij dat te horen! Dan ben ik tenminste niet de enige die dat vind en bovendien ook niet zo stom omdat ik niet zoveel met em kan.
    Nou ja, ik heb tenminste wat nieuwe handvaten gekregen voor het grondwerk met Beau waar ik erg blij mee ben.

Bovendien ben ik ook weer supergeinspireerd om met Pjelk verder te gaan (die kon niet mee omdat ie een onsteking in zijn hoef heeft).

Naast Beau mocht ik ook nog met Kelly een les doen van Marieke. at was echt leuk! Eerst met grondwerken gemerkt hoe netjes een paard kan buigen op de volte met de kleine cirkels en later hoe netjes Kelly na kan geven op het touwhalster .Marieke nogmaals bedankt dat ik met Kelly mocht lessen! Marieke`s eigen lessen gingen trouwens ook echt super, met Kelly met veel schwung door de baan en keurig wijkend op de volte. Als ik dat zo zie heb ik nog heel wat om naar toe te werken eer ik dat bitloos zou kunnen!

Daarnaast was het ook nog eens supergezellig. Net ponykamp zo met zijn allen in de kantine te slapen en zo leuk om meer mensen van het forum te leren kennen.
    Mensen heel erg bedankt voor deze geweldig dagen en dan vooral Sandra omdat ze de dagen organiseerde!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

Ik ook terug, Shanna is nog daar. Tja, morgen halen we haar op hoor! Het was zooooo geweldig!!! Wim is zo'n gave vent! gewoon benaderbaar weet je wel. Gewoon iemand die meer weet dan jij, maar met wie je je wel op gelijk niveau voelt eigenlijk.

Sghanna was meteen helemaal verkocht van Wim. En wim ook wel een beetje van shanna geloof ik, want hij ehrkende een van zijn paarden in haar.
    Veeel geleerd, veel te veel om allemaal te onthouden.
    Belangrijkste punten:
    Alles moet in sssssslllllooooowwmoootion...
    Heel laaaaaangzaam, en beheerst. En vooral veeeel aaien tussendoor. Met de stick of met mn handen.

Verder gewerkt aan de lange lijnen wat erg interessant was. Geen rare dingen als schouderbinnenwaarts of zo gedaan. Shanna moest dit eerst even snappen he. En vooral rustiger en meer leftbrained worden.

Een soort dubbele longe gemaakt van 2 leadropes en zo gecirkeld en zo. Erg leuk om te doen en vanmiddag hadden we het al aardig onder de knie.

Vanmiddag libertyles gehad. Shanna ontsnapt nog weleens en komt dan na een half rondje weer vrolijk op me afgestormd. Maar ik wilde graag weten waarom ze steeds ontsnapte. Wim wist niet echt waarom, maar wijtte het vooral weeer aan mn energie, slllooooowwwmooootion...
    Stick it to me gedaan. Ze ontsnapt nu maar 1 keer een beetje.
    Dit hebben we uitgebouwd in draf en changing eyes, en gewerkt aan circling at liberty, maar dan wel short range met van hand veranderen. nooit gedacht dat we dit zo snel konden, maar het ging werkelijk heel vloeiend!!! Van wim mocht ik dit thuis utibouwen naar draf. Stick it to me in draf ging nu nog niet goed, ze begon me te bijten na 10 passen. Dus dat moet eerst beter.

Het was vond ik een heel leuk groepje zo! Allerlei verschillende paarden en niveau's. Echt heel leuk om te zien. Vooral het spelen van gisteravond laat was heerlijk. Ik kreeg die smile niet meer van mn face toen shanna at liberty door pionnen slalomde terwijl ik rechtuit liep.

Straks weer naar Wim. Kan nu al niet wachten. Wat een fijne kerel om les van te hebben! Ik voelde me gewoon heel op me gemak, en toen shanna een snoepje had gekregen was ze helemaal verliefd op hem, haha.

Ik zit er sterk oevr na te denken om shanna komend voorjaar bij Wim in te laten rijden. ik zag hem vanmorgen op die arabiertjes rijden en dat zag er zo lief en gevoelig uit. Zo wil ik mn paardje ook beleren. Dat ze dan wellicht een bit moet... dat is nog even een stapje wat ik moet overwinnen denk ik...

Aangemeld
    Apr 2004

Daar is vast met Wim over te praten hoor Sandra. Als je het niet wilt doen hoeft het vast niet van hem. In de begin fase van het inrijden gebruikt ie zowieso geen bit.

Leuk zijn die arabiertjes he. Ik heb Fara (vreemde buckskin kleur) de eerste week getraint. Das echt een gaaf dier!
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

En gelukkig heeft Wim nu ook een bitloos hoofdstel, dus wie weet....

May the horse be with you!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

hihi, jawel. dat zei hij ook wel. volgens mij is bij hem alles te bespreken. Maar hij dacht dat shanna wel veel beter zou lopen met bit als met bitloos hoofdstel. geen idee waarom. Maar dan moest hij eerst mijn rijstijl beoordelen . Geen gek plan lijkt me!

@Maaike: Fara was zeker gaaf. Maar Wim had nog wel moeite met haar hoor. Ze bokte af en toe en was soms flink in verzet. Maar zo rustig als wim dan blijft glimlachen, petje af!

Aangemeld
    Apr 2004

Ja Faartje is me een tante ja, maar als je haar dan voor je wint dan ben je wel binnen denk ik. Echt helemaal mijn paard die. Het is dat ik Sjo al heb maar anders wist ik het wel .

Fijn trouwens dat de lessen jullie allemaal zo goed bevielen. Zijn er ook foto's/filmpjes gemaakt?

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

ik heb wel gisteravond gefilmd toen we lekker met de paardjes speelden in de bak, maar de wimlessen, tja, die waren te interessant om door een klein schermpje te bekijken. Heb dit maar wel gedaan toen Wim met allegra ging spelen. Wou dat toch echt even thuis laten zien!!! Zal komend weekend kijken of er wat te uploaden valt.

Pagina 5 van de 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten